2009-10-22, 15:38
Medlem
heliumftws avatar
Har en kompis som gjort sin system partition på 11GB och Windows tar upp 9,5GB och när han då försöker installera en patch till CoD WaW (som ligger på 1,2GB) så får han ett felmeddelande att C: disken är full. Han har spelet installerat på en annan partition men innan man får välja var patchen ska installeras så försöker den ju extracta filerna till C: temporärt och då får han felmeddelandet.

Går det att på något sätt att få patchen att extracta filerna direkt till den andra partitionen med mer ledigt minnen? Eller finns det kanske någon annan lösning?

Tacksam för svar
Citera
2009-10-22, 15:54
Medlem
X_surfers avatar
Lösningen på problemet är snarast att förstora systempartitionen.

Har han Windows 7/Vista så finns det inbyggda verktyg för detta i kontrollpanelen->administrationsverktyg -> diskhantering.

I annat fall kan ni dra ner gparted liveCD för att ändra storleken på partitionerna.
Citera
2009-10-22, 15:56
Medlem
för att ändra storlekar på partition rekomenderar jag www.partitionwizard.com som har ett användarvänligt gränssnitt
Citera
2009-10-22, 16:13
Medlem
heliumftws avatar
Tack för svaren, tyvärr går det inte att utöka partitionen av någon anledning. Googlade och såg en hel del som också har samma problem.

Jag antar att det måste vara samma disk som partitionen ska ta minne från, men han har över 100GB ledigt på den andra partitionen men ändå tycks inte någon av hans partitioner kunna utöka minnet.
Citera
2009-10-22, 17:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
för att ändra storlekar på partition rekomenderar jag www.partitionwizard.com som har ett användarvänligt gränssnitt

Lite OffT, men tack för detta verktyg.

Jag satt och lurade ut om Acronis har fått stöd ännu för Win7, men fann inget matnyttigt. Då dök denna länk upp och operationen blev fullträffad. Jag såg att en maskin hade trångt utrymme på filsystemdisken och med detta verktyg så kunde jag öka på 40GB
Citera
2009-10-22, 20:11
Medlem
Räcker inte att det är 100 GB ledigt. Måste ta bort hela partitionen bredvid för att göra C: större i diskhanteraren.

Du kan även testa olika program som de andra föreslår.

Kom ihåg att det kan gå helt åt skogen och då blir det svårare än vanligt att få tillbaka grejerna från hårddisken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in