2009-12-25, 14:42
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Ditt gym skulle jag inte vilja träna på. På mitt gym är instruktörerna utbildade på sina pass och det går att göra övningarna rätt även i högt tempo. Sen vet jag att det är många som gör fel, men instruktören har gett klara besked om hur övningen ska göras och lyssnar man inte eller tittar på hur instruktören gör får man skylla sig själv. Allt snack om fjollor på bodypump är bara skitsnack. Fjollorna håller sig enbart ute i gymmet för dom är rädda att inte vara kapabla att följa med i det höga tempot.
Lulz Det mesta sånt här bodypump, friskis o svettis, core etc är gjort för medelålders kärringar som vill kunna dricka vin och äta potatisgratäng på Fredagen med gott samvete. Det är absolut inget en någorlunda vältränad person har några som helst problem med.
Citera
2009-12-25, 15:23
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Lulz Det mesta sånt här bodypump, friskis o svettis, core etc är gjort för medelålders kärringar som vill kunna dricka vin och äta potatisgratäng på Fredagen med gott samvete. Det är absolut inget en någorlunda vältränad person har några som helst problem med.

Ja det är många medelålders som kör dom här passen, inget fel i det. Det är bättre stämning på de olika passen än ute i gymmet där svettiga, anabola fullproppade, aggressiva muskelbyggare smäller i redskapen och tittar argt omkring sig för att få utlopp för de sexuella aggressioner de byggt på sig när de inser vad preparaten de proppat i sig har gjort med deras allra heligaste.
Observera nu att jag inte anklagar någon här inne för att ha tagit anabola, jag snackar bara om den allmänna stämningen ute på gymen. Lyckligtvis tränar jag bara på CMS anpassade gym så jag slipper sådana idioter.
Citera
2009-12-25, 15:34
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ditt gym skulle jag inte vilja träna på. På mitt gym är instruktörerna utbildade på sina pass och det går att göra övningarna rätt även i högt tempo. Sen vet jag att det är många som gör fel, men instruktören har gett klara besked om hur övningen ska göras och lyssnar man inte eller tittar på hur instruktören gör får man skylla sig själv. Allt snack om fjollor på bodypump är bara skitsnack. Fjollorna håller sig enbart ute i gymmet för dom är rädda att inte vara kapabla att följa med i det höga tempot.
Då kan jag ju nämna att mitt gym vann pris som årets gym på fitnessfestivalen så ett dåligt gym är det inte direkt och inte heller instruktörerna. Dock så finns det mängdet med PTar och instruktörer som inte kan mer än det deras små kurser har lärt dem, många här på FB kan mycket mycket mer än dem.

Fastän man lyssnar och tittar på instruktören så tror jag att många gör fel utan att de är medvetna om det, oavsett om man är på ett BP pass eller ute i gymmet så ser man ju massor med människor som tränar med felaktig teknik hela tiden. En skillnad där är dock att i gymmet så kan man ta det i sin egen takt vilket man inte kan på samma sätt under ett pass BP, och när de gör de snabba repetitionerna så går det fort och hur många hinner tänka på sin teknik när de ska göra singel-benböj osv? Frivändningar för halvt otränade människor som aldrig har hört talas om det innan känns lite livsfarligt kan jag känna, och det är inte direkt en övning som man får en vettig teknik i genom att lyssna på instruktörens förklaring och sen se instruktören göra.

Att "fjollorna ute i gymmet inte vågar sig in för de är rädda för att inte våga hänga med i tempot" är så löjligt att jag hoppas att du själv inte tror på det? Eftersom jag själv inte kör styrketräning i någon större utsträckning så vågar jag bara på en gissning till varför de inte kör BP; de är seriösa med sin träning och vill känna att de belastar och isolerar musklerna så mycket som möjligt vilket blir svårt med tempot i BP, de vill inte köra igenom hela kroppen på ett pass då det blir väldigt svårt att planera in resten av veckans pass på ett vettigt sätt då musklerna behöver vila för att återhämta sig. Många har säkert även läst om skaderiskerna i BP, samt det höga antalet reps innebär muskeluthållighet och inte styrka vilket inte är vad de är ute efter.
Citera
2009-12-25, 15:34
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ja det är många medelålders som kör dom här passen, inget fel i det. Det är bättre stämning på de olika passen än ute i gymmet där svettiga, anabola fullproppade, aggressiva muskelbyggare smäller i redskapen och tittar argt omkring sig för att få utlopp för de sexuella aggressioner de byggt på sig när de inser vad preparaten de proppat i sig har gjort med deras allra heligaste.
Observera nu att jag inte anklagar någon här inne för att ha tagit anabola, jag snackar bara om den allmänna stämningen ute på gymen. Lyckligtvis tränar jag bara på CMS anpassade gym så jag slipper sådana idioter.
Din okunskap gällande doping och hur styrketränande personer i regel fungerar är ju rent utav skrämmande! Svett blir man då man tränar, smäller i redskapen, oj, ja, vi ska madressera allt och sätta ut rosa blommor överallt, sen till det ska det spelas de nyaste balladerna.....

Dags att sluta kolla på folk där ute och istället ta och koncentrera sig på sin egen träning tror jag.

Styrketräning är bättre för styrkan och håller skaderisken relativt låg.

Konditionsträning såsom jogging eller cykling är också bra.

Kombinera dessa två och du får hög skaderisk och ingen effektiv styrketräning.
Citera
2009-12-25, 15:53
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Vad är ett CMS gym?
Måste va riktiga skitgym du varit på om det var som du beskrev.
Hur kan du veta att de är sexuellt frustrerade?
Att man svettas och verka aggressiv är helt normal på ett gym i mina ögon
Inte ovanligt att fjollor chockas svårt av den kraft och energi man visar när man tränar hårt och därför trängs med kärringarna på BP-passen där man slipper dessa "farliga och frustrerade anabolabiffarna"
Majoriteten av alla som styrketränar dopar sig inte och idioter finns gott om inom alla sporter.
Senast redigerad av Enzyme 2009-12-25 kl. 15:57.
Citera
2009-12-25, 16:00
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Vad är ett CMS gym?
Måste va riktiga skitgym du varit på om det var som du beskrev.
Hur kan du veta att de är sexuellt frustrerade?
Att man svettas och verkar aggressiv är helt normal på ett gym i mina ögon
Majoriteten av alla som styrketränar dopar sig inte och idioter finns gott om inom alla sporter.

Det är en kedja av olika gym som bundit upp sig på att slänga ut en massa pengar i månaden på luft, mao en massa blaha blaha. Så sitter där några personer och tjänar grova pengar på alla stackars osäkra gymägare.
Citera
2009-12-26, 09:22
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Det är en kedja av olika gym som bundit upp sig på att slänga ut en massa pengar i månaden på luft, mao en massa blaha blaha. Så sitter där några personer och tjänar grova pengar på alla stackars osäkra gymägare.

Att ett gym är med i CMS innebär att du får träna gratis världen över i alla gym som är medlemmar där. Allt man behöver göra är att hämta ut ett CMS Travelpass. I alla CMS gym får dom också när som helst ta ett stickprov på folk dom kan misstänka använda steroider vilket är skitbra, därför håller sig naturligtvis sådana folk sig borta från denna typen av gym.

Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
Många har säkert även läst om skaderiskerna i BP, samt det höga antalet reps innebär muskeluthållighet och inte styrka vilket inte är vad de är ute efter.

Nej styrka är man inte ute efter i ett bodypump pass, dom som tror det har missuppfattat hela grejen. Det är uthålligheten man tränar där. Man bestämmer helt själv vilka vikter man lägger på stången, så hur stor skaderisken är ligger mest på dig själv. Man löper lika stor risk o skada sig ute på gymmet om man lägger på för mycket och det finns inget som säger att man är tvungen att hänga på i tempot under ett pass men naturligtvis gör man det för man blir peppad hela tiden.
Citera
2009-12-26, 11:15
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Att ett gym är med i CMS innebär att du får träna gratis världen över i alla gym som är medlemmar där. Allt man behöver göra är att hämta ut ett CMS Travelpass. I alla CMS gym får dom också när som helst ta ett stickprov på folk dom kan misstänka använda steroider vilket är skitbra, därför håller sig naturligtvis sådana folk sig borta från denna typen av gym.

Nej styrka är man inte ute efter i ett bodypump pass, dom som tror det har missuppfattat hela grejen. Det är uthålligheten man tränar där. Man bestämmer helt själv vilka vikter man lägger på stången, så hur stor skaderisken är ligger mest på dig själv. Man löper lika stor risk o skada sig ute på gymmet om man lägger på för mycket och det finns inget som säger att man är tvungen att hänga på i tempot under ett pass men naturligtvis gör man det för man blir peppad hela tiden.

Vilken uthållighet? Det är på sin höjd lite mjölksyraträning. På sin höjd...
Citera
2010-01-04, 02:06
Medlem
soundchecks avatar
Tråkigt att bodypump tydligen är så dåligt. Har precis börjat med det och tycker det är trevligt och roligt. Men någon timme i veckan kan nog vara bra som komplement till andra saker jag gör. Men en sak undrar jag. Kanske en dum fråga. Men vad innebär muskeluthållighet? Är det samma sak som styrkeuthållighet?
Citera
2010-01-04, 03:57
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Tråkigt att bodypump tydligen är så dåligt. Har precis börjat med det och tycker det är trevligt och roligt. Men någon timme i veckan kan nog vara bra som komplement till andra saker jag gör. Men en sak undrar jag. Kanske en dum fråga. Men vad innebär muskeluthållighet? Är det samma sak som styrkeuthållighet?

Muskeluthållighet = mjölksyraträning

Med andra ord bygger du upp din tålighet för mjölksyra.
I övrigt är bodypump ett stort skämt och TheRockers borde ta sig en titt i ett verkligt gym.
Citera
2010-01-04, 08:48
Medlem
Niekos avatar
Har ochså sånt Bodypump skit på mitt gym.
Det är oftast Gammla kärringar.. tjejer,Samt nån pojke som inte har några muskler alls.

När man tittar in i rummet(Har glas väggar) så ser det så jävla hispigt ut,Och det verkar inte bli några bra resultat iheller.
Nä fyfan ska man träna så ska man ju träna inte leka.

Folk som gnäller om smällande vikter,Javisst det händer men prova du köra på 90% och trötta ut dig helt och sen sätta ner vikter lätt.

skillnad när folk står o hoppar o grejar med 2 kilos hantel till skillnad mot en 50 kilos...

Så jävla synd,Jag vill start mitt eget jävla gym,Inga jävla kärringar eller nått sånt skit,Man blir så trött på allt,Måste hitta ett bättre gym i malmö snart asså,Ett riktigt gym inte sånt för fjollor.
Citera
2010-01-04, 13:01
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Nieko

Ja, visst hade det varit skönt med ett riktigt neandertalar-gym, med endast hardcore grejer, en bult i väggen och en trissa med en säck järnskrot i änden. Endast riktigt rostiga kättingar, stora vassa stenblock, och farbror Bosses hopsvetsade ställningar..... eller??

Hur hade du tänkt att ekonomin skulle hålla om gymet ska hålla hög standard och inte bara tilltalar de närmast sörjande med rötterna i 60-70-talet? Och som du säkert får bjuda hem till ditt källargym.
Har du inte tänkt på att bodypump-nissarna mfl. betalar sitt medlemskap så du kan få fina maskiner och vikter att träna med?
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2010-01-04 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in