2009-10-22, 14:29
Medlem
paradises avatar
Vad är bättre.. 2-3 styrkespass på gymmet per vecka med olika muskelgrupper per gång eller 1-2 gånger bodypumppass per vecka? Varvat med konditionsträning där emellan förståss.

Jag är ute efter mer väldefinierade muskler och ett plus är förståss om de blir större.

Tack för hjälpen!
Citera
2009-10-22, 14:31
Medlem
sök så hittar du att folk tycker Bodypump är skit?
Citera
2009-10-22, 14:31
Medlem
Sunners avatar
Rätta mig om jag har fel, men är inte Bodypump en sån där variant där man står och hysteritränar utan någon som helst tanke på t.ex korrekt utförande, utan där själva målet är att bara ösa xxx reps på en kort tid?
Citera
2009-10-22, 14:32
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse
sök så hittar du att folk tycker Bodypump är skit?

Folk påstår att det är väldigt påfrestande för kroppen osv. Men vad fan vet folk?
Citera
2009-10-22, 14:33
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Rätta mig om jag har fel, men är inte Bodypump en sån där variant där man står och hysteritränar utan någon som helst tanke på t.ex korrekt utförande, utan där själva målet är att bara ösa xxx reps på en kort tid?

Typz
Citera
2009-10-22, 14:35
Medlem
yeahgrrs avatar
som redan sagts så är ju bodypump träning i högt tempo med vikter...och risken är ju att man börjar fuska med utförandet av övningarna pga trötthet i musklerna och då gör felaktigt och utsätter sig för risken att skada sig

bodypumpanhängarna hävdar ofta att instruktörerna håller koll på detta men i realiteten är det sällan så.....
Citera
2009-10-22, 15:17
Medlem
paradises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
som redan sagts så är ju bodypump träning i högt tempo med vikter...och risken är ju att man börjar fuska med utförandet av övningarna pga trötthet i musklerna och då gör felaktigt och utsätter sig för risken att skada sig

bodypumpanhängarna hävdar ofta att instruktörerna håller koll på detta men i realiteten är det sällan så.....

Ja, har varit på några bodypumppass och instruktörna har då aldrig kollat att man gör rätt..

Men så ja, jag antar att egen styrketräning i gymmet är bättre då. Synd bara att man får bättre motivation på gruppass..
Citera
2009-10-22, 15:30
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradise
Ja, har varit på några bodypumppass och instruktörna har då aldrig kollat att man gör rätt..

Men så ja, jag antar att egen styrketräning i gymmet är bättre då. Synd bara att man får bättre motivation på gruppass..
kör konditionspass i gruppträning då och låt dina egna framsteg sporra dig när du styrketränar....
Citera
2009-10-22, 15:38
Medlem
paradises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
kör konditionspass i gruppträning då och låt dina egna framsteg sporra dig när du styrketränar....

Yes. Efter att ha läst några gamla trådar så verkar Bodypump verkligen vara bullshit. Fortsätter med egen stryrketräning i gymmet istället.
Citera
2009-10-22, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av paradise
Yes. Efter att ha läst några gamla trådar så verkar Bodypump verkligen vara bullshit. Fortsätter med egen stryrketräning i gymmet istället.

+1, hård blir du genom tung styrketräning och långsam viktnedgång i kombination av relativt högt proteinintag för att bibehålla din muskulatur medan du förlorar fett. Inte genom konditionsträning ö.h.t.

edit: konditionsträningen kan ju dock ge dig en fördelaktigt energiförbrukning som möjliggör rent motivationsmässigt din kosthållning (negativ energibalans).
Senast redigerad av EnMansArmé 2009-10-22 kl. 15:45. Anledning: tillägg
Citera
2009-10-22, 15:53
Medlem
Alladins avatar
Kör konditionsinriktad gruppträning och viktträningen själv i gymmet.
Citera
2009-10-22, 15:56
Medlem
paradises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
+1, hård blir du genom tung styrketräning och långsam viktnedgång i kombination av relativt högt proteinintag för att bibehålla din muskulatur medan du förlorar fett. Inte genom konditionsträning ö.h.t.

edit: konditionsträningen kan ju dock ge dig en fördelaktigt energiförbrukning som möjliggör rent motivationsmässigt din kosthållning (negativ energibalans).

Jag vill absolut inte gå ner i vikt eftersom jag redan är smal, men konditionsträning är ju bra för kroppen. Bara jag äter ordentligt borde jag väl inte gå ner i vikt? Vill ju inte enbart träna styrketräning eller konditionsträning, utan kombinera båda två.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in