• 1
  • 2
2009-10-22, 13:41
Medlem
Hejsan.

Jag skrev ett inlägg för ett tag sen vet inte om det var på detta forumet, om det skulle gå att uppgradera från vista ultimate till windows 7 ultimate för en liten summa och svaret jag fick var "ja".

Så min fråga är ska jag verkligen behöva köpa windows 7 ultimate uppgraderingen för runt 3000kr?

Trodde microsoft gjorde windows 7 för att vista blev dåligt eller något i den stilen.

Tacksam för svar.
Citera
2009-10-22, 13:42
Bannlyst
Nej du måste köpa :/
Citera
2009-10-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke
Hejsan.

Jag skrev ett inlägg för ett tag sen vet inte om det var på detta forumet, om det skulle gå att uppgradera från vista ultimate till windows 7 ultimate för en liten summa och svaret jag fick var "ja".

Så min fråga är ska jag verkligen behöva köpa windows 7 ultimate uppgraderingen för runt 3000kr?

Trodde microsoft gjorde windows 7 för att vista blev dåligt eller något i den stilen.

Tacksam för svar.

eftersom du inte får det gratis så måste du nog köpa det...om du vill ha det.. om du tycker att 3000 är en stor eller liten summa får du bestämma själv.
Citera
2009-10-22, 14:28
Medlem
Har du MSN eller Mecenat-kort så går det att köpa för 50 kr..
Citera
2009-10-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
Har du MSN eller Mecenat-kort så går det att köpa för 50 kr..

jag har msn hur gör jag :P
Citera
2009-10-22, 19:48
Medlem
Sweemans avatar
tvivlar på att man får det för 50kr med MSN eller mecenat.. jag fick mitt W7 av skolan gratis iaf

Man kan uppgradera JA men detta tar 12 timmar eller nu vad det var, om man gör en ren install så får man sin gamla windows mapp i C:/ under "windows.old"
Citera
2009-10-22, 20:24
Medlem
jastors avatar
Citat:

Den billiga uppgraderingen från Vista till Win 7 gäller bara om man köpt en dator/laptop relativt nyligen där Vista ingick och uppfyllde vissa krav. Har preciss betalat för en sådan uppgradering och det gick på 260.-.

Kan ta ett exempel på de kraven som Sony VAIO har:
Citat:
Krav för att få uppgradera**:

Du måste äga en VAIO som är en av de modeller som finns i listan till höger.

Din VAIO måste vara köpt mellan 26 juni 2009 och 31 januari 2010.

Datorer med Home Basic eller förinställt XP är inte kvalificerade för uppgradering. Bara datorer som har Windows® Vista Ultimate, Business eller Home Premium får delta i uppgraderingen.

1 GHz eller snabbare 32-bitars (x86) eller 64-bitars (x64) processor

1 GB RAM (32-bitars) / 2 GB RAM (64-bitars)

16 GB tillgängligt diskutrymme (32-bitars) / 20 GB (64-bitars)

DirectX 9 grafikprocessor med WDDM 1.0 eller högre drivrutin
Källa: http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/se...ows7/order.htm
Citera
2009-10-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Den billiga uppgraderingen från Vista till Win 7 gäller bara om man köpt en dator/laptop relativt nyligen där Vista ingick och uppfyllde vissa krav. Har preciss betalat för en sådan uppgradering och det gick på 260.-.

Kan ta ett exempel på de kraven som Sony VAIO har:

Källa: http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/se...ows7/order.htm

Då har jag nog inget val än att köpa det dyrt ..jag har relativt ny dator men tror inte det finns något sånt erbjudande för mej.
Citera
2009-10-22, 20:52
Medlem
om ingen vet något annat alternativ
Citera
2009-10-22, 21:59
Medlem
Sweemans avatar
HP har det, har man köpt sin dator under sommaren så får man gratis uppgradering till W7. finns säkert en del andra tillverkare som har liknande erbjudande
Citera
2009-10-22, 22:00
Medlem
Kan man uppgradera till windows 7 ultimate med en full installation

Jag har windows Vista ultimate.
Jag förstår att man kan köpa en uppgradering och uppgradera men om man köper en ny full installations licens. Kan man uppgradera en windows vista ultimate med den licensen?
Kommer det finnas ett: upgrade your current windows option?

Jag orkar inte med att ominstallera alla mina program och jag tycker om att ha en riktig full licens som aldrig tjafsar eller säger: Sorry Dave cant do that.

Nej jag skiter i alla kostnader. Money is no issue.
Citera
2009-10-23, 11:25
Medlem
jastors avatar
Citat:
Då har jag nog inget val än att köpa det dyrt ..jag har relativt ny dator men tror inte det finns något sånt erbjudande för mej.

http://www.microsoft.com/windows/buy...de-option.aspx
Där har du länkarna du kan följa till din tillverkare (om den nu finns med dvs.) för att se om du kan få uppgraderingen "gratis".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in