2009-10-22, 11:59
Medlem
Mr Coffees avatar
En bekant har lyckats låsa radion på sin Vectra. Först stod det CODE men på något vis lyckades hon inte få in rätt kod och nu står det istället SAFE, vilket enligt instruktionsboken verkar innebära att en opelverkstad måste uppsökas.

Är detta nödvändigt eller går det att komma tillbaka till läget där man får slå in koden igen? Vi har nämligen rätt kod så det skall inte vara några problem annars.

Jag vet att det går med något knep på Volvo i alla fall
Citera
2009-10-22, 13:05
Medlem
Styrbjörns avatar
Låt bilen stå med radion igång en timme. Ibland ett par timmar. Så ska den gå tillbaka till ursprungsläget av sig själv.
Den måste vara igång kontinuerligt och ni får inte pilla på den under tiden.
Citera
2009-10-22, 13:51
Medlem
sommarlovs avatar
En kompis har en sån, man slog inte in koden som man trodde utan typ 3 gånger på 8an, om du förstår mig...
Citera
2009-10-22, 22:11
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjörn
Låt bilen stå med radion igång en timme. Ibland ett par timmar. Så ska den gå tillbaka till ursprungsläget av sig själv.
Den måste vara igång kontinuerligt och ni får inte pilla på den under tiden.
Ok, tack det ska vi testa

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
En kompis har en sån, man slog inte in koden som man trodde utan typ 3 gånger på 8an, om du förstår mig...
Jag förstår inte riktigt vad du menar men jag har inte slagit in koden på denna själv någon gång. Bilägaren själv har dock gjort det förut, det vara bara det att batteriet höll på att djävlas mitt när hon gjorde det och så blev det fel av någon anledning. Tack.
Citera
2009-10-22, 22:39
Medlem
LGABs avatar
Hände samma grej med min Corsa, var tvungen att koppla bort batteriet vid något tillfälle. Fick beställa radiokod hos Opel, gick på ett par hundringar tror jag, men sen har man ju den
Koden ska nog ha följt med bilen från början så kolla det först! Den förra ägaren till min bil hade väl slarvat bort den
Citera
2009-10-22, 23:38
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGAB
Hände samma grej med min Corsa, var tvungen att koppla bort batteriet vid något tillfälle. Fick beställa radiokod hos Opel, gick på ett par hundringar tror jag, men sen har man ju den
Koden ska nog ha följt med bilen från början så kolla det först! Den förra ägaren till min bil hade väl slarvat bort den
Jodå, kod finns det var bara strul när den skulle anges

På min volvo hade jag inte heller fått med någon kod, tror Bilia tog 195:- för att titta i datorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in