2009-10-22, 08:23
Bannlyst
Hejsan, ursäkta om rubriken är lite konstig.

Nu till saken. Nu när jag loggade in på datorn så ploppar det upp norton 2009 ruta om att köra en scanning. Tycker det är väldigt märkligt då jag har nod32. Norton saken gick dock ta bort hur lätt som helst från kontrollpanelen.

Någon som vet något om det här?

*kan tillägga att jag själv inte installerat något norton utan någon/något måste lagt in det i datorn.
Citera
2009-10-22, 08:25
Medlem
Dreass avatar
De kanske ville dig väl, att få bort dig från Nod32, en välgärning Kolla kontrolpanelen, lägg till/ta bort, ifall det ligger något där, annars kör en sökning med DR web eller malwarebytes, Nod32 är inte direkt känt för att lyckas ta bort virus som redan finns på datorn. Sen för att hålla datorn ren från virus finns det betydligt bättre val än Nod32.
Citera
2009-10-22, 08:31
Bannlyst
jo den fanns där och det gick ta bort. Men jag är orolig för att det inte är det ända som kommit in. Men får köra lite scanningar idag
Citera
2009-10-22, 09:36
Bannlyst
jag tror det är ett virus om du inte har installerat norton
Citera
2009-10-22, 16:48
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msnhack
Hejsan, ursäkta om rubriken är lite konstig.

Nu till saken. Nu när jag loggade in på datorn så ploppar det upp norton 2009 ruta om att köra en scanning. Tycker det är väldigt märkligt då jag har nod32. Norton saken gick dock ta bort hur lätt som helst från kontrollpanelen.

Någon som vet något om det här?

*kan tillägga att jag själv inte installerat något norton utan någon/något måste lagt in det i datorn.

Om datorn är ny kan det ha varit en 30 dagars version. Annars är det väl läge att dra igång Nod32 och dra ur tp-kabeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in