2009-10-22, 06:13
Medlem
Kalasmannens avatar
Ska man späda ut det innan man blandar det i drinkar? På flaskan står det att det ska spädas 1:4.
Citera
2009-10-22, 06:35
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasmannen
Ska man späda ut det innan man blandar det i drinkar? På flaskan står det att det ska spädas 1:4.

Mannen, tänk.
Citera
2009-10-22, 06:50
Medlem
Libres avatar
Vanligtvis när det rör sig om drinkar så behöver du inte spä ut den; utan ska du ha 1cl Lime i en drink då går det utmärkt med 1cl Roses Lime.
Personligen hade jag aldrig kunnat späda ut det.
Citera
2009-10-22, 07:00
Medlem
nejnej, Roses Lime ska inte spädas innan det används i drinkar. Antagligen står det som det gör på flaskan ifall man nu skulle vilja dricka det som saft (?!).
Citera
2009-10-22, 14:44
Medlem
wh0res avatar
Roses lime är ingen saft. Dom har förmodligen tänkt att du ska blanda 1:4 där 4 är spriten, 1 är roses lime och sen någon blanddryck på det..

Roses är dessutom hyffsat mild, tar inte bort spritsmak speciellt bra, så blandar man ut den kan man nog lika gärna ta vanlig ramlösa i sin drink. Om du ändå ska köpa sån så rekommenderar jag snarare lemon-cordial om du hittar den i affären, brukar bara finnas i större affärer. Precis likadan flaska fast gulare innehåll och det står lemon istället för lime.
Sjukt mycket fräschare eftersom den inte innehåller lika mycket sötslisk som lime-cordialen.
Citera
2009-10-22, 19:17
Medlem
Kalasmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Roses lime är ingen saft. Dom har förmodligen tänkt att du ska blanda 1:4 där 4 är spriten, 1 är roses lime och sen någon blanddryck på det..

Roses är dessutom hyffsat mild, tar inte bort spritsmak speciellt bra, så blandar man ut den kan man nog lika gärna ta vanlig ramlösa i sin drink. Om du ändå ska köpa sån så rekommenderar jag snarare lemon-cordial om du hittar den i affären, brukar bara finnas i större affärer. Precis likadan flaska fast gulare innehåll och det står lemon istället för lime.
Sjukt mycket fräschare eftersom den inte innehåller lika mycket sötslisk som lime-cordialen.

Nja det var ett recept på en Gimlet på flaskan men då stod det bara 3 delar Gin, 3 delar Roses Lime och is. Men precis vid innehålls förteckningen så stod det att man skulle späda den 1:4. Det var därför jag blev fundersam.
Citera
2009-10-22, 20:21
Medlem
Kalasmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasmannen
Nja det var ett recept på en Gimlet på flaskan men då stod det bara 3 delar Gin, 3 delar Roses Lime och is. Men precis vid innehålls förteckningen så stod det att man skulle späda den 1:4. Det var därför jag blev fundersam.

Läste lite nogrannare nu och man skulle blanda 1:4 om man bara skulle blanda med vatten.
Citera
2009-10-23, 00:23
Medlem
wh0res avatar
Kan tänka mig att det blir vidrig saft av det hela...
Citera
2009-10-23, 00:36
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Kan tänka mig att det blir vidrig saft av det hela...
Mjo, ägnade stora delar av förra sommaren och hösten åt att blanda groggar på 1 del smuggelvodka, 1 del valfri läsk och 1 del roses lime. Har lite svårt att dricka roses överhuvudtaget nu...
Citera
2009-10-23, 04:22
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Mjo, ägnade stora delar av förra sommaren och hösten åt att blanda groggar på 1 del smuggelvodka, 1 del valfri läsk och 1 del roses lime. Har lite svårt att dricka roses överhuvudtaget nu...

Har också gjort det innan, limen tar bort den värsta smaken från vodkan och gör groggen väldigt god...
Citera
2009-10-23, 12:44
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Har också gjort det innan, limen tar bort den värsta smaken från vodkan och gör groggen väldigt god...

Lemon tar bort smaken bättre än vad Lime varianten gör.
Citera
2023-02-12, 17:06
Medlem
Varför är det så svårt att få tag på Roses Lime i butik nuförtiden? Var köper ni er Roses Lime?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in