Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-22, 13:51
Medlem
BobbanDylans avatar
Börja studera
Citera
2010-03-22, 13:55
Medlem
SkinnyBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbanDylan
Börja studera

Fuck no jag vill ha pengar, det måste man ha om man är spontan. Jag ska vänta lite med att plugga Vet inte ens vad jag vill plugga, så.
Citera
2010-03-22, 13:59
Medlem
TheBoots avatar
Ligg med folk. Det har skaffat mig massor av vänner
Citera
2010-03-22, 14:02
Medlem
SkinnyBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Ligg med folk. Det har skaffat mig massor av vänner

Nää, dom ligger man bara med
Citera
2010-03-22, 14:14
Medlem
gå på fester, krogrundor, vafan om du är spontan så kan du väll bara börja snacka med någon random snubbe på ett cafe eller något. Dock bör du fråga om det är okay om du får "sitta" bredvid den.
Citera
2010-03-22, 14:14
Medlem
SkinnyBitchs avatar
Men seriöst.. jag har ingen hobby. Typ gymmet. Där träffar man inte nya vänner...
Citera
2010-03-22, 14:17
Medlem
SkinnyBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toyjons
gå på fester, krogrundor, vafan om du är spontan så kan du väll bara börja snacka med någon random snubbe på ett cafe eller något. Dock bör du fråga om det är okay om du får "sitta" bredvid den.

haha ja, det kan ju vara en bra idé.
Citera
2010-03-22, 14:17
Medlem
xCCCPxs avatar
Tjejer har det svårare att släppa in nya människor i deras tillvaro då de oftast ser dem som konkurrens, särskilt om den nya personen får manlig uppmärksamhet.

Så chocka nästa gång du är ute på krogen, ragga upp en random snubbe och gå fram till en främmande kvinna och ge över bytet. Sedan så är det skitsamma om tjejen blir intresserad eller inte av snubben, det är en helt galen isbrytare om du vill snacka med folk och få nya vänner. Ni kommer skratta åt det när ni sedan minns tillbaka, "kommer du ihåg den där gången när du kom fram till mig med den där snubben...".

Visst det kan slå bakut också, så det krävs att du är social och vågar utsätta dig för pinsamma situationer
Citera
2010-03-22, 14:20
Medlem
SkinnyBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xCCCPx
Tjejer har det svårare att släppa in nya människor i deras tillvaro då de oftast ser dem som konkurrens, särskilt om den nya personen får manlig uppmärksamhet.

Så chocka nästa gång du är ute på krogen, ragga upp en random snubbe och gå fram till en främmande kvinna och ge över bytet. Sedan så är det skitsamma om tjejen blir intresserad eller inte av snubben, det är en helt galen isbrytare om du vill snacka med folk och få nya vänner. Ni kommer skratta åt det när ni sedan minns tillbaka, "kommer du ihåg den där gången när du kom fram till mig med den där snubben...".

Visst det kan slå bakut också, så det krävs att du är social och vågar utsätta dig för pinsamma situationer

Haha, den har jag faktiskt kört. Inte för att få nya vänner, utan mest för att jag är social. Men det är sant som du säger att tjejer har svårare för det där. Därför föredrar jag killkompisar. De är mer ärliga och rakt på sak. Håller inte på med skitsnack och sådant skit. Men bra tips
Citera
2010-03-22, 14:36
Medlem
Lägg till alla på facebook
Citera
2010-03-22, 14:40
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xCCCPx

Jag hade nog uppfattat det en aning förnedrande om någon främmande människa hade kommit fram och erbjudit mig att ta över dens ragg. "Här. Varsågod. Tyckte att du såg lite ensam och desperat ut. Och du vet...jag förstår dig. Det är inte alla som har den där inbyggda charmen. Det är klart att det är lätt att ge upp då."

Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyBitch
Haha, den har jag faktiskt kört. Inte för att få nya vänner, utan mest för att jag är social. Men det är sant som du säger att tjejer har svårare för det där. Därför föredrar jag killkompisar. De är mer ärliga och rakt på sak. Håller inte på med skitsnack och sådant skit. Men bra tips

Jag kan bli din vän
Citera
2010-03-22, 15:51
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyBitch
I sverige (eller i alla fall staden där jag bor) känns det som att vänskapsgrupper har svårt för att släppa in nya människor. Jag har några få vänner, men skulle gärna vilja ha fler. Jag tycker att det är jättesvårt att hitta nya vänner. Bekanta är inte så svårt att hitta, men just vänner är svårare. Alla har sina vänner liksom.

Har ni några tips på hur man skaffar sig nya vänner? Jag är en väldigt social tjej som är väldigt spontan.

Tips tack?
Gå på ridskola eller övrig kurs
Börja gå på MC-fester, det är helt makalöst socialt (om man gillar dans o krök)
Gå på singelträffar (har aldrig testat detta, men har hört att det är väldigt upplsuppna tillställningar, där man lätt får nya vänner.)
Skaffa hund och börja spring på hundaktiviteter (agility, valpkurs mm)
Åk med Rosa Bussarna
Gå med i olika föreningar och stanna kvar i den roligaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in