Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-11-26, 15:45
Medlem
Usernamehehes avatar
Skaffa nya vänner?

När man är unge och går i grundskolan/gymnasiet så kommer det och går vänner hela tiden ungefär. Då hade man inte en tanke på att det en dag skulle bli så jävla svårt att skaffa vänner. Speciellt när man är arbetssökande med gymnasieutbildningen färdig, bor på landet och sitter hemma och glor mestadels av tiden. Nästa år blir det av till högskolan i alla fall. Med några av de vänner man har känner man sig alltid så ignorerad men när de väl behöver mig så ställer jag alltid upp om jag kan och jag svarar alltid på sms och sånt. Man känner sig ensam när det är på det viset. Man har ju även kompisar från gymnasiet som man sitter och spelar med men efter många års gaming så känner jag att det inte är särskilt kul längre.

Men eftersom man inte har några vänner som inte "gamear" så blir det alltid att man glor framför datorn ändå för de brukar inte vara särskilt öppna för att träffas och göra något annat.

Nu undrar jag hur man ska kunna träffa nya vänner som är villiga att t.ex. dra ut på stan och supa eller helt enkelt några man kan gå på evenemang, konserter eller helt enkelt ha en normal filmkväll med? Man känner sig så hjälplös när man är på egen hand och ska träffa nya vänner. Har ni varit i en liknande situation och hur gjorde ni?
Citera
2016-11-26, 15:48
Medlem
Jag har iallafall upplevt det väldigt svårt att skaffa vänner från och de man fyllde 21 år. (Är äldre än så nu)

Det är precis som de som har vänner har dom som de haft länge och vägrar hitta nya.
Citera
2016-11-26, 15:48
Medlem
Klittermajas avatar
När du börjar på högskolan så skall du se att allt faller på plats. Verka inte för desperat bara. Folk blir rädda av det. Lycka till med att skaffa vänner. Det finns guldklimpar här och var! Gäller bara att hålla ett vaket öga öppet och det bruna stängt som tanten sa.
Citera
2016-11-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klittermaja
När du börjar på högskolan så skall du se att allt faller på plats. Verka inte för desperat bara. Folk blir rädda av det. Lycka till med att skaffa vänner. Det finns guldklimpar här och var! Gäller bara att hålla ett vaket öga öppet och det bruna stängt som tanten sa.
Så högskola är de enda stället man kan hitta nya?
Citera
2016-11-26, 15:50
Medlem
Kanske testa någon ny fritidsaktivitet eller nått där man går i grupp?
Citera
2016-11-26, 15:56
Medlem
Klittermajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Så högskola är de enda stället man kan hitta nya?
Som ovanstående skriver. T. ex. Börja med någon sport. Bara testa dig fram tills du hittar något du tycker är spännande och som du kan samköra med högskolan (om du nu måste pendla in).
Att hitta vänner är inte omöjligt i den åldern. Det är högre upp som det blir svårare och svårare och till sist omöjligt.
Citera
2016-11-26, 16:26
Medlem
Du hittar nya vänner i andra sammanhang också, när du börjar på ett nytt jobb exempelvis. Lika barn leka bäst.
Citera
2017-04-26, 00:48
Medlem
VelvetReds avatar
Hur gör jag för att skaffa vänner/partner?

Hur gör ni andra när ni "skaffar" vänner? Eller en partner?

Vad säger ni, hur umgås ni, hur gör ni?

Vad förväntar ni er ifrån en människa?, hur skall jag bete mig, hur skall jag vara, vad skall jag säga?

Snälla lär mig, för jag vet inte. Jag vill bara få vara med er, få vara med i gemenskapen, få bli älskad och få älska någon. Hur gör man!? Jag vet inte! Alla säger att det händer naturligt eller av sig självt, eller när man minst letar efter det, antar att det var personer som inte var störda i huvudet som jag är, som sa så.
Citera
2017-04-26, 01:35
Medlem
Dreamtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Hur gör ni andra när ni "skaffar" vänner? Eller en partner?

Vad säger ni, hur umgås ni, hur gör ni?

Vad förväntar ni er ifrån en människa?, hur skall jag bete mig, hur skall jag vara, vad skall jag säga?

Snälla lär mig, för jag vet inte. Jag vill bara få vara med er, få vara med i gemenskapen, få bli älskad och få älska någon. Hur gör man!? Jag vet inte! Alla säger att det händer naturligt eller av sig självt, eller när man minst letar efter det, antar att det var personer som inte var störda i huvudet som jag är, som sa så.

Låter som väldigt naiva tankegångar. För det första så går det inte att träffa nya människor om du inte redan har ett socialt umgänge i Sverige, så den idén kan du lägga ner på en gång. För det andra så säger du dig vilja hitta en partner och bli älskad. Detta är en chans på miljonen då majoriteten av de Svenska männen bara vill knulla, ljuga och vara otrogna. Om du är snygg vill de ha dig som en trofé, inte för att du är en underbar person.
Citera
2017-04-26, 01:39
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamtime
Låter som väldigt naiva tankegångar. För det första så går det inte att träffa nya människor om du inte redan har ett socialt umgänge i Sverige, så den idén kan du lägga ner på en gång. För det andra så säger du dig vilja hitta en partner och bli älskad. Detta är en chans på miljonen då majoriteten av de Svenska männen bara vill knulla, ljuga och vara otrogna. Om du är snygg vill de ha dig som en trofé, inte för att du är en underbar person.

Jag vet inte vad jag skall göra längre. Jag förstår ju själv att det är naivt såklart. Men skall jag då behöva betrakta alla andra människor som simpla djur? Jag vill ju vara med, få vara en i gruppen, och tro mig jag sjunker gärna till den nivån rent intellektuellt, om så bara för att få känna gemenskap.
Citera
2017-04-26, 01:51
Medlem
Dreamtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag vet inte vad jag skall göra längre. Jag förstår ju själv att det är naivt såklart. Men skall jag då behöva betrakta alla andra människor som simpla djur? Jag vill ju vara med, få vara en i gruppen, och tro mig jag sjunker gärna till den nivån rent intellektuellt, om så bara för att få känna gemenskap.

Om du absolut vill känna gemenskap med människor (som du ändå bara kommer bli besviken på i framtiden) så rekommenderar jag dig att gå en jävla massa kurser. Kan bli dyrt men det kan också ge en möjlighet att träffa andra missanpassade losers som du kan fika med. De känner säkert någon okysst sängvätare till Bibliotikarie som du kan dejta och lära dig älska.
Citera
2017-04-26, 01:55
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamtime
Om du absolut vill känna gemenskap med människor (som du ändå bara kommer bli besviken på i framtiden) så rekommenderar jag dig att gå en jävla massa kurser. Kan bli dyrt men det kan också ge en möjlighet att träffa andra missanpassade losers som du kan fika med. De känner säkert någon okysst sängvätare till Bibliotikarie som du kan dejta och lära dig älska.

Jag vet inte vad du menar? Trollar du bara?

Jag är fullkomligt seriös. Jag såg ett avsnitt av Morgans Mission för ett par veckor sedan när han besökte samhal, där de satte samman kablage till bilar.

Jag hade nog passat in där tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in