Citat:
Ursprungligen postat av
VelvetRed
Det är just det som jag beskriver. Vad skall jag göra? Jag vill ha kul med er, jag vill leka och kramas jag med! , men jag vet inte hur man gör, jag kan inte de här "koderna" som ni har, när ni leker med varandra. Jag känner mig väldigt utanför och blir väldigt ledsen pga det. Det är jobbigt att leva i en sådan ensamhet. Jag vill ju bara få vara glad och göra er andra glada också.
Varför är jag inte välkommen, varför duger jag inte?
Sluta överanalysera grejer och var mer öppen är en bra början. Vad menar jag med att vara mer öppen? Det jag menar är visa att du är tillgänglig genom att t ex hälsa på folk och fråga vad de har för sig eller nåt.
Har själv varit ute en del kvällar ensam, då håller jag mig ofta till mindre barer där det inte är så högljutt eller mycket folk. Det brukar ofta sluta med att jag pratar med andra människor som sitter vid baren, eller folk som kommer upp för att köpa öl. Vid vissa tillfällen har jag t.o.m. blivit bjuden att umgås med deras kompisgäng under kvällen.
Så var mer öppen och lätt tillgänglig, sitt inte i ett hörn och tyck synd om dig själv. Visa att du är självsäker och våga utmana. Kommer att vara svårt i början, men det kommer snabbt att släppa. Bara du vågar.