När man är unge och går i grundskolan/gymnasiet så kommer det och går vänner hela tiden ungefär. Då hade man inte en tanke på att det en dag skulle bli så jävla svårt att skaffa vänner. Speciellt när man är arbetssökande med gymnasieutbildningen färdig, bor på landet och sitter hemma och glor mestadels av tiden. Nästa år blir det av till högskolan i alla fall. Med några av de vänner man har känner man sig alltid så ignorerad men när de väl behöver mig så ställer jag alltid upp om jag kan och jag svarar alltid på sms och sånt. Man känner sig ensam när det är på det viset. Man har ju även kompisar från gymnasiet som man sitter och spelar med men efter många års gaming så känner jag att det inte är särskilt kul längre.
Men eftersom man inte har några vänner som inte "gamear" så blir det alltid att man glor framför datorn ändå för de brukar inte vara särskilt öppna för att träffas och göra något annat.
Nu undrar jag hur man ska kunna träffa nya vänner som är villiga att t.ex. dra ut på stan och supa eller helt enkelt några man kan gå på evenemang, konserter eller helt enkelt ha en normal filmkväll med? Man känner sig så hjälplös när man är på egen hand och ska träffa nya vänner. Har ni varit i en liknande situation och hur gjorde ni?