2013-03-18, 17:23
Medlem
1979s avatar
Bäst att ha koll på stängningscallen nu.

Varför är det + 0,23 % i Helsingfors och - 2,76 % i Stockholm?

No drama idag.
Senast redigerad av 1979 2013-03-18 kl. 17:31.
Citera
2013-03-18, 17:40
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Bäst att ha koll på stängningscallen nu.

Varför är det + 0,23 % i Helsingfors och - 2,76 % i Stockholm?

No drama idag.

För att Stockholm inte hann med i svängarna i fredags.
Som sagt så sjönk kursen i slutcallen från 2,68€ till 2,58€ när någon gjorde en (förbestämd) handel på 160 miljoner aktier.

Stockholm hann helt enkelt inte reagera.
Därav kom justeringen idag istället.
Nokia visar styrka genom att göra +-0 på en fallande börs.
Citera
2013-03-18, 17:46
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
För att Stockholm inte hann med i svängarna i fredags.
Som sagt så sjönk kursen i slutcallen från 2,68€ till 2,58€ när någon gjorde en (förbestämd) handel på 160 miljoner aktier.

Stockholm hann helt enkelt inte reagera.
Därav kom justeringen idag istället.

Ja, det är klart. Har det kommit någon info om transaktionen? Bekräftat att fonder var säljare? Köpare?
Citera
2013-03-18, 18:19
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Jag tycker att jag känner igen mig i Nokia:
1 vecka 22,94 -6,02
1 månad 25,30 -14,78
3 månader 25,80 -16,43
12 månader 34,00 -36,59

Det har känts så konstigt när det har varit plus där ibland på vissa tidsperioder. Fast nu trollar jag ju bara , fast det finns väl aktier/bolag som är starkare än Nokia
Citera
2013-03-18, 18:24
Medlem
annanmedlems avatar
http://nokiapoweruser.com/2013/03/17...h-43-24-votes/

Svårt att ta en poll där Nokia från början hade 571.474 röster och iPhone5 255 stycken på allvar även om de senare har rensat ut så att Nokia bara har kvar 6.011 röster.

Uppenbarligen är det någon som har fuskat till sig en jävla massa röster och hur ser kvaliten ut på resterande?

Samma problem när de länkar och ber alla läsare rösta så mycket som möjligt. Blir ju bara missvisande och fullständigt värdelöst. Kolla försäljningssiffror istället förslagsvis, eller vinst, det är ju där det spelar någon roll. En poll eller ett test utan att de nyss nämnda siffrorna "håller med" är ju inte mycket till hjälp.
Citera
2013-03-18, 18:53
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
PM
Citat:
Nokia Siemens Networks Finance B.V. announces the offering of EUR 600 million Senior Notes

Nokia Corporation
Stock exchange release
March 18, 2013 at 15.45 (CET+1)

Nokia announced today that Nokia Siemens Networks Finance B.V., a wholly owned subsidiary of Nokia Siemens Networks B.V., announced the offer of EUR 600 million Senior Notes (the "Notes").
The Notes will be guaranteed on a senior basis by Nokia Siemens Networks B.V. and Nokia Siemens Networks Oy. The net proceeds from the issuance and sale of the Notes will be used to prepay certain existing debt of Nokia Siemens Networks. The Notes will have terms and conditions commensurate with the high yield nature of these debt securities.
Nokia Siemens Networks is jointly owned by Nokia Corporation and Siemens AG and its financial results are consolidated by Nokia Corporation. Nokia has not guaranteed any of the Nokia Siemens Networks borrowings and thus they are non-recourse to Nokia.
The Notes have not been registered under the U.S. Securities Act of 1933, as amended (the "U.S. Securities Act"), and may not be offered or sold in the United States absent registration under the U.S. Securities Act or an applicable exemption from the registration requirements of the U.S. Securities Act. The Notes are being offered only to qualified institutional buyers in accordance with Rule 144A under the U.S. Securities Act and outside the United States in accordance with Regulation S under the U.S. Securities Act.
Important Regulatory Notice
The offer and sale of the Notes will be made pursuant to an exemption under the Prospectus Directive, as implemented in Member States of the European Economic Area, from the requirement to produce a prospectus for offers of securities. This announcement does not constitute an advertisement for the purposes of the Prospectus Directive.
This announcement does not constitute an offer to sell or the solicitation of an offer to buy any Notes, nor will there be any sale of Notes referred to in this announcement, in any jurisdiction, including the United States, in which such offer, solicitation or sale is not permitted. The Notes may not be offered or sold in the United States absent registration under the U.S. Securities Act or an applicable exemption from the registration requirements of the U.S. Securities Act.
Tror nog att den som dumpade på fredagen visste detta. Och trots detta tror jag de bara väntade på rätt tid för att lägga upp för ett sälj-köp trick. Mina tankar går spiktakt till Goldman-Sachs. Goldman-Sachs tankar antagligen Nokia denna vecka. I min kristallkula ser jag låg kurs hela veckan. Men sen, ja kanske... Nokia har överraskat mig negativt en längre tid nu.
Citera
2013-03-19, 10:40
Medlem
WeeMaans avatar
http://www.fosspatents.com/2013/03/n...njunction.html
Citera
2013-03-19, 15:29
Medlem
WeeMaans avatar
.

Citat:
STOCKHOLM (Direkt) Kreditvärderingsinstitutet Moodys har tilldelat Nokia Siemens Networks kreditbetyget B2 med positiva utsikter.

Det rapporter Reuters.

Moodys skriver att kreditbetyget återspeglar samriskbolagets storskaliga verksamhet, den breda geografiska närvaron samt den avsevärt förbättrade rörelsemarginalen under 2012 som hjälptes av det framgångsrika omstruktureringsarbetet.

I den negativa vågskålen finns bland annat den starka priskonkurrensen på marknaden för telekomutrustning och de måttligt lönsamma servicekontrakten.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910

Nyhetsbyrån Direkt
Citera
2013-03-19, 20:20
Medlem
WeeMaans avatar
Ladda din nästa Lumia med solen?

http://www.wpcentral.com/nokia-teasi...windows-phones
https://www.facebook.com/nokia
Citera
2013-03-20, 13:32
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Ja, det är klart. Har det kommit någon info om transaktionen? Bekräftat att fonder var säljare? Köpare?

Det är en intressant fråga vem som är köpare av den mängden aktier, motsvarar trots allt ca 4% av Nokia som bytte ägare.
Såvitt jag vet är det ej bekräftat vare sig vem som sålde eller köpte.
Citera
2013-03-21, 15:03
Medlem
WeeMaans avatar
Intressant vad det kommer bli av Nokia Siemens framöver.

Citat:
(SIX) Siemens kommer troligen dra sig ur Nokia Siemens under
innevarande år. Det säger Siemens finanschef Joe Kaesar vid
Siemens investerarkonferens, rapporterar Dow Jones Newswires.

Siemens har ingen avsikt att vara kvar i Nokia Siemens,
sade han vid investerarträffen som ägde rum i London under
gårdagen.

Jag tror 2013 är året då Siemens ska hjälpa Nokia Siemens
att röra sig till en bättre plats, sade han vidare.

Ägarpakten kring Nokia Siemens upphör i april vilket innebär
att ägarna Nokia och Siemens tillåts sälja sina ägarandelar.

Siemens har avyttrat telekomtillgångar de senaste åren.

Joakim Johansson, tel +46 31-350 64 84
joakim.johansson@six-group.se
SIX News
Citera
2013-03-21, 15:07
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Intressant vad det kommer bli av Nokia Siemens framöver.
Citat:
(SIX) Siemens kommer troligen dra sig ur Nokia Siemens under
innevarande år. Det säger Siemens finanschef Joe Kaesar vid
Siemens investerarkonferens, rapporterar Dow Jones Newswires.

Siemens har ingen avsikt att vara kvar i Nokia Siemens,
sade han vid investerarträffen som ägde rum i London under
gårdagen.

Jag tror 2013 är året då Siemens ska hjälpa Nokia Siemens
att röra sig till en bättre plats, sade han vidare.

Ägarpakten kring Nokia Siemens upphör i april vilket innebär
att ägarna Nokia och Siemens tillåts sälja sina ägarandelar.

Siemens har avyttrat telekomtillgångar de senaste åren.

Joakim Johansson, tel +46 31-350 64 84
joakim.johansson@six-group.se
SIX News
Det sätter ju press på Nokia att finansiera eventuellt köp av NSN aktier. Detta kunde betyda att marknaden räknar med att Nokias skuld ökar och det pressar ned kursen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in