2009-10-21, 20:47
Medlem
100apor.ses avatar
dom jävla talanglösa hantverkarna som utför stambyte har orsakat att en säkring gått ida o inte åtgärdat det.

När jag kom hem ikväll så var kylen utan el. Glassen var inte så farligt mjuk...men såklart mjukare än den borde.

Köttbitar mm var stenhårda, så dom är det väl ingen fara med?

Eller ska man kräva ersättning för allt som låg i frysen?

Vad säger panelen?
Citera
2009-10-21, 20:52
Medlem
Frysen...

flytta bara på sladden så den får ström igen ge fan i att öppna dörren hela tiden för då försvinner kylan...... sen ang maten har glassen börja rinna? släng! övriga saker fortsätter du bara frysa
Citera
2009-10-21, 20:52
Medlem
T_Sands avatar
Vad jag förstår så är ingen skada skedd?
Citera
2009-10-21, 20:54
Medlem
100apor.ses avatar
jävligt irriterande att en idiot som står o bilar i badrummet & märker att säkringen går & kopplar in sin maskin i trappen istället...o inte fixar säkringen i lägenheten.

Är man dum så ska det kosta.
Citera
2009-10-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
jävligt irriterande att en idiot som står o bilar i badrummet & märker att säkringen går & kopplar in sin maskin i trappen istället...o inte fixar säkringen i lägenheten.

Är man dum så ska det kosta.

Hade jag blivit otrevligt bemött av sagda hantverkare så hade nog allt i frysen (enbart rådjursfilé, anklever och svensk hummer rent definitionsmässigt) blivit dåligt. Annars hade jag nog bara surat lite.

/Hast
Citera
2009-10-21, 21:57
Medlem
Frysen....

Säg till hantverkan att du inte såg det fören i morron å allt var tinat & du hade kalv kött oxfile löjrom mm mm som belv förstört & du vill ha 2500 kr
Citera
2009-10-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceicelady
Säg till hantverkan att du inte såg det fören i morron å allt var tinat & du hade kalv kött oxfile löjrom mm mm som belv förstört & du vill ha 2500 kr

Jag vill köpa ovan nämnda varor av dig om du är så billig.
Citera
2009-10-21, 22:55
Medlem
Hatar när det där händer. Det värsta är att jag, som bor i studentkorridor, inte ens kan byta säkringarna själv. De är inlåsta i en elcentral.
Citera
2009-10-22, 09:05
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
dom jävla talanglösa hantverkarna som utför stambyte har orsakat att en säkring gått ida o inte åtgärdat det.

När jag kom hem ikväll så var kylen utan el. Glassen var inte så farligt mjuk...men såklart mjukare än den borde.

Köttbitar mm var stenhårda, så dom är det väl ingen fara med?

Eller ska man kräva ersättning för allt som låg i frysen?

Vad säger panelen?

Ingen fara alls att äta det som låg i den avstängda frysen under en halv dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in