Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-22, 20:40
  #13
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurad slav
Så Jordan Maxwell är inte tillräckligt känd för att få finnas på wikipedia?

Det finns ju folk som är bra mycket mindre kända där.

...
Det var lite så jag tänkte. Har man någon gång sökt på "conspiracy" eller närliggande på Youtube eller Google video eller så har man också skymtat videos med Jordan Maxwell. Icke, Alex Jones och sen kommer nog Jordan Maxwell.

Men ok, wikipedia har tydligen sina "standarder".
Citera
2009-10-25, 12:57
  #14
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurad slav
Så Jordan Maxwell är inte tillräckligt känd för att få finnas på wikipedia?
...
Jag har också reagerat över att Jordan Maxwell är borttagen. Zeitgeist finns ju där och första delen av Zeitgeist baseras helt och hållet på Jordan Maxwell och hans teorier. Det har Peter Joseph också sagt i flera intervjuer. Peter Joseph själv finns t.ex. med på wikipedia.

Att Maxwell inte ska få finnas på wikipedia bara för att han inte har någon officiell examen tycker jag är löjligt. Det finns många personer på wikipedia som är självlärda. Förut när jag kollade fanns sidan där. Den verkar komma tillbaka och raderas igen med jämna mellanrum.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikiped...Jordan_Maxwell
Citera
2009-11-11, 21:36
  #15
Medlem
Jordan Maxwell är namnet han använder.. Han heter (Russel Pine) på riktigt.
Citera
2009-11-12, 08:10
  #16
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synthhead
Jordan Maxwell är namnet han använder.. Han heter (Russel Pine) på riktigt.
Han hette Russel Pine innan han böt namn. Samma sak som att Dick Augustsson böt namn till Rick Falkvinge.

Efter debaklet med hans bror Leonard Pine så har han i alla fall rest sig igen och gjort en intervju med Project Camelot. Här är ett improviserat föredrag som Maxwell höll precis före intervjun.

http://www.youtube.com/watch?v=bvjROPfv0X4

Själva intervjun finns bland relaterade länkar. Men jag tycker föredraget är minst lika bra. Det jag gillar med Maxwell är att han inte backar från sina kontroversiella åsikter. Som t.ex. att han tror på UFO:n.

Hur som helst så tycker jag definitivt att han borde finnas på wikipedia. Maxwell är, tillsammans med Manly P. Hall, Robert Anton Wilson och Anthony J. Hilder, en av pionjärerna som redan för 20-30 år sedan pratade om samma konspirationsteorier som andra personer (t.ex. David Icke och Tsarion) idag förtjänar sitt levebröd på. Sen spelar det ingen som helst roll om han har en universitetsexamen eller ej. Han är en av pionjärerna (oavsett om det konspirationsteorerikerna påstår stämmer eller ej).
__________________
Senast redigerad av Vidovdan 2009-11-12 kl. 08:38.
Citera
2010-06-17, 09:59
  #17
Medlem
Lurad slavs avatar
Nu är Jordan Maxwell raderad från svenska wikipedia.

Anledningen är att han inte har någon betydelse som konspirationsteoretiker. Det är ju faktiskt helt fel, bl.a. David Icke och Peter Joseph refererar till Maxwell och han får över en miljon träffar på google.

Jag tycker att det är synd att man censurerar wiki på detta sätt, många använder wiki för att hitta information. Att ta bort information på detta sätt känns otroligt mycket "1984" och kommer bara ge bränsle åt teorierna om att vi är kontrollerade.
Citera
2010-06-17, 20:42
  #18
Medlem
Lurad slavs avatar
Fler och fler hämtar information från wikipedia.

Jordan Maxwell, en av världens kändaste konspirationsteoretiker, raderas från wikipedia med argumentet att han inte är känd nog.

Det var ju detta Winston Smith jobbade med, att radera obekväm information.

Nu sker det framför våra ögon men vi är för upptagna med att glo på tv och äta chips att vi inte märker någonting...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback