2009-11-09, 20:02
Medlem
Ni har fel

Ok hur vet jag det då?
jo han ringde på hos mig
jag arbetar mellan 6-14,30 , denna dag för ungefär 3 veckor sen gick jag tidigare från jobbet och var hemma ungefär kl 14 och la mig att sova en stund innan det var dags för middag.
Efter en stund börjar det ringa på min ringklocka , inte en gång utan flera gånger (minst 20 ggr) , Jag gick upp och fick se följande genom titthålet.
1 En kille på ungefär 25 år
2. Persiskt utseende alltså från Iran , Irak och där någonstans.
3. Välfriserad ....sidobena men ganska tjockt hår
4. lite småfet
5 Svart kort jacka, svarta jeans
6. Såg helt sjukt ut....konstigt blick

eftersom jag inte kände igen honom , det var inte någon av mina barns kompisar, så öppnade jag inte dörren. dagen efter läser jag i gp att någon gick runt i Majorna och ringde på hos folk , hade tydligen gått på en kvinna i 70 års åldern där jag bor. Dagen efter får jag ett brev från förvaltaren som skriver om detta och därför har bytt kodlås.
Jag ringer polisen sedan dröjer det innan jag ser på Efterlyst och ringer dit....så det är inte "eddy" för han har jag sett här ,,,,framför allt på Västerhus där har tigger pengar eller stöter på tjejer
Citera
2009-11-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vodka28
Ok hur vet jag det då?
jo han ringde på hos mig
jag arbetar mellan 6-14,30 , denna dag för ungefär 3 veckor sen gick jag tidigare från jobbet och var hemma ungefär kl 14 och la mig att sova en stund innan det var dags för middag.
Efter en stund börjar det ringa på min ringklocka , inte en gång utan flera gånger (minst 20 ggr) , Jag gick upp och fick se följande genom titthålet.
4. lite småfet

eftersom jag inte kände igen honom , det var inte någon av mina barns kompisar, så öppnade jag inte dörren. dagen efter läser jag i gp att någon gick runt i Majorna och ringde på hos folk , hade tydligen gått på en kvinna i 70 års åldern där jag bor. Dagen efter får jag ett brev från förvaltaren som skriver om detta och därför har bytt kodlås.
Jag ringer polisen sedan dröjer det innan jag ser på Efterlyst och ringer dit....så det är inte "eddy" för han har jag sett här ,,,,framför allt på Västerhus där har tigger pengar eller stöter på tjejer

Intressant med lite förstahands info.

Du såg ingenting i hans utseende eller klädsel som stack ut lite extra och som skulle kunna leda folk i rätt riktning?

Det var en väldig tur att du inte öppnade förresten
Citera
2009-11-09, 20:20
Medlem
Salighetens avatar
Citat:
Ok hur vet jag det då?
jo han ringde på hos mig
4. lite småfet

Nu börjar vi komma någonstans.

Tjockt hår på hela huvudet eller lite tunnhårig på toppen? (perser blir ju ofta det i unga år..)
Sidobena på vilken sida?
Uppkammad lugg eller?
Vax/gelé i håret?
Polisonger eller inte?
Någon ansiktsbehåring eller tycker du att "babyface/litet ansikte" stämmer in?
Hur långt hår? Mer snaggat eller mer långt på toppen, kortare på sidorna..?
Kommer du ihåg några fickor, dragkedjor osv på jackan?

Berätte mer om ögonen. Uppspärrade stora? Små? Skelning? Grova/tunna ögonbryn?
Beskriv näsan också, stor/liten?
Kom igen mer mer!!
Citera
2009-11-09, 20:28
Medlem
NWOBHMs avatar
Han ringde på min dörr för ca 2 veckor sedan också. Han såg inte alls ut som den där Eddy i alla fall. Jag uppfattade honom också som från mellanöstern någonstans. När jag öppnade dörren sa att att han gått fel.
Citera
2009-11-09, 20:42
Medlem
Salighetens avatar
Varsågod gör din egen fantombild

Aslätt, och kul också. Jag håller på gör en nu utan att ens ha sett honom.
http://flashface.ctapt.de/
Citera
2009-11-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saligheten
Varsågod gör din egen fantombild

Aslätt, och kul också. Jag håller på gör en nu utan att ens ha sett honom.
http://flashface.ctapt.de/
Gör det men snälla lägg inte upp den nånstans som en fantombild " på skoj ". Av erfarenhet vet jag att om den får spridning finns det alltid de nötter som inte fattar och som tror sig "känna igen" våldtäktaren från din "fantombild" och börjar tipsa snuten...Belasta inte polisen ännu mer så de tappar fokus...Det där mongot måste åka fast fortast möjligt.

mvh
Citera
2009-11-09, 20:58
Medlem
Citat:
Nu börjar vi komma någonstans.

Tjockt hår på hela huvudet eller lite tunnhårig på toppen? (perser blir ju ofta det i unga år..)
Sidobena på vilken sida?
Uppkammad lugg eller?
Vax/gelé i håret?
Polisonger eller inte?
Någon ansiktsbehåring eller tycker du att "babyface/litet ansikte" stämmer in?
Hur långt hår? Mer snaggat eller mer långt på toppen, kortare på sidorna..?
Kommer du ihåg några fickor, dragkedjor osv på jackan?

Berätte mer om ögonen. Uppspärrade stora? Små? Skelning? Grova/tunna ögonbryn?
Beskriv näsan också, stor/liten?
Kom igen mer mer!!

Vi börjar från början

Tjockt hår , alltså rakt igenom tjockt till öronen ungefär
sidobena som kammas åt höger
inga polisonger eller skägg eller nåt
såg faktiskt ut som han var lite babyface
hans ögon var det jag märkte först, uppspärrade, tittade å min ringklocka sådär otäckt ungefär som det var något fel på den,
normal näsa,
jackan var kort till midjan med dragkedjor,,,kommer inte ihåg allt

Varför jag har sådant minne för detaljer är för att jag håller på med personal i mitt yrke och har lätt för minnas ansikten och karaktärer

jag har ringt polisen om min iaktagelser och jag ringde efterlyst ...ser jag honom känner jag igen honom direkt
Citera
2009-11-09, 21:18
Medlem
Salighetens avatar
Citat:
Vi börjar från början

Tjockt hår , alltså rakt igenom tjockt till öronen ungefär
sidobena som kammas åt höger
inga polisonger eller skägg eller nåt
såg faktiskt ut som han var lite babyface
hans ögon var det jag märkte först, uppspärrade, tittade å min ringklocka sådär otäckt ungefär som det var något fel på den,
normal näsa,
jackan var kort till midjan med dragkedjor,,,kommer inte ihåg allt

Varför jag har sådant minne för detaljer är för att jag håller på med personal i mitt yrke och har lätt för minnas ansikten och karaktärer

jag har ringt polisen om min iaktagelser och jag ringde efterlyst ...ser jag honom känner jag igen honom direkt

Det har talats om ett litet ansikte, tycker du det stämmer?
Menar du otäck som i stirrig eller ser han tuff/elak ut? Tror du han ser otäck ut när han är avslappnad också eller kan han se normal ut?
Flera dragkedjor lite här och var eller en framtill?
Tyckte du att han såg lortig ut?
Citera
2009-11-09, 21:33
Medlem
Citat:
Det har talats om ett litet ansikte, tycker du det stämmer?
Menar du otäck som i stirrig eller ser han tuff/elak ut? Tror du han ser otäck ut när han är avslappnad också eller kan han se normal ut?
Flera dragkedjor lite här och var eller en framtill?
Tyckte du att han såg lortig ut?

Mindre ansikte
stirrig som drogad eller dum
Tittade hela tiden på min ringklocka
inte alls otäck men nåt som inte stämde
Sen när jag inte öppnade dörren så tryckte han på hissen
där kom en från några våningar upp och han sa på ganska bra svenska
-Skall du upp eller ner?
det hördes att han pratade bra svenska , ingen stor brytning
Citera
2009-11-09, 21:46
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Mindre ansikte
stirrig som drogad eller dum
Tittade hela tiden på min ringklocka
inte alls otäck men nåt som inte stämde
Sen när jag inte öppnade dörren så tryckte han på hissen
där kom en från några våningar upp och han sa på ganska bra svenska
-Skall du upp eller ner?
det hördes att han pratade bra svenska , ingen stor brytning

I vilket område bor du?
Citera
2009-11-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josegose
Jag o min kompis träffade på denne snubbe som ni kallar E*dy någon gång förra året vid 2 tillfällen under samma dag. Jag och kompisen fick känslan av att han förljt efter oss. Han pratade med oss som att han kände oss och var väldigt rak på sak.
Han sa att hans öga skadats vid backabranden som han tydligen varit med i..
Hmm..Sen sa han saker som att han visste vem jag var osv..han verkade läskig.
Jag tycker även att han stämmer bra in på polisens signalement.

Har ngn tipsat polisen om honom än?

Förresten så skulle jag gott och väl kunnat tänka mig honom som en person som knackar dörr osv.
Signalementet passar väl absolut INTE in hos den här Eddy. Han är inte välklädd, han är inte normalbyggd till något överviktig, han är inte i 20-årsåldern.
Citera
2009-11-09, 21:49
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Signalementet passar väl absolut INTE in hos den här Eddy. Han är inte välklädd, han är inte normalbyggd till något överviktig, han är inte i 20-årsåldern.

Inte heller ett vanprytt öga. Så nu är han utesluten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in