2009-11-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saligheten
http://www.expressen.tv/nyheter/Inri...sprider-skrack

Varit mycket våldsam, slagits hårt, hotat sen gett upp, till sist krävt pengar.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....m-valdtaktsman

100 tips har de fått, och de lär väl få ännu fler. Skapa hysteri, uppmana alla att ringa 112 om någon okänd ringer på och sen inte gå ut med ett ordentligt signalement.

Nej det "signalement" som jag sett stämmer ju in på massor av människor.
Att det inte ska kunna preciseras lite bättre....
Och borde han inte fastnat på någon kamera i grannskapen...
Kameror finns ju på bussar, i affärer, i entréer o trapphus o på alla möjliga ställen...
Citera
2009-11-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Nej det "signalement" som jag sett stämmer ju in på massor av människor.
Att det inte ska kunna preciseras lite bättre....
Och borde han inte fastnat på någon kamera i grannskapen...
Kameror finns ju på bussar, i affärer, i entréer o trapphus o på alla möjliga ställen...

De sa ju på Efterlyst i förra veckan att de var ganska säkra på att han hade åkt spårvagn vid det senaste överfallet så nog finns han på bild alltid.
Citera
2009-11-09, 18:10
Medlem
Salighetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
De sa ju på Efterlyst i förra veckan att de var ganska säkra på att han hade åkt spårvagn vid det senaste överfallet så nog finns han på bild alltid.

Enda anledningen att inte gå ut med bild är väl att det i teorin skulle kunna skada utredningen. Men de måste ju änna ha DNA och avtryck så det håller inte tycker jag.
Citera
2009-11-09, 18:11
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

De måste ut med fantombild! VARFÖR GÖR DOM DET INTE!!!
Citera
2009-11-09, 18:13
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det här är ju uppenbarligen någon psykvården har kontakt med. Hans beteende är ju sanlöst puckat. Det är nog inte lång tid kvar innan de plockar in honom.

Fattar du väl själv. Det är ju polisen vi snackar om. Har de någonsin åstadkommit något positivt?
Citera
2009-11-09, 18:19
Medlem
ttamizs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6094372.ab

Ett hundratal nu...
Citera
2009-11-09, 18:27
Medlem
Salighetens avatar
"Har ni något DNA-spår eller liknande från mannen?

– Vi har säkrat vissa spår, vad det är vill jag inte gå in på. Men jag kan säga att spåren inte leder till någon person som är känd av oss sen tidigare."

Låter som dom har DNA eller avtryck med andra ord.

"Vi har varit i kontakt med institutionsverksamhet för att se om han är intagen på någon enhet under de andra tiderna på dygnet, men än så länge har det arbetet inte gett något resultat, säger Fuxborg."

Undra vad de har fått för signalement. Bild? Orättvist i så fall.

"Enligt polisen går mannen systematiskt igenom alla lägenhetshus och ringer på dörrarna i jakt på nya offer. Alla offer har varit kvinnor i medelåldern."

Har han knackat på hos unga tjejer och sen inte antastat dem alls eller vad menar de?
Citera
2009-11-09, 18:34
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saligheten

"Enligt polisen går mannen systematiskt igenom alla lägenhetshus och ringer på dörrarna i jakt på nya offer. Alla offer har varit kvinnor i medelåldern."

Har han knackat på hos unga tjejer och sen inte antastat dem alls eller vad menar de?

Ja, eller så har ingen ung tjej öppnat. Han kanske tänder på äldre dámer. Kan ju iaf säkerställa att han är psykisk sjuk. Polis menar att han bara är ute efter äldre, de visade ju också när han följde efter den äldre damen från hållplats till hennes trapphus.
Citera
2009-11-09, 19:07
Medlem
josegoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
GAAAAAAAH jag med... känns inte som det stämmer ordentligt. Men det är ju så jävla likt i övrigt! Hur många stämmer in på det signalementet?? Iofs kanske en del.. men borde man inte sett den personen då, om han är överallt hela tiden? Från mölndal till majorna via kviberg liksom..

Jag o min kompis träffade på denne snubbe som ni kallar E*dy någon gång förra året vid 2 tillfällen under samma dag. Jag och kompisen fick känslan av att han förljt efter oss. Han pratade med oss som att han kände oss och var väldigt rak på sak.
Han sa att hans öga skadats vid backabranden som han tydligen varit med i..
Hmm..Sen sa han saker som att han visste vem jag var osv..han verkade läskig.
Jag tycker även att han stämmer bra in på polisens signalement.

Har ngn tipsat polisen om honom än?

Förresten så skulle jag gott och väl kunnat tänka mig honom som en person som knackar dörr osv.
Senast redigerad av josegose 2009-11-09 kl. 19:12.
Citera
2009-11-09, 19:11
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
De måste ut med fantombild! VARFÖR GÖR DOM DET INTE!!!

Sådant gör de bara om förövaren är av nordisk härkomst eller åtminstone blond, annars är det ju rasism...
Citera
2009-11-09, 19:20
Medlem
Birgitta61s avatar
Jag har själv funderat på att starta en tråd om denna "Eddy". Men han har ju knappast babyace, ser mer ut som han har blivit mer och mer påslagen för varje gång man ser honom. Vilket inte e så konstigt med tanke på hur han beter sig. Tror det där med backabranden är ett sätt för att kunna tigga pengar.

Träffa honom första gången inne på biblioteket på handels bland alla rosaskjortor, han blev skitsne när han inte fick använda internet.

Någon som har en bild på honom?
Senast redigerad av Birgitta61 2009-11-09 kl. 19:26.
Citera
2009-11-09, 19:28
Medlem
Är det någon som har sett den här killen det pratas om på en mörk, skrotfärdig mountainbike eller en orange-gul-röd moped någongång?

Det faktum att han tydligen ser mer än lovligt förvanskad ut i ansiktet torde väl tala starkt emot att han skulle kunna beskrivas som "babyface" tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in