• 1
  • 2
2009-10-20, 19:29
Medlem
Tjena.
Mitt office-paket har slutat att funka. När jag öppnar en fil så kan jag bara stänga den eller spara den, det går inte att redigera den på nåt sätt.
Därför tänkte jag att det skulle vara smart att installera om det, men icke.

När jag väljer avinstallera i Kontrollpanelen så går det inte p.g.a. en korrupt/ej existerande fil, det samma händer om jag försöker installera över versionen.

Går detta att lösa på nåt sätt? Bortsett från att köpa skiten.
Citera
2009-10-20, 21:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar med något mer vettigare än Windows egna och inbyggda verktyg.

Ta hem Revo Uninstaller som är ett bra verktyg, se om du kan avinstallerar därifrån.
Citera
2009-10-25, 20:33
Medlem
Ska jag göra! Tackar!
Citera
2009-10-26, 12:54
Medlem
hasenfrasens avatar
Windows Install Clean Up @ http://support.microsoft.com/kb/290301 eller radera katalogstrukturen under C:\PROGRAM\Microsoft Office\ och avsluta med en Register-scan mha CCleaner.
Senast redigerad av hasenfrasen 2009-10-26 kl. 12:57.
Citera
2009-11-09, 10:43
Medlem
starving-artists avatar
Installerade om datorn igår, och försökte förgäves få Office att fungera. Var något strul med Groove. Det gick inte ens att avinstallera trots idogt experimenterande så idag tog jag ner Perfect Installer, och vips! Nu kan jag avinstallera en del i taget! Det tar ju hundra år, men det är det väl värt.
Får hoppas att jag kan göra en ominstallation senare, men då måste Groove vara helt borta (står på Microsofts sida), annars går det inte. >.<

Windows 7 är ju hur fint som helst, men jag måste kunna skriva!
Citera
2010-02-17, 01:50
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Jag får meddelandet "det här installationspaketet språk stöds inte av systemet" när jag försöker avinstallera Office. Har provat med både CCleaner och Revo, men ingen av dom löste problemet. Någon som har en lösning till detta?
Citera
2010-02-17, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orly? Yarly!
Jag får meddelandet "det här installationspaketet språk stöds inte av systemet" när jag försöker avinstallera Office. Har provat med både CCleaner och Revo, men ingen av dom löste problemet. Någon som har en lösning till detta?

Hmm..

Kanske att du kör en svensk version av OS och engelsk version av Office eller tvärtom?
Testa att ändra språk?
Citera
2010-02-17, 13:25
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJohnDoe
Hmm..

Kanske att du kör en svensk version av OS och engelsk version av Office eller tvärtom?
Testa att ändra språk?

Har provat det, fungerade inte.
Citera
2010-02-18, 02:18
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orly? Yarly!
Har provat det, fungerade inte.

Bump, måste verkligen ha hjälp med detta.
Citera
2010-02-18, 06:49
Medlem
Är du tillräckligt desperat kan du formatera och installera om allt eller använda OpenOffice. I OpenOffice får du dock gå in i inställningar och se till att den sparar dokumenten i de MSoffice format där det går så behöver du aldrig tänka på det mer.
Citera
2010-02-18, 12:26
Medlem
hasenfrasens avatar
Googla på "uninstall office site:microsoft.com" och du hittar all relevant information hur du ska göra.
Citera
2010-02-18, 13:34
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Googla på "uninstall office site:microsoft.com" och du hittar all relevant information hur du ska göra.

Gjorde detta och hittade http://support.microsoft.com/?scid=k...28218&x=12&y=4. Följde instruktionerna för regedit-delen, så tror nog att det ska vara helt borta nu.

Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Är du tillräckligt desperat kan du formatera och installera om allt eller använda OpenOffice. I OpenOffice får du dock gå in i inställningar och se till att den sparar dokumenten i de MSoffice format där det går så behöver du aldrig tänka på det mer.

Tack så mycket för tipset, hade för mig att man inte kunde öppna MS Office-filer i OpenOffice, men det fungerade fint.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in