Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-22, 15:42
Medlem
Hur funkar 27" med 256 mb grafikkortet?

CoD 4, Crysis etc.
Citera
2009-10-23, 00:47
Medlem
nbzs avatar
Hittade en jävligt intressant återförsäljare, skiljer tusenlappar i pris mot apple

http://www.dd.se/nyheter.html
Citera
2009-10-23, 00:54
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbz
Hittade en jävligt intressant återförsäljare, skiljer tusenlappar i pris mot apple

Jag har varit i den butiken och kollat. Men priserna som står på den sidan, gäller de för privatkunder?
Citera
2009-10-23, 01:07
Medlem
Citat:

Det är identiska priser, på kronan, tyvärr.
Deras är exklusive moms medan apples är inklusive !

Några som faktiskt har lägre priser på en del Mac-prylar (dom enda? som har det) är, vafan heter dom nu igen...
... MediaMarkt var det ja! Kanske inte just nu när nya iMac är purfärska men efter jul har dom säkert lite lägre priser än vanliga Mac-butikerna, om man har lite tur!
Senast redigerad av Lars365 2009-10-23 kl. 01:52.
Citera
2009-10-23, 01:08
Medlem
Citat:

priserna är ju exkl. moms, kollar man på Apple Store (i kundvagnen) så ser man att priset exkl. moms är samma. Inklusive moms lägger till 3'899 SEK. Så priset på http://www.dd.se/nyheter.html är samma som på Apple Store om man lägger till momsen..
Citera
2009-10-23, 01:10
Medlem
Men fan vad grym 27" verkar.
Jag hade tänkt vänta tills iMac 24" fått quad-core men detta, är ju helt klart över all förväntan !!

Lika hög som 24" men ändå 3" större skärm och dessutom LED-skärm, smalare design, snabbare och bättre men ändå till samma pris och nya musen som bonus !

Angående att 27" skärmen skulle vara för stor så, nej inte än, 40" är för stort 27" är det inte och man vänjer sig ju otroligt fort vid en större skärm och blir beroende.
Har en 25.5" jag sitter rätt så nära inpå och en 22" känns numer konstig och liten, en 19", oj oj oj vad liten den är man ser ju ingenting och en 17" är ju så liten att man lätt kan tappa bort den på ett skrivbord, så liten är en 17"!
Senast redigerad av Lars365 2009-10-23 kl. 01:59.
Citera
2009-10-23, 11:05
Medlem
fatattacks avatar
Prisökningen från 2.66 quad-core tii 2.8 är 2160.- ganska mycket pengar - det är ju inte någon väsentlig skillnad i prestanda.. eller? Man borde väl vara mer betjänt av 8G minne istället (samma pengar)

Vet någon vad det är för typ av HDD i dem, dvs fabrikat o modell.. (modellen är mest intressant för det är väl fortfarande Hitachi?)
Citera
2009-10-23, 12:01
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Men fan vad grym 27" verkar.
Jag hade tänkt vänta tills iMac 24" fått quad-core men detta, är ju helt klart över all förväntan !!

Lika hög som 24" men ändå 3" större skärm och dessutom LED-skärm, smalare design, snabbare och bättre men ändå till samma pris och nya musen som bonus !

Angående att 27" skärmen skulle vara för stor så, nej inte än, 40" är för stort 27" är det inte och man vänjer sig ju otroligt fort vid en större skärm och blir beroende.
Har en 25.5" jag sitter rätt så nära inpå och en 22" känns numer konstig och liten, en 19", oj oj oj vad liten den är man ser ju ingenting och en 17" är ju så liten att man lätt kan tappa bort den på ett skrivbord, så liten är en 17"!

Om man inte har rent praktiska skäl till att hålla igen när det gäller skärmstorlek så finns det ingen anledning att inte köpa stora skärmar.

Några av mina kollegor har dubbla 30" skärmar när de sitter och programmerar och de hade inga problem att vänja sig
Citera
2009-10-23, 12:04
Medlem
Hispers avatar
Ang det grafikkort som sitter i värstingvarianten, är det bra?

Frågan är kanske lite nördigt ställd men jag är helt novis när det gäller grafikkort. Jag måste inte ha det bästa och värsta men jag vill ändå ha möjligheten att spela, om jag vill, nya spel. Är kapaciteten OK?

Om jag, via BootCamp, vill köra AutoCad på den här maskinen, fungerar det öht och räcker grafikkortet?
Citera
2009-10-23, 15:34
Medlem
fatattacks avatar
Håller med, jag har nu 24" och 19" brevid varann och det är ypperligt. Snart blir det det en 27" istf 24....

Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Om man inte har rent praktiska skäl till att hålla igen när det gäller skärmstorlek så finns det ingen anledning att inte köpa stora skärmar.

Några av mina kollegor har dubbla 30" skärmar när de sitter och programmerar och de hade inga problem att vänja sig
Citera
2009-10-23, 17:22
Medlem
Tror nog 27" blir lite väl stor 21.5" blir det nog för min del
Citera
2009-10-23, 23:57
Bannlyst
Jag köper mig en iMac 27" nästa vecka Blir en fin kompletering med min iPhone 3gs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in