Den har flktar men r helt tyst. Inte ens rycket i DVD lsaren utfrs d den startas frn vilolge. Dremot hrs ett kluckande frn disken d o d, ett ljud jag inte knner igen frn min 24". Inget som str men en avvikelse. Generellt gr bde disk o cpu i lgre temp men heatsink osv har hgre temp. Den r ocks varmare ovanp men flktarna gr p lgre varv n min 2.4Ghz iMac 24. Det tyder kanske p bttre passiv vrmeavledning.
Men man brnner sig nstan p ovandelen....
Nu kan jag kra Parallels med Win 7 och allt annat utan badbollar - mycket trevligt.
Frutom hastigheten imponerar skrmen - rejlt bttre skrpa dessutom - mina digital bilder r verjvligt skarpa nu ;-)
Edit:Precis nr jag skrev detta drog flkten igng fr vara hrbar... inte s det str men nu gr CPU-flkten p 1600 varv. Men jag har en faslig massa program igng samtidigt.... fr att testa lite ;-)
Edit 2: Scrolla mellan 12Mpi bilder i Lightroom bara smller fram ingen vntan alls - trots en massa igng samtidigt - jefligt imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Hur r det med ljudnivn? Jag tycker det r jobbigt med ett konstant datorsusande i bakgrunden nr jag sitter vid datorn, att flktljudet kar nr man gr ngot tungt r OK men inte det stadiga susandet.
Hur r det med den nya iMacen? Fr den har vl flktar eller r den flktls?