2009-12-05, 03:01
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
Magiskt. Allt r perfekt. Skrmen r ett absolut under av vitaste vitt till svartaste svart med kronskrpa drimellan. Tyst. Snabb. Vacker.

Pumpar allt jag nskar utan paus o badbollar. Kan det bli bttre? Over & out.

Jag vill ochs ha en 27" iMac
Citera
2009-12-05, 04:20
Medlem
Har suttit och pillat p polarens 27'' lite mera, o herre jvlar vad maffig den r. Skrmen r sjuk men det som str mig lite r vitheten, det r ngot i frgskalan som inte stmmer. Kanske inte r s stor deal men jag tnker p det nr man sitter 2 decimeter frn en 27tums stor skrm. Men det r ett vldigt litet fel som man fr leta efter, sen hjlper det inte att jag har ga fr snt vilket gr att jag alltid hakar upp mig p sm skit.

r s sjukt sugen p kp men 27'' blir det inget glidande med d jag inte har ngon yta ver till en sn stor skrm. Problemet r att quad-coren inte finns till 21''..... Vilka problem man har hr i livet... Sovdags............
Citera
2009-12-05, 11:05
Medlem
fatattacks avatar
2 dec..? g till optiker, 70-80 cm eller mer..

Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Wings
Har suttit och pillat p polarens 27'' lite mera, o herre jvlar vad maffig den r. Skrmen r sjuk men det som str mig lite r vitheten, det r ngot i frgskalan som inte stmmer. Kanske inte r s stor deal men jag tnker p det nr man sitter 2 decimeter frn en 27tums stor skrm. Men det r ett vldigt litet fel som man fr leta efter, sen hjlper det inte att jag har ga fr snt vilket gr att jag alltid hakar upp mig p sm skit.

r s sjukt sugen p kp men 27'' blir det inget glidande med d jag inte har ngon yta ver till en sn stor skrm. Problemet r att quad-coren inte finns till 21''..... Vilka problem man har hr i livet... Sovdags............
Citera
2009-12-05, 14:53
Medlem
fatattacks avatar
Vitheten kan justeras som du vill ha den... Det finns dessutom massor av olika skrmar kalibrerade som du kan vlja mellan . Det fanns det ej till min iMac 24
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Wings

Citera
2009-12-05, 14:54
Medlem
fatattacks avatar
En annan notering, eftersom skrmen r bredare minskar behovet av en extra skrm d man enkelt fr plats med 2 tillrckligt stora fnster sida vid sida p en 27"..
Citera
2009-12-05, 16:16
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
En annan notering, eftersom skrmen r bredare minskar behovet av en extra skrm d man enkelt fr plats med 2 tillrckligt stora fnster sida vid sida p en 27"..

Hur r det med ljudnivn? Jag tycker det r jobbigt med ett konstant datorsusande i bakgrunden nr jag sitter vid datorn, att flktljudet kar nr man gr ngot tungt r OK men inte det stadiga susandet.

Hur r det med den nya iMacen? Fr den har vl flktar eller r den flktls?
Citera
2009-12-05, 17:06
Medlem
fatattacks avatar
Den har flktar men r helt tyst. Inte ens rycket i DVD lsaren utfrs d den startas frn vilolge. Dremot hrs ett kluckande frn disken d o d, ett ljud jag inte knner igen frn min 24". Inget som str men en avvikelse. Generellt gr bde disk o cpu i lgre temp men heatsink osv har hgre temp. Den r ocks varmare ovanp men flktarna gr p lgre varv n min 2.4Ghz iMac 24. Det tyder kanske p bttre passiv vrmeavledning.
Men man brnner sig nstan p ovandelen....

Nu kan jag kra Parallels med Win 7 och allt annat utan badbollar - mycket trevligt.

Frutom hastigheten imponerar skrmen - rejlt bttre skrpa dessutom - mina digital bilder r verjvligt skarpa nu ;-)

Edit:Precis nr jag skrev detta drog flkten igng fr vara hrbar... inte s det str men nu gr CPU-flkten p 1600 varv. Men jag har en faslig massa program igng samtidigt.... fr att testa lite ;-)

Edit 2: Scrolla mellan 12Mpi bilder i Lightroom bara smller fram ingen vntan alls - trots en massa igng samtidigt - jefligt imponerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Hur r det med ljudnivn? Jag tycker det r jobbigt med ett konstant datorsusande i bakgrunden nr jag sitter vid datorn, att flktljudet kar nr man gr ngot tungt r OK men inte det stadiga susandet.

Hur r det med den nya iMacen? Fr den har vl flktar eller r den flktls?
Senast redigerad av fatattack 2009-12-05 kl. 17:17.
Citera
2009-12-05, 22:29
Medlem
Lter underbart
Citera
2009-12-12, 19:01
Medlem
fatattacks avatar
Euforin har lagt sig.
En iMac 27" 7i skyfflar data utan att behva hmta andan.

Men som vanligt nr man byter upp sig s absoberar man prestandakningen oroande snabbt. Bara om man d o d tvingar sig till kontroll mot det man lmnade inser man skillnaden.

Men visst r det befriande sknt med en burk som laddar allt p ett gonblick och tillter mig ha en virtuell XP maskin igng hela tiden utan att badbolla.

Hela min dock r fylld med appar som r laddade och inget fr den p kn...

Den brummar flkt vid visning av flashfilmer och samtidigt export av ex stora screenflow presentationer till quicktime filmer, men annars r den tyst.

24" mot 27", jo - nu kan man faktiskt ha 2 skrmar (i 27" skrmen) brevid varann utan olgenhet. Min externa 19" skrms existens berttigande har blivit mindre.

Rdet efter ca 1 veckas arbete kan bara bli ett; kp kp kp.
En mer prisvrd produkt fr ni svrt att hitta.. dessutom r den djvulskt snygg.
Citera
2010-01-13, 21:16
Medlem
zozolas avatar
sdr, nu r den p och inkpt fr 2 timmar sedan
grym r den.
Citera
2010-01-14, 02:21
Medlem
cerns avatar
tnkte snart kpa den nya Imac snart ocks. Men r det Snow Leopard p?
Hrde att hrddisken kan bli raderad fr att en bugg finns i snow leopard.
Citera
2010-01-14, 03:22
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
tnkte snart kpa den nya Imac snart ocks. Men r det Snow Leopard p?
Hrde att hrddisken kan bli raderad fr att en bugg finns i snow leopard.
Sjlvklart r det Snow Leopard. Det absolut senaste och bsta.

Buggen du pratar om fanns i tidigare version av Snow Leopard om man hll p med Gst-konton. Alla nya Mac's skeppas med alla senaste patchar installerade s detta r allts inget att bry sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in