2009-10-20, 17:10
Medlem
FlyingGnus avatar
Finns trdar om att gra bde vista och xp behagligare att titta p, jag har letat men inte hittat ngot om att skinna windows 7. Finns det nn patch som gr detta mjligt nnu? Till VIsta finns tex. VistaGlazz, jag letar efter ngot liknade till Windows7.

Gissningsvis finns det inte jttemnga skinns n men jag tnkte att denna trd kunde vara ett bra stt att hlla varandra uppdaterade. Ngot som hittat ngon patch eller program som ppnar win7 fr tredjeparts skinns? Ngon som har hittat en bra klla till skinns?

/The Gnu
Citera
2009-10-20, 17:14
Medlem
[Strange Days]s avatar
http://uxstyle.com/

Denna patch gr s att du kan anvnda 3:epartsteman i Windows 7.
Som du sger s finns det inte speciellt mnga teman n dock.

Jag har hittat ngra f p Deviantart, men det r i princip allt.

Och givetvis s anvnder du patchen helt p egen risk.
Iom att den inte finns i skarp version nnu, s kan den stlla till bekymmer.
Citera
2009-10-20, 17:21
Medlem
FlyingGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
http://uxstyle.com/

Denna patch gr s att du kan anvnda 3:epartsteman i Windows 7.
Som du sger s finns det inte speciellt mnga teman n dock.

Jag har hittat ngra f p Deviantart, men det r i princip allt.

Och givetvis s anvnder du patchen helt p egen risk.
Iom att den inte finns i skarp version nnu, s kan den stlla till bekymmer.

Tack fr tipset, s fort jag hittat ett skinn jag vill ha r jag beredd att testa. =)
Citera
2009-10-20, 17:24
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingGnu
Tack fr tipset, s fort jag hittat ett skinn jag vill ha r jag beredd att testa. =)

De ftal teman som finns ute fr tillfllet r konverteringar frn Visual Styles (*.msstyle-teman).

Tydligen s skall det g att konvertera i princip vilket msstyle-tema som helst frn XP eller Vista-msstyles, men jag r inte tillrckligt insatt i hur det fungerar rent tekniskt.
Citera
2009-10-20, 19:20
Medlem
x0ms avatar
r det bara jag som tycker att W7 r den snyggaste rellen hitils? Varfr skinna?
Visst, det blir mer personligt, men kollar du s ofta p startmenyn?
Citera
2009-10-20, 22:27
Medlem
FlyingGnus avatar
anvnder knappt startmenyn, det som str mig r snarare de tjocka "verdelarna" p alla fnster, samt alla runda och oversizeade knappar mm. aktivitets fltet r alldeles fr tjock och tar fr mycket plats ocks..Ingen bra frklaring jag vet.. men jag r petig med hur jag vill ha det.
Citera
2009-10-20, 23:12
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingGnu
anvnder knappt startmenyn, det som str mig r snarare de tjocka "verdelarna" p alla fnster, samt alla runda och oversizeade knappar mm. aktivitets fltet r alldeles fr tjock och tar fr mycket plats ocks..Ingen bra frklaring jag vet.. men jag r petig med hur jag vill ha det.

Det gr att gra aktivitetsfltet mindre genom att hgerklicka->properties->use small icons.

Har faktiskt ocks tittat runt efter skins till W7 och inte hittat ngot jag gillat mer n orginal nnu. Hoppas att det kommer lite mer intressanta grejer efter att det har slppts p riktigt.
Citera
2009-10-21, 00:40
Medlem
FlyingGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det gr att gra aktivitetsfltet mindre genom att hgerklicka->properties->use small icons.

Har faktiskt ocks tittat runt efter skins till W7 och inte hittat ngot jag gillat mer n orginal nnu. Hoppas att det kommer lite mer intressanta grejer efter att det har slppts p riktigt.

Nu sitter jag p en skinnad vista dator s jag kan inte kontrollera men jag r ganska sker p att jag testat detta och kommit fram till att den fortfarande r fr "tjock", vanliga vista menyn r fr tjock fr min smak ven den... s det har inte med windows7 att gra.
Citera
2010-02-19, 15:31
Medlem
FlyingGnus avatar
Tnkte jag skulle ta och uppdatera denna trden med att det nu finns bra skinns ute och en patcher.. s att de gr att installera..

pacther som fungerar utan problem fr mig p Win7 64bit http://uxstyle.com/

Skinns finns som vanligt p deviantart..=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in