2009-10-20, 17:10
Medlem
FlyingGnus avatar
Finns trådar om att göra både vista och xp behagligare att titta på, jag har letat men inte hittat något om att skinna windows 7. Finns det nån patch som gör detta möjligt ännu? Till VIsta finns tex. VistaGlazz, jag letar efter något liknade till Windows7.

Gissningsvis finns det inte jättemånga skinns än men jag tänkte att denna tråd kunde vara ett bra sätt att hålla varandra uppdaterade. Något som hittat någon patch eller program som öppnar win7 för tredjeparts skinns? Någon som har hittat en bra källa till skinns?

/The Gnu
Citera
2009-10-20, 17:14
Medlem
[Strange Days]s avatar
http://uxstyle.com/

Denna patch gör så att du kan använda 3:epartsteman i Windows 7.
Som du säger så finns det inte speciellt många teman än dock.

Jag har hittat några få på Deviantart, men det är i princip allt.

Och givetvis så använder du patchen helt på egen risk.
Iom att den inte finns i skarp version ännu, så kan den ställa till bekymmer.
Citera
2009-10-20, 17:21
Medlem
FlyingGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
http://uxstyle.com/

Denna patch gör så att du kan använda 3:epartsteman i Windows 7.
Som du säger så finns det inte speciellt många teman än dock.

Jag har hittat några få på Deviantart, men det är i princip allt.

Och givetvis så använder du patchen helt på egen risk.
Iom att den inte finns i skarp version ännu, så kan den ställa till bekymmer.

Tack för tipset, så fort jag hittat ett skinn jag vill ha är jag beredd att testa. =)
Citera
2009-10-20, 17:24
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingGnu
Tack för tipset, så fort jag hittat ett skinn jag vill ha är jag beredd att testa. =)

De fåtal teman som finns ute för tillfället är konverteringar från Visual Styles (*.msstyle-teman).

Tydligen så skall det gå att konvertera i princip vilket msstyle-tema som helst från XP eller Vista-msstyles, men jag är inte tillräckligt insatt i hur det fungerar rent tekniskt.
Citera
2009-10-20, 19:20
Medlem
x0ms avatar
är det bara jag som tycker att W7 är den snyggaste rellen hitils? Varför skinna?
Visst, det blir mer personligt, men kollar du så ofta på startmenyn?
Citera
2009-10-20, 22:27
Medlem
FlyingGnus avatar
använder knappt startmenyn, det som stör mig är snarare de tjocka "överdelarna" på alla fönster, samt alla runda och oversizeade knappar mm. aktivitets fältet är alldeles för tjock och tar för mycket plats också..Ingen bra förklaring jag vet.. men jag är petig med hur jag vill ha det.
Citera
2009-10-20, 23:12
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingGnu
använder knappt startmenyn, det som stör mig är snarare de tjocka "överdelarna" på alla fönster, samt alla runda och oversizeade knappar mm. aktivitets fältet är alldeles för tjock och tar för mycket plats också..Ingen bra förklaring jag vet.. men jag är petig med hur jag vill ha det.

Det går att göra aktivitetsfältet mindre genom att högerklicka->properties->use small icons.

Har faktiskt också tittat runt efter skins till W7 och inte hittat något jag gillat mer än orginal ännu. Hoppas att det kommer lite mer intressanta grejer efter att det har släppts på riktigt.
Citera
2009-10-21, 00:40
Medlem
FlyingGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det går att göra aktivitetsfältet mindre genom att högerklicka->properties->use small icons.

Har faktiskt också tittat runt efter skins till W7 och inte hittat något jag gillat mer än orginal ännu. Hoppas att det kommer lite mer intressanta grejer efter att det har släppts på riktigt.

Nu sitter jag på en skinnad vista dator så jag kan inte kontrollera men jag är ganska säker på att jag testat detta och kommit fram till att den fortfarande är för "tjock", vanliga vista menyn är för tjock för min smak även den... så det har inte med windows7 att göra.
Citera
2010-02-19, 15:31
Medlem
FlyingGnus avatar
Tänkte jag skulle ta och uppdatera denna tråden med att det nu finns bra skinns ute och en patcher.. så att de går att installera..

pacther som fungerar utan problem för mig på Win7 64bit http://uxstyle.com/

Skinns finns som vanligt på deviantart..=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in