2009-10-20, 13:51
Medlem
Jag har försökt bränna en avi-fil i Toast Titanium, jag har mac snow leopard. Jag får upp ett meddelande om att xvid codec saknas. Jag har försökt ladda ner codec men när jag ska öppna filen, .sit, så får jag bara ett obegripligt textdokument. Vad ska jag göra?
Citera
2009-10-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har försökt bränna en avi-fil i Toast Titanium, jag har mac snow leopard. Jag får upp ett meddelande om att xvid codec saknas. Jag har försökt ladda ner codec men när jag ska öppna filen, .sit, så får jag bara ett obegripligt textdokument. Vad ska jag göra?

Vad ska du ha för skiva? Ska du köra den i en DVD eller som Data skiva?
Citera
2009-10-20, 20:19
Medlem
Citat:
Jag har försökt ladda ner codec men när jag ska öppna filen, .sit, så får jag bara ett obegripligt textdokument.
.sit står för Stuffit, ett komprimeringsprogram. Du kan använda gratisprogrammet Stuffit Expander för att öppna den filen: http://www.stuffit.com/mac/expander.html

Om det bara handlar om att bränna en xvid-fil till cd/dvd för att titta på med en dvd-spelare som klarar xvid, räcker det med att bränna xvid-filen till en data-cd/dvd. Då behöver inte Toast någon codec.
Citera
2009-10-20, 21:47
Bannlyst
Citat:

Nu när vi ändå diskuterar detta ämne har jag en fråga, någon som vet ett bra program för att konvertera Xvid till DVD samt bränna det i samma program. Säg för helvete inte toast, har inte haft annat än problem med det. Jag har sökt på macupdate.com men inte hittat något bra...
Citera
2009-10-21, 14:14
Medlem
Det ordnade sig. Jag laddade ner codec för xvid och brände den som dvd-video. Det gick bra. Det fungerade inte utan codec i Toast, vet inte varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in