2009-10-20, 09:11
Medlem
hej jag vill hitta ett bra spaningsprogram så att jag kan sitta hemma och se vad min tjej gör med sin data
Citera
2009-10-20, 09:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner då ingen spec utdelas.

//Mod
Citera
2009-10-20, 09:43
Medlem
Ubis avatar
låt din tjej vara!
Varför ska du spionera på henne?

Aja ger dej ett tips iaf, sök på "VNC"
Citera
2009-10-20, 16:30
Bannlyst
Varför vill du spionera på din tjej för?... Ajja som killen sade ovanför "VNC".
Citera
2009-10-20, 20:33
Medlem
Jag vill ocks

Jag vill ha ett program i min data som sparar msn och internettrafika från min data så jag kan se vad min pojkvän gör när jag inte är hemma. och ja jag vet att jag ska låta honom vara men jag kan inte låta bli. Jag har kontroll behov.
Citera
2009-10-20, 20:55
Medlem
jastors avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dataintr%C3%A5ng ger en ganska bra beskrivning.

"För dataintrång döms den som olovligen bereder sig tillgång till en uppgift som är avsedd för automatisk behandling eller olovligen ändrar, utplånar, blockerar eller i register för in sådan uppgift, om inte brottet uppfyller rekvisiten för något av brotten

* brytande av post- eller telehemlighet,
* intrång i förvar, eller
* olovlig avlyssning."

Finns mer att läsa (osäker på att posta hela inlägg från Wikipedia bryter mot 0.08).

Litar ni inte på erat respektive, konfontrera snarare än att snoka.

I finland är det böter eller fängelse i ett år som gäller iaf. Borde vara något liknande här.

Har för mig att det sagts (måste vart runt 99 så jag kan minnas fel) att det även räknas som datorintrång om du lånar polarens dator utan att fråga innan, oavsett vad du gör. Eller om det gällde bara "du vet hans inloggningsuppgifter" och ska låna datorn, och har du inte frågat innan så är det intrång, men förmodligen kommer han inte väcka åtal mot dig om det nu inte är en riktig kuf. Som sagt, var 10 år sedan.

OT:
Skulla h*n köra VNC syns det väl att någon är inloggad samtidigt? Men det kanske bara är en annan ikon för VNC i statusbaren då. TightVNC är gratis och bra.
Senast redigerad av jastor 2009-10-20 kl. 21:28.
Citera
2009-10-20, 22:47
Medlem
inte så jag menade

Citat:
Ursprungligen postat av jastor
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dataintr%C3%A5ng ger en ganska bra beskrivning.

"För dataintrång döms den som olovligen bereder sig tillgång till en uppgift som är avsedd för automatisk behandling eller olovligen ändrar, utplånar, blockerar eller i register för in sådan uppgift, om inte brottet uppfyller rekvisiten för något av brotten

* brytande av post- eller telehemlighet,
* intrång i förvar, eller
* olovlig avlyssning."

Finns mer att läsa (osäker på att posta hela inlägg från Wikipedia bryter mot 0.08).

Litar ni inte på erat respektive, konfontrera snarare än att snoka.

I finland är det böter eller fängelse i ett år som gäller iaf. Borde vara något liknande här.

Har för mig att det sagts (måste vart runt 99 så jag kan minnas fel) att det även räknas som datorintrång om du lånar polarens dator utan att fråga innan, oavsett vad du gör. Eller om det gällde bara "du vet hans inloggningsuppgifter" och ska låna datorn, och har du inte frågat innan så är det intrång, men förmodligen kommer han inte väcka åtal mot dig om det nu inte är en riktig kuf. Som sagt, var 10 år sedan.

OT:
Skulla h*n köra VNC syns det väl att någon är inloggad samtidigt? Men det kanske bara är en annan ikon för VNC i statusbaren då. TightVNC är gratis och bra.

Det är väl inte data intrång om jag har ett program på min EGNA data som sparar all trafik som kommer från den. Alltså han sitter vid MIN data och jag vill att allt han gör skall sparas så jag sen kan snoka igenom det.
Citera
2009-10-20, 23:04
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliza
Det är väl inte data intrång om jag har ett program på min EGNA data som sparar all trafik som kommer från den. Alltså han sitter vid MIN data och jag vill att allt han gör skall sparas så jag sen kan snoka igenom det.

Ah, missuppfattade trodde du menade att du skulle snoka på hans dator inte att han skulle sitta vid din.

Köra Net Nanny? Ska tydligen kunna spara MSN, ICQ och liknande konversationer så att admin (du) kan läsa senare.

Egentligen till för att föräldrar ska kunna se vad deras barn gör på nätet och vilka de chattar med .
Senast redigerad av jastor 2009-10-20 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in