2009-10-19, 22:30
Medlem
DiviCs avatar
Sökte på moderbord bara och fick upp en träff i hela forumet, hm.. wierd !

Men, men. Till mitt problem..
Igår formaterade jag om min dator med windows XP. Då varken nätverkskort eller något hittades (fast det är integrerat i moderbordet? :S) så skrev jag /facepalm i ett textdokument och hånade mig själv. Efter mycket om och men så lyckades jag i alla fall få tag i en Vistaskiva.

Nu till det stora problemet, som ni alla vet så kan det behövas tankas diverse drivrutiner vid omformatering av dator. Men jag vet inte vad det är för moderbord jag ska leta drivrutiner till då det bara står "okänd enhet" som moderbord :S (Kollade i Everest home edition)

Hur ska jag gå till väga för att lösa detta mysterium ? (Jag har ingen fysisk kontakt med datorn jag försöker pnula på så att öppna och leta efter namnet någonstans på moderkortet går ej)
Citera
2009-10-19, 22:51
Medlem
nikgusta78s avatar
Hmm....blir inte lätt då...

Vad är det för dator? Stationär? Laptop? Märkesdator?

Sen om du vill söka efter trådar som handlar om "moderkort" så tycker jag att du ska skriva just "moderkort" och inte "moderbord".

Motherboard=Moderkort

Varför kommer du inte åt datorn???
Citera
2009-10-19, 23:01
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikgusta78
Hmm....blir inte lätt då...

Vad är det för dator? Stationär? Laptop? Märkesdator?

Sen om du vill söka efter trådar som handlar om "moderkort" så tycker jag att du ska skriva just "moderkort" och inte "moderbord".

Motherboard=Moderkort

Varför kommer du inte åt datorn???

För att även fast det framgår.. Inte alls i texten är det inte min dator utan en kompis.. Jag tycker bara det blir så töntigt när man sätter "Min kompis" framför allt.. Vill hellre ha en stor internetkuk och göra allt och äga allt själv..

Jo , det är nog sant att min svengelska inte håller alla gånger ;D Men vad jag har förstått är det HP eller separata köpta delar.. Då det sista alternativet är mest troligt, vilket gör allt ÄNNU lite mer knepigt.. Köpt begagnad så finns inga papper eller något.. Så det vore alltså om man med någon mjukvara kunde spåra hårdvarans härrkomst. Men det är en stationär dator, så mycket vet jag.
Citera
2009-10-19, 23:13
Medlem
Mandss avatar
http://www.cpuid.com/cpuz.php tanka det här
Citera
2009-10-19, 23:33
Medlem
X_surfers avatar
Du kan också prova Sisoft Sandra, Everest Home är inte uppdaterad på ganska många år nu
Citera
2009-10-19, 23:38
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mands
http://www.cpuid.com/cpuz.php tanka det här

Savior of the day
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto