Hjälp, kära flashback.
Min dator (av någon sort med windows XP) blir bara segare och segare för varje dag som går, känns det som. Det kan ta upp emot 5 minuter att bara starta winamp exempel..
Finns det något jag kan göra? :/
Senast redigerad av sjuklingen 2009-10-19 kl. 21:18.
Grabben kom och stötte till mig i flyttningen, men är RPs för flytt till MS -> Support.
Tänk bara på trädämnet så slipper vi alla flyttningar av trådar
Då testar vi såhär då:
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): XP Service Pack: 3 Antivirus: NOD32 Brandvägg: Märkesdator eller självbyggd: Jag har faktiskt INGEN aning, ehe. Problembeskrivning: Datorn är så fruktansvärt seg. Tar väldigt lång tid att starta program, flytta runt på filer osv. Felmeddelande: Försökt hittills: Rensa bort lite "skit-program" som jag inte använder längre.
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): XP Service Pack: 3 Antivirus: NOD32 Brandvägg: Märkesdator eller självbyggd: Jag har faktiskt INGEN aning, ehe. Problembeskrivning: Datorn är så fruktansvärt seg. Tar väldigt lång tid att starta program, flytta runt på filer osv. Felmeddelande: Försökt hittills: Rensa bort lite "skit-program" som jag inte använder längre.
Formatera, installera om. Det är väl det bästa man kan göra.
... vänta, va? Jag är inte så värst smart när det kommer till datorer..
öppna Den här datorn högerklicka i fönstret och sedan får du upp ett fint litet fönster. leta fram fliken verktyg och där hittar du disk fragmenteraren. Kör den så ska du se att det förhoppningsvis går bättre.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!