• 1
  • 2
2009-10-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsYellow
Körde in XP på min acer travelmate 5510 och har hittat alla andra drivrutiner förutom grafikkortets, vilket suger som fan..

http://support.acer-euro.com/drivers...k/tm_5510.html

Kolla under XP och sen är det väl ATI chipset?
Citera
2009-10-19, 22:03
Medlem
Hoolies avatar
Får panik... förstår inte ens hur man komer in på den där menyn som man "raderar" hela hårdisken på.. innan windows startas... HATAR VISTA :P
Citera
2009-10-19, 22:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoolie
Får panik... förstår inte ens hur man komer in på den där menyn som man "raderar" hela hårdisken på.. innan windows startas... HATAR VISTA :P
Du bootar på XP cd'n o raderar hårddisken därifrån innan du installerar om...

OBS! SPARA ALLT INNAN DU INSTALLERAR OM... BILDER, DOKUMENT, FILMER, MUSIK ALLT FÖRSVINNER ANNARS
Citera
2009-10-19, 22:10
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du bootar på XP cd'n o raderar hårddisken därifrån innan du installerar om...

OBS! SPARA ALLT INNAN DU INSTALLERAR OM... BILDER, DOKUMENT, FILMER, MUSIK ALLT FÖRSVINNER ANNARS

Jag vet att allt försvinner ;D alltså.. man tar typ "bläddra på cd " då? eller ? o startar nån run fil där?
Citera
2009-10-19, 22:35
Medlem
nikgusta78s avatar
Nej, du startar/bootar med windows skivan i datorn. Du får då ett val om du vill starta med DVD/CD skivan genom att trycka på valfri knapp sen så formaterar du i installationsprogrammet.

Tycker definitivt att att du ska prova Windows 7 istället för XP.
Istort sett alla drivrutiner fungerar från start och gör de inte det så är de flesta vista drivisarna kompatibla med seven.
Det går även att få Xp drivrutiner att fungera genom att köra kompatibilitets läge för XP. Man lurar helt enkelt Op:et att tro att det är XP eller vad man väljer för att få det o lira
Citera
2009-11-01, 18:22
Medlem
Hoolies avatar
Just nu håller jag på att testa o installera xp! kommer en uppdatering sen om hur det gick haha :P
Citera
2009-11-01, 18:25
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoolie
Just nu håller jag på att testa o installera xp! kommer en uppdatering sen om hur det gick haha :P
Och är det en SATA disk kommer du säkert att få problem att ens hitta någon hårddisk.
Citera
2009-11-01, 18:40
Medlem
Hoolies avatar
än så länge går det bra. Gjorde iochförsig en liten tabbe, glömde sätta i sladden så den dog mitt under installationen.. försök nr 2 nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in