• 1
  • 2
2009-10-19, 20:25
Medlem
Hoolies avatar
Hej på er, ni datorkunniga därute!

Jag har en syster som länge klagat på att hennes dator , acer aspire 3054wxmi, är så sjuuukt seg. Och det är den, går inte ens att kolla på film på den, inte ens när den var ny.

Anywayz, min teori är att datorn inte riktigt klarar av Windows Vista Home basic, som var förinstallerat när datorn köptes på onoff.

Nu till frågan.
Går det att installera Windows XP på hennes dator som är installerat med vista home basic

Tacksam för svar.
Citera
2009-10-19, 20:30
Medlem
c.sterns avatar
svar på frågan: Javisst det är bara att köra i en skiva med valfri xp version och installera. Glöm ej säkerhetskopieringen.
Ett annat alternativ kan vara att vänta några dagar och skaffa windows 7 då det ska vara resurssnålare.
Citera
2009-10-19, 20:31
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.stern
svar på frågan: Javisst det är bara att köra i en skiva med valfri xp version och installera. Glöm ej säkerhetskopieringen.
Ett annat alternativ kan vara att vänta några dagar och skaffa windows 7 då det ska vara resurssnålare.

Okej... drivrutiner etc. krånglar inte då?
Citera
2009-10-19, 20:34
Medlem
c.sterns avatar
Nix, windows bör ha förinstallerade drivrutiner så att datorn fungerar utan problem
Citera
2009-10-19, 20:36
Medlem
Hoolies avatar
okej!

Någon mer som kan bekräfta? ( inte för att jag inte tror på dig, men vill vara säker :P)
Citera
2009-10-19, 20:49
Medlem
herrpages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoolie
okej!

Någon mer som kan bekräfta? ( inte för att jag inte tror på dig, men vill vara säker :P)

Drivrutiner kan strula i xp. Dock har jag inte märkt något av drivrutinsstrul i windows 7.
Citera
2009-10-19, 20:58
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrpage
Drivrutiner kan strula i xp. Dock har jag inte märkt något av drivrutinsstrul i windows 7.

ok... matade du bara in windows 7 i en xp data då?
Citera
2009-10-19, 21:00
Medlem
Leta upp drivrutiner etc innan du börjar.
Acers hemsidan kan du börja med.

http://www.laptops-drivers.com/drive...indows-xp.html
Det här är något annat ställe som google gav.
Citera
2009-10-19, 21:05
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Leta upp drivrutiner etc innan du börjar.
Acers hemsidan kan du börja med.

http://www.laptops-drivers.com/drive...indows-xp.html
Det här är något annat ställe som google gav.

okey ja det vore ju tråkigt om touchpaden slutade funka eller något sådant användbart!
Citera
2009-10-19, 21:19
Medlem
Värre (Vanligare) om inte nätverk/internet funkade så att du inte kan ladda ned drivrutinerna etc
Citera
2009-10-19, 21:29
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Värre (Vanligare) om inte nätverk/internet funkade så att du inte kan ladda ned drivrutinerna etc

jo ;D
Citera
2009-10-19, 21:31
Medlem
MrsYellows avatar
Körde in XP på min acer travelmate 5510 och har hittat alla andra drivrutiner förutom grafikkortets, vilket suger som fan..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in