2009-10-19, 18:34
Medlem
Varför skriver folk inte ut hela URLer, utan censuerar med stjänor typ spice*or*ic eller förkortningar som SN, dom säljer ju lagliga peparat så jag förstår inte?

Kalla mig dum, men förklara gärna?
Citera
2009-10-19, 18:36
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Vad spelar det för roll? Nu vet jag inte om du bara menar spicenordic eller om du menar alla shoppar men inte fan ska man sitta och steka shoppar hit och dit. Just spicenordic är ju inte så hemlig men du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av FizzyWhomack 2009-10-19 kl. 18:40.
Citera
2009-10-19, 18:38
Medlem
Mullemecks avatar
för vad jag vet så får man inte posta hela länkar, rätta mig om jag har fel
Citera
2009-10-19, 18:38
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullemeck
för vad jag vet så får man inte posta hela länkar, rätta mig om jag har fel
Man får posta hela länkar.
Citera
2009-10-19, 18:47
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Vad spelar det för roll? Nu vet jag inte om du bara menar spicenordic eller om du menar alla shoppar men inte fan ska man sitta och steka shoppar hit och dit. Just spicenordic är ju inte så hemlig men du förstår vad jag menar.

Men alltså, om nån skriver typ sp*cen*ord*c.c*m så är det ju inte direkt så att det blir omöjligt att lista ut, bara jobbigare för noobsen som inte vet vad det är för sidor. Jag tror inte att om polisen läste flashback och såg en censurerad adress skulle tänka: "nähä, den där hade en censurerad bokstav jag letar vidare". Även förkortningar är ju hyfsat lätta att se igenom, sök på "<förkortning> site:flashback.info" på google så får du förmodligen fram hela namnet.
Citera
2009-10-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Man får posta hela länkar.
Man får posta länker så länge som sidorna innehåller lagliga preparat.
Ok, jag hade lite fel
Citat:
Ursprungligen postat av Regler
1.09. Narkotikahandel är förbjuden

All form av narkotikahandel (köpes, säljes, bytes, skänkes), även via PM och IRC, resulterar i bannlysning. Gränsfall resulterar i varning. Att diskutera narkotika och narkotikahandel är tillåtet så länge det inte kan betraktas som försök till handel med narkotika.

Det är inte tillåtet att informera om att man saknar narkotika, med undantag för inlägg där det är ställt bortom all rimlig tvivel att användaren inte vill handla de droger som informeras om.

Det är förbjudet att efterfråga vart man kan handla narkotikaklassade droger, med undantag för platser där det är allmänt känt att narkotikahandel förekommer, samt tips om olika webbshoppar. Om man efterfrågar information om var man kan införskaffa narkotika så bör man vara tydlig med att ange vilken av ovanstående alternativ som man avser. Ospecificerad efterfrågan som kan bedömas som försök till narkotikahandel eller gränsfall kan resultera i både varning eller bannlysning.
Citera
2009-10-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Man får posta länker så länge som sidorna innehåller lagliga preparat.
Ok, jag hade lite fel

Vad menar du med att du hade fel?

OnT: finns ju flera orsaker, man vill ju inte sprida för mycket så att det blir populärt för att det snabbare klassas då, och itne fan brukar folk censurera allmänt kända sidor
Citera
2009-10-19, 21:50
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Va du startar brända trådar :P Lättare att säga sn, gs..
Men när det är hushmails å lite hemliga shoppar vill man ju inte outa dom..?
Skriver du så brända grejer för att du har tråkigt lr
Citera
2009-10-19, 23:52
Medlem
Självklart förstår jag att man inte vill outa privatpersoner eller sidor som säljer peparat som är klassade, men sidor som bara säljer lagliga preparat kan väl inte förlora på att få lite publicitet?

Citat:
Ursprungligen postat av EnTrevligPolis
Va du startar brända trådar :P Lättare att säga sn, gs..
Men när det är hushmails å lite hemliga shoppar vill man ju inte outa dom..?
Skriver du så brända grejer för att du har tråkigt lr

Gör jag?
Självklart förstår jag att man inte vill outa hushmail och liknande, jag bara undrar varför man skulle vilja ha en shop som är "hemlig", skulle jag ha en sida, som följde lagen osv. så skulle jag nog vilja ha så mycket publicitet som möjligt, för att tjäna pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Vad menar du med att du hade fel?

OnT: finns ju flera orsaker, man vill ju inte sprida för mycket så att det blir populärt för att det snabbare klassas då, och itne fan brukar folk censurera allmänt kända sidor

Det argumentet kan jag helt klart köpa, med tanke på det som hände spice..
Citera
2009-10-19, 23:54
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smogle
Varför skriver folk inte ut hela URLer, utan censuerar med stjänor typ spice*or*ic eller förkortningar som SN, dom säljer ju lagliga peparat så jag förstår inte?

Kalla mig dum, men förklara gärna?
Varför folk gör så är för att de inte vill ge sidan uppmärksamhet av ett eller annat skäl.
Ifall sidan är laglig kan det vara för att folk vill hålla priserna nere. Blir det plötsligt många köpare innebär det högre priser.

Annars ifall det är en sida som säljer olagliga preparat är det rätt så självklart.
Man vill helt enkelt inte att sidan ska stänga p.g.a. olaglig verksamhet. Större uppmärksamhet innebär större risk för stängning.
Citera
2009-10-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smogle

Det argumentet kan jag helt klart köpa, med tanke på det som hände spice..

och mephe, samma sak hände också när toppisar blev populära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in