2009-10-19, 14:02
Medlem
Knudsons avatar
Hej!

Besiktigade min gamla saab 900 idag och fick som väntat anmärkning på att infästning till länkarm fram var rostskadat på båda sidor . Frågan är om det är värt att fixa till felet eller om det rent av är dags för skroten. Därför tänkte jag höra här om det är någon som har ett hum om vad det skulle kunna kosta på en verkstad eller vad någon som gör det svart kan tänkas ta?
Citera
2009-10-19, 16:20
Medlem
Jake88s avatar
Verksad vet jag inte men om du hittar någon som gör det svart så är det relativt billigt om det inte är jävligt rostigt.Det är ganska vanligt att bilar rostar där så om den inte är extremt risig så är det ju värt och laga.Svart skulle jag tippa på 300 kr om det är normal rostigt.
Citera
2009-10-19, 17:02
Medlem
Prostreet32s avatar
Verkstad har jag hört allt från 2000-4000kr per sida.

Jag gjorde mitt själv och en kompis hade svets.

Ekonomiplåt båda sidor kostar 1600kr komplett.

Men jag behövde bara till en sida, så här mycket kostade mitt ingrepp:

Ekonomiplåt höger sida, 1 del = 370 spänn
Vanligt plåtark köpt hos lokala plåthandeln = 50kr
Svetsningen= 300kr av kompis
Div. rostskyddsmedel= 200kr
Framvagninställning efteråt= 600-1500kr.

Har inte gjort framvagninställningen, men det beror på att min bil ska sänkas, så det kommer göras efter det.

Totalt ca= 920kr exkl. framvagninställning.
Gjorde egna plåtbitar resten av länkarmarna.
Är lite pilligt att få isär skiten och göra rent under osv. Men nu är det helt iallafall.

Vad för årsmodell har du på din? Är det turbo? Ge lite info om bilen och skick i övrigt.
Citera
2009-10-19, 22:56
Medlem
227473s avatar
Vet inte om det hjälper dig nått, men jag betalade 1500:- (vitt) för att svetsa länkarmsinfästningarna på båda sidorna på en Volvo 740.
Citera
2009-10-20, 23:10
Medlem
Knudsons avatar
Tack för svar. Då kanske det är värt att göra ingreppet trots allt. Är en vanlig 900 från 87 utan turbo . Var inga nadra anmärkningar på besiktningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in