• 2
  • 3
2009-10-28, 13:51
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Var du fullt seriös med det inlägget ?

Om så var fallet: http://www.tv3.se/lyxfallan

Om du tycker det är jobbigt att söka in så söker jag gärna in till dig.

(Fullt seriös nu)

Kan PM.a mig om det.
Klart att jag är seriös med mitt inlägg
sen så har jag sökt till Lyxfällan kom dock inte med troligtvist pga att jag är ett omöjligt fall som dom inte kan hjälpa
men jag skall söka in till denna omgång då dom söker nya fall även min syster skulle anmäla mig till programmet ju fler desto bättre kanske
lessen om svaret har tagit tid men vart bannad en vecka
Citera
2010-10-13, 18:51
Medlem
Förlåt, men det där är småpengar! Sluta tyck synd om dig själv och skaffa ett jävla jobb. Är du för dålig för att få jobb så får du väl sno och sälja något.

Ganska dumt att binda upp sig sådär förresten.
Citera
2010-10-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
Förlåt, men det där är småpengar! Sluta tyck synd om dig själv och skaffa ett jävla jobb. Är du för dålig för att få jobb så får du väl sno och sälja något.

Oj vad bra att du säger till honom såhär 1 år senare!

Stjäla och sälja stulna grejer är ju givet mycket bättre än att ha lån. Det har du rätt i ...

"Fyfan vilken loser du är som har ett lån på 5000! Jag snodde fem laptops senast jag saknade pengar så jag har 2000 kr kvar nu!"
Senast redigerad av aliquis 2010-10-13 kl. 19:25.
Citera
2010-10-13, 20:01
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo135

Gammal tråd + hade du läst det så fick TS jobb.

Och va fan, sno & sälja? Har du någonsin tänkt på de som sakerna snos ifrån? Soc är för mig en fullkomlig mardröm men jag skulle hellre leva på soc än att stjäla något som andra har jobbat hårt för att ha råd med!
Citera
2010-10-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
Soc är för mig en fullkomlig mardröm men jag skulle hellre leva på soc än att stjäla något som andra har jobbat hårt för att ha råd med!
Fast egentligen är det ju ingen större skillnad, det är ju fortfarande andra som har jobbat ihop pengarna. Skillnaden är väl mest att det inte drabbar en enskild enbart, att man kanske själv bidrar till systemet (tvivlar på att folk som stjäl massa grejer brukar lämna tillbaka några ...) och att det inte är olagligt.

Sedan brukar väl folk som tycker att det är ok att sno grejer ofta vara pundare och tycka illa om polisen o samhället och tycka att det är ok att förstöra grejer och ställa till annat ofog med.
Citera
2010-10-14, 01:54
Medlem
Jag hade ett lån på Swedbank när jag bestämde mig för att plugga 1 år. Fick amorteringarna uppskjutet under det året, fick dock betala räntan, men det var det värt.
Citera
2010-10-14, 07:33
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Fast egentligen är det ju ingen större skillnad, det är ju fortfarande andra som har jobbat ihop pengarna. Skillnaden är väl mest att det inte drabbar en enskild enbart, att man kanske själv bidrar till systemet (tvivlar på att folk som stjäl massa grejer brukar lämna tillbaka några ...) och att det inte är olagligt.

Sedan brukar väl folk som tycker att det är ok att sno grejer ofta vara pundare och tycka illa om polisen o samhället och tycka att det är ok att förstöra grejer och ställa till annat ofog med.
Visst, lever man på soc så lever man på andras pengar men för mig är det en viktig skillnad i att det inte drabbar den enskilda personen.

Dessutom så drabbar inte stölder enbart den enskilda - högre försäkringspremier, högre priser i affärer pga stölder osv.

Samtidigt vill jag påpeka att soc bör vara den absolut sista utvägen som man får om man inte har något alternativ annat än att stjäla eller svälta i princip.
Citera
2010-10-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBlackSmack
Hoppas innerligt att någon har erfarenheter av kompromisslösningar eller hur man går till väga med att få igenom betalningsfria månader gentemot sina lån.

Har ett folklån hos Folkia, grundbelopp 15 000 SEK, 2 års avbetalning á 840 SEK.
Tog detta i mars.

Har ett mastercard, påfyllt med 10 000 SEK i maj om jag inte minns fel.
Betalar i snitt 700 SEK per månad.

Nu har jag blivit arbetslös, jobbar enbart som timvikarie som personlig assistent, är dock enbart 10h/månad och genererar ingen okej inkomst.

Blev tvungen att flytta hem till föräldrahemmet första oktober från Stockholm, har inga ägodelar eller betalningsmedel. Mina föräldrar står på sig och menar prompt att jag kommer lära mig av en eventuell betalningsanmärkning.

Jag hade SMS-lånsskulder i september, tillsammans med dubbla telefonräkningar samt mina amorteringar ovan. Min far gick in med 10 000 SEK och löste allt, så jag har ett lån utan avbetalningsplan med honom, ej lika akut alltså.

Finns det någon som har haft liknande problem och lyckats lösa dem med sina långivare/fordringsägare? Betalningsfria månader men att man samtidigt inte behöver betala, låt säga att du vill ha två fria månader, sammanlagda TRE månader på en gång inklusive två månaders dröjsmålsränta samt förseningsavgifter?

Antar och hoppas att flera beundransvärda flashbackare kan hjälpa mig med det här.
Har du jämkat? Kolla hur mycket du har betalat i skatt iår.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in