Citat:
Ursprungligen postat av fdols
Vart bor du? vad har du för utgifter? bor du kvar billigt i Stockholm kan det ju gå att ordna kneg, bara att ställa dig och diska för en 60-70spänn svart i en restaurang, ringa och tjata på alla äldervårdsställen, telefonförsäljare och sånt. Det går ju fort bara du lever riktigt snålt och ger järnet. Har du bil och kan köra svarttaxi?
Lite off topic på din fråga/förslag men okej;
Jag jobbade som säljare i Sthlm, tjänade runt 8000 SEK/månad, jag är halvt om halvt sjuk (inte diagnostiserad) och hade psykologutgifter på 2500 varje månad, plus hyra och leverne. Så då förstår du själv varför jag tog till sådana vansinniga metoder.
Jag ringde alla äldrevårdsställen, de som behövde krävde vårdutbildning, jag har arbetat i hemtjänsten i 1 års tid samt som personlig assistent i 5 år, men kunde inte komma åt de rätta tjänsterna i Sthlm, inga helttidsjobb eller liknande alls. Vårdjobben går också åt de få som finns, tro mig.
I alla fall, mitt psyke klarar inte säljjobb.
Och på tal om nuvarande boplats, jag bor med mina föräldrar i skogen i nordöstra Skåne igen dessvärre. Söker arbete febrilt, kommer få ett snart, men det är oktober, november och kanske kanske december jag behöver som betalningsfria månader, inget annat.