Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-18, 22:41
Medlem
Vibliriblands avatar
Hejsan

Ibland när jag är ute på internet och klickar på en länk eller söker på en sida så laggar det till sen står det bara

"Websidan kan inte visas

Diagnostisera problemet"

Gör jag det så står det

"Det går inte att kommunicera med ...." och sedan vilken sida det nu är.
Då kan jag välja att återställa anslutningen trådlös nätverksanslutning
det hjälper så klart inte.

Detta händer lite då och då, sjukt störande, när jag vet mycket väl att det inte är något fel på varken datorn (händer på båda två) routern eller internet.

Nu gick jag in på Piratebay och skulle ladda ner en film, då fick jag samma fel om och om igen, på alla torrents, alla kategorier.
Det med tusentals leechers osv.
Så uppen barligen funkar piratebay.

Vad beror detta på?
Riktigt segt,

jag har prövat

1: Koppla ur router och köra med sladd
2: Återställa anslutning Trådlös nätverksanslutnnig
3: Starta om datorn etc etc

tacksam för tips och trix
Citera
2009-10-18, 23:01
Medlem
Väldigt suspekt om du får det med direkt anslutning via kabel, dessutom på 2st datorer.
Hade det bara varit på ena datorn hade jag satsat på att installera om drivrutiner för nätverkskortet, kolla duplex-inställningarna eller testa ett helt annat kort.

Men när du får samma sak på 2st datorer börjar man istället misstänka att det är något du har installerat som finns på båda dessa datorerna, en mjukvara tex Skype/Säkerhetspaket osv bara för att ta några "exempel".

Kika först i loggboken, syns inget där så testa en Clean Boot och kör en stund så, fungerar det bra, lägg till en sak i taget tills du eventuellt ser när detta uppstår och på så vis lokalisera vad det berott på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in