2009-10-18, 22:16
Bannlyst
Hej!

Haft problem med grafiken i Windows 7 ett tag nu..
Såhär ser det ut i fliken i firefox 3 http://img30.imageshack.us/img30/9803/12345q.png
Liksom typ lite lila? Jätte konstigt och man får bara ont i ögat av att läsa texten.

Har tyvärr inte fler exempel men te.x texten när jag kollar på film är taggig. man ser te.x taggarna eller pixlarna eller vad man ska säga. Annars blir det slät men här ser man hacken i texten. I spelet hackar det pga det. Har haft problem med drivrutinerna men ominstallerat och laddat ner flera ggr. Jag installerade Windows 7 helt nytt men windows old mappen från xp fanns kvar, kan det vara drivrutinerna från xp som krockar? Hur ser jag ifall dom är kvar? I registret?
Citera
2009-10-18, 22:44
Medlem
Vet inte vad du gjort som lyckats få en windows.old-mapp. Du kan inte ha gjort en ren installation med formatering utan kanske installerat samma OS flera ggr. Nåja, ser inget fel på din bild så det är nog nåt som bara syns på din dator. Då kan man avinstallera applikationen för ditt grafikkort, samt även ta bort grafikkortet via Enhetshanteraren, och sedan starta om datorn. Efter omstart upptäcker den detta pånytt och installerar om drivrutinerna, finner den inte drivrutiner som fungerar bra då så hämta nyare på tex Nvidia's hemsida.
Citera
2009-10-19, 12:02
Medlem
-ELF-s avatar
Som ovanstående skrev. Jag ser inget konstigt.
Jag funderar på om det även kan vara färgschemat för skärmen som spökar.
För jag har alltid haft problem med den vita färgen i Adobe och kanten runt bilder i "bildgranskaren" i Vista och Windows 7.
Citera
2009-10-19, 15:38
Bannlyst
Hur htitar jag enhetshanteraren i Windows 7?
Kanske bilden var lite otydlig vet ej. Har Ati radeaon 4850 och en samsung T220 skärm. Ja jag råkade installera windows 7 kanske 3 gånger då jag inte insåg att operativsystem var installerat. Var så otydligt. Stod typ adlrig "Installationen är klar" eller så.
Citera
2009-10-19, 16:02
Medlem
http://www.techtalkz.com/windows-7/5...ndows-7-a.html
Citera
2009-10-19, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
http://www.techtalkz.com/windows-7/5...ndows-7-a.html

Wtf device manger är inte i kontrollpanelen för mig? Har ultimate
Citera
2009-10-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrex111
Wtf device manger är inte i kontrollpanelen för mig? Har ultimate

följer du hela guiden? Device Manager ligger inte direkt i kontrollpanelen, utan du måste gå in under System and Security...

du kan även nå den genom att klicka på Start knappen, högerklicka på Computer och välja Manage, sen har du Device Manager som ett val i listan till vänster.
Citera
2009-10-19, 23:07
Medlem
nikgusta78s avatar
Låter som att du uppdaterat ditt windows från XP till W7.
Citera
2009-10-21, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nikgusta78
Låter som att du uppdaterat ditt windows från XP till W7.

Ja men hur fan fixar jag grafiken

Och hur menar du? Ska jag avinstallera själva grafikortet från systemet? Kommer den hitta det sen då?
Senast redigerad av Morrex111 2009-10-21 kl. 03:45.
Citera
2009-10-21, 03:57
Medlem
Vet inte om man kan vara mera tydlig och om du kan få mera svar. Alla frågor du ställer nu finner du svar på i posterna ovanför. Prova nu utföra det hela.
Citera
2009-10-21, 03:59
Bannlyst
Så nu avinstallerade jag grafikortet från system och alla tänkbara drivrutiner.

Märkte att det vart LITE bättre. men texten är fortfarande lite lila eller så..
Ska prova installera drivrutinen till skärmen om det inte redan är det.
Orkar inte med detta. Installerar snart XP igen. Kan det ha något annat och göra?
Citera
2009-10-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrex111
Så nu avinstallerade jag grafikortet från system och alla tänkbara drivrutiner.

Märkte att det vart LITE bättre. men texten är fortfarande lite lila eller så..
Ska prova installera drivrutinen till skärmen om det inte redan är det.
Orkar inte med detta. Installerar snart XP igen. Kan det ha något annat och göra?
Formatera datorn helt. Så att du inte får någon windows.old mapp med drivrutiner och skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in