2009-10-20, 01:53
Medlem
cpapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Kolla in Easy File Sharing Web Server som sagt. Upprepar mig då du inte verkar tagit notis om det. Skitsimpelt program, mycket lättare än så kan det inte bli. Varken för dig eller dina släktingar.

Mjo, men då slänger jag hellre upp en "riktig" server. Grejen var att jag trodde att jag hade en enkel lösning på problemet och bara behövde förklara "torrent-grejen".

Men som sagt, jag får äntligen en orsak att skapa mitt intelligenta hem, en väderdesklet utan dess like och antagligen nobelpris i medicin när jag löser proteinproblemet.
Citera
2009-10-20, 12:36
Moderator
Protons avatar
Om det bara är bilder och filmer du vill dela med dej av borde det enklaste nog ändå vara att sätta upp en webserver med det som behövs(typ mysql och php) och sedan köra nåt open source-galleri på den.

Coppermine photo gallery har jag sett å det verkar vara det du behöver här?
Citera
2009-10-20, 16:53
Medlem
cpapas avatar
Tack för alla tips, men jag varför har ingen föreslagit en webserver?

Kom igen nu gubbar, tänk utan för lådan.
Citera
2009-10-20, 21:42
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpapa

Vad var det jag föreslog? Har du ens kollat in tipset? :P
Citera
2009-10-21, 01:09
Medlem
cpapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad var det jag föreslog? Har du ens kollat in tipset? :P

Ja, jag har kollat in tipset. Jag scrollade ner på sidan, såg ett dollar tecken och lade det åt sidan. Men eftersom du propsar så kan jag läsa lite ordentligt.

Citat:
What's Easy File Sharing Web Server?

Easy File Sharing Web Server is a Windows program that allows you to host a secure peer-to-peer and web-based file sharing system without any additional software or services.
Tack för tipset, men jag valde att placera tråden i Övriga operativsystem av en orsak.
Citera
2009-10-21, 01:51
Bannlyst
Oneswarm borde vara en bra lösning.
Citera
2009-10-21, 13:30
Medlem
Absolut enklaste lösningen

..är dropbox. Kolla in http://www.getdropbox.com/

Det finns till Mac, Linux och Windows. Jag använder det själv och det funkar klockrent.

Problem solved!
Senast redigerad av VinOchSprit 2009-10-21 kl. 13:36.
Citera
2009-10-21, 14:11
Medlem
jastors avatar
Nått jag läste på ett forum för ett tag sedan:
Det ska tydligen gå att seeda torrents utan att använda sig utav av en vanlig tracker. I .torrent filen skulle man helt enkelt bara fylla i sitt eget IP som tracker, förmodligen nånting mer man var tvungen att ställa in, men allt gick att göra i torrentklienten (vilken klient minns jag inte, trodde jag läst det på utorrent.com men hittar inget om det där) och man behövde inget annat program, på sin höjd kanske skaffa en dyndns domän och dyndnsupdater och använda istället för ip ifall man inte har fast ip för att se till att .torrent filen skulle ha längre livslängd. Sedan bara maila .torrentfilen till dom som ska tanka av dig.
Citera
2009-10-21, 14:16
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinOchSprit

Det finns till Mac, Linux och Windows. Jag använder det själv och det funkar klockrent.

Problem solved!
Håller med, detta program är underbart!
Citera
2009-10-21, 15:21
Medlem
cpapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Oneswarm borde vara en bra lösning.
Senast jag testade Oneswarm var det lite för buggigt och lite för "bleeding edge" för att fungera för Tant Agda. Dessutom är jag orolig för att Agda inte vet vad hon gör och sprider vidare materialet till obehöriga. Lite för enkelt misstag med 1S. Men det skulle absolut fungera!

Citat:
Ursprungligen postat av VinOchSprit

Problem solved!

Verkar vara jäkligt smidigt!

Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Nått jag läste på ett forum för ett tag sedan:
Det ska tydligen gå att seeda torrents utan att använda sig utav av en vanlig tracker. I .torrent filen skulle man helt enkelt bara fylla i sitt eget IP som tracker, förmodligen nånting mer man var tvungen att ställa in, men allt gick att göra i torrentklienten (vilken klient minns jag inte, trodde jag läst det på utorrent.com men hittar inget om det där) och man behövde inget annat program, på sin höjd kanske skaffa en dyndns domän och dyndnsupdater och använda istället för ip ifall man inte har fast ip för att se till att .torrent filen skulle ha längre livslängd. Sedan bara maila .torrentfilen till dom som ska tanka av dig.

Det borde kräva att man har en klient med inbyggd tracker, typ Vuze? Detta vore ett ännu bättre alternativ än att använda en öppen tracker. Ju färre inblandade mellanhänder desto säkrare!
Citera
2009-10-23, 19:19
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpapa

Du är iallafall inte den smartaste på flashback nu är det konstaterat, andra posten i din egen tråd är just "webserver" förslaget...
Citera
2009-10-23, 21:22
Medlem
cpapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Du är iallafall inte den smartaste på flashback nu är det konstaterat, andra posten i din egen tråd är just "webserver" förslaget...

Right back at ya!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in