Citat:
Ursprungligen postat av
host.
Jo men som du skriver så pumpar man ju ofrivilligt när man skriver. Dessutom tycker jag flowet blir dåligt om man inte pumpat tillräckligt..
Hade samma problem när jag började använda pumpmarkers att jag tryckte för hårt och skrev för aggressivt. Kom alltid hem med färg på händer o kläder. Blev åtsagd av graffarvänner att inte trycka så hårt när jag kör, tog ett tag men nu "känner" jag liksom pennan, och råkar du överpumpa ofrivilligt efter du skrivit så försök dutta eller dra udden mot någonting lämpligt för att få bort det mesta av överflödet, funkar fint för mig iaf.
Försök torka ur korken och pennan med papper varje gång du varit ute så det inte samlas bläck där. För hur man än gör så kommer det alltid samlas mer eller mindre bläck i korken.
Vill jag skriva mycket, fort och aggressivt plockar jag fram min squeezer istället, dom pumpar ju inte fram färg ifall du trycker för hårt, däremot om du klämmer för hårt kanske
Om flowet blir dåligt om du inte pumpat en massa tycker jag låter som att du har för hård udd, alternativt dåligt bläck. Känner igen problemet när jag bytt till ny udd att färgen knappt fäster, om det nu var det du menade. Brukar slita lite på udden genom att dra den fram och tillbaka på t.ex en grov betongvägg eller liknande, då brukar den fixa till sig en aning.
Vilka pennor samt bläck är det du har testat?