2007-03-29, 22:03
Medlem
Tjenatjena, Nu är det så att jag verkligen HATAR grog crome. Har smällt typ 5 pennor. Skokräm, vanliga markers, ALLT! Den ända som pallade var en postermarker 6mm, har ni varit med om detta?
Citera
2007-03-30, 15:48
Medlem
storytellers avatar
Hur väderbeständig är egentligen Mr.Black?
Någon skrev tidigare i tråden att den var riktigt väderbeständig p.g.a att den är bitumenbaserad.
Tags gjorda med omodifierat alkoholbas-ink sitter ju sällan uppe mer än ett halvår eller så. Dessutom så bleknar de allt som oftast och lämnar kvar en mörkgrå finish som är helt menlös. Skiter i buffs, vill att inket ska klara av väder och vind utan att blekna och försvinna. Vad rekommenderas?
Citera
2007-03-30, 17:26
Medlem
Mr Black är inget jag rekomenderar. på två veckor har signaturerna bleknat från svart till grått på dom ställen som regn har kommit åt.
Citera
2007-03-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimBohabri
Tjenatjena, Nu är det så att jag verkligen HATAR grog crome. Har smällt typ 5 pennor. Skokräm, vanliga markers, ALLT! Den ända som pallade var en postermarker 6mm, har ni varit med om detta?

vadå? smällter pennorna sönder av grog? ska man typ hälla tillbaka inket efter varje gång man vart ute och dragit för att förebygga det eller?
Citera
2007-03-31, 17:10
Medlem
+Obi+s avatar
Jag har aldrig haft några problem med Grog Chrome, ifs så har jag bara använt squeesen till den och den funkar underbart. De e en av mina favoriter..
Citera
2007-03-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation
vadå? smällter pennorna sönder av grog? ska man typ hälla tillbaka inket efter varje gång man vart ute och dragit för att förebygga det eller?
Öppna markers, hälla ut inket och hälla tillbaka den varje gång man ska annvända? Nejtack. Kanske i en skokräm. Men vafan, flera pennor har blivit asmjuka. Fast, det går att squeeza med en vanlig flow då
Citera
2007-04-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lester
Hej, tänkte beställa lite burkar från highlights nu när man fått in lite cash Dock så måste man betala med förskottsbetalning. Går det och göra på posten? (Har aldrig betalat med förskott )

Jag kan göra det på min post iaf, så jag svarar Ja.

OnT:

Jag har testat http://www.highlights.nu/index.php?PHPSESSID=fetapkb6cbba82juln600g1ac4&set ID=setID&id=3&page=13&search_gender=&search_sort=& search_product=v72&search_brand=&page=14&shophex=& pid=855&PHPSESSID=fetapkb6cbba82juln600g1ac4
Och jag gillar verkligen inte skokräms-pennorna. Ska nog beställa en squeeser
Bläcket funkar bra.
Citera
2007-04-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
Jag kan göra det på min post iaf, så jag svarar Ja.

OnT:

Jag har testat http://www.highlights.nu/index.php?PHPSESSID=fetapkb6cbba82juln600g1ac4&set ID=setID&id=3&page=13&search_gender=&search_sort=& search_product=v72&search_brand=&page=14&shophex=& pid=855&PHPSESSID=fetapkb6cbba82juln600g1ac4
Och jag gillar verkligen inte skokräms-pennorna. Ska nog beställa en squeeser
Bläcket funkar bra.

Vad bra, tack för svaret
Citera
2007-04-02, 16:32
Medlem
Jag har lite funderingar runt skisspennor då jag tänker uppgradera mig lite...
sånna pennor som man kan måla över varandra med, är det bara uni-posca som funkar då? eller finns det någott billigare/bättre alternativ.
Eller någon som vet om man kan beställa posca/touch billiga på nätet?
eller andra BRA prisvärda pennor...

Citat:
Ursprungligen postat av fetalplutto
öhm, varför ska jag låsa i mig på en tågtoa =O

o ahdu... min lookla färghandel tror att alla under 30 håller på med graffiti, mohahaha

så du åker gratis vad spelar det för roll vad dom tror
? dom kan väll inte neka dig att köpa?!
Citera
2007-04-02, 17:21
Medlem
Hey.

Jag ska nog köpa ett sånt här http://www.highlights.nu/index.php?PHPSESSID=fetapkb6cbba82juln600g1ac4&set ID=setID&id=3&page=13&search_gender=&search_sort=& search_product=v70&search_brand=&page=14&shophex=& pid=787&PHPSESSID=fetapkb6cbba82juln600g1ac4
Har sedan innan ett 24-set men vill ha mer färger. Är det något att ha?

@Vogelsize www.Highlights.nu
Citera
2007-04-02, 18:09
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
Hey.

Jag ska nog köpa ett sånt här http://www.highlights.nu/index.php?PHPSESSID=fetapkb6cbba82juln600g1ac4&set ID=setID&id=3&page=13&search_gender=&search_sort=& search_product=v70&search_brand=&page=14&shophex=& pid=787&PHPSESSID=fetapkb6cbba82juln600g1ac4
Har sedan innan ett 24-set men vill ha mer färger. Är det något att ha?

@Vogelsize www.Highlights.nu

Absolut. Mycket bra pennor både Touch och Posca. Men dock så är priset lite för högt för mig.
Citera
2007-04-03, 12:02
Medlem
ischs avatar
Har nu raderat OT, trams och annat som inte hör tråden till. Tråden behandlar ink, färg etc så håll er till det innan jag tvingas dela ut repressalier!

-mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in