2007-03-27, 22:28
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memorexonece
Förstår om folk inte vill racka. Respekterar det. Men varför köper ni skokräm för 40-50kr!? Överskottsbolaget och nu senast netto hade billiga skokrämar.
ÖBs låg på 10kr för några år sedan, vet inte idag. Nettos såg jag kostade 20kr.

Antar att det supercoola typsnittet på loggan gör en hel del..
Citera
2007-03-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lester
Fick hem alkej färg idag, och tänkte då okså fylla på min Montana Black Marker, (http://highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v71&search_brand=&page =14&shophex=&pid=171)

Dock är ju orginalfärgen kvar i, tips på hur man kan rengöra udden och innuti pennan? (antar att det är vattenbaserad färg i dom)
Nagellacks remover eller thinner? T-röd?
Citera
2007-03-28, 00:11
Medlem
Citat:
Fick hem alkej färg idag, och tänkte då okså fylla på min Montana Black Marker, (http://highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v71&search_brand=&page =14&shophex=&pid=171)

Dock är ju orginalfärgen kvar i, tips på hur man kan rengöra udden och innuti pennan? (antar att det är vattenbaserad färg i dom)

den är alkoholbaserad iaf.. mer är svårt att klura ut från sidan.

edit, länk: http://img391.imageshack.us/img391/8129/kattmjauyi7.jpg
Citera
2007-03-28, 00:27
Bannlyst
känns som jag borde kunna posta här.
Fick hem 112 flaskor med flourserande märk-spray färg. Funderar på om man kan använda skiten, finns ju inga caps vad jag vet till det. Har 24st caps men det känns klent. En metallpinne är det som sticker upp, så det är ju inte vanliga heller.

Någon som vet vart man kan få tag på annorlunda caps?

btw så täcker färgen jäävligt bra samt att den lyser upp ordentligt. Helt klart värt. Funderar på om dom kan lagras liggande också, eller är inte det så bra?
Citera
2007-03-28, 00:38
Medlem
posta en bild på "pinnen" så man kan se vad det är för skit du har
Citera
2007-03-28, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av imposter
posta en bild på "pinnen" så man kan se vad det är för skit du har

hade bara webcam dock, men det syns ju lite, en metalpinne lika bred som en pinne i en vanlig cap. typ 8-9 mm lång.

http://pici.se/?p_1345buCJ
Citera
2007-03-28, 17:32
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:

Du behöver inte rengöra pennan eftersom färgen är alkoholbaserad visst kanske det blåa färger av sig lite i början men det gör väll itne så mkt ...
Citera
2007-03-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Du behöver inte rengöra pennan eftersom färgen är alkoholbaserad visst kanske det blåa färger av sig lite i början men det gör väll itne så mkt ...

Har inte dragit så värst mycket med den (det är röd färg) Så det är väldigt mycket kvar i den, och jag vill inte förstöra färgen för det. Sen märkte jag att det va förjävla svårt att få upp pennorna, herrejävlar, något tips på att få upp dom utan att skära sönder skiten, eller att dra upp locket så det flyger färg över hela rummet?
Citera
2007-03-28, 18:14
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Har inte dragit så värst mycket med den (det är röd färg) Så det är väldigt mycket kvar i den, och jag vill inte förstöra färgen för det. Sen märkte jag att det va förjävla svårt att få upp pennorna, herrejävlar, något tips på att få upp dom utan att skära sönder skiten, eller att dra upp locket så det flyger färg över hela rummet?

Men kör upp färgen innan du häller i ny annars är det inga problem att blanda
hm borde inte vara några större problem att få upp de där med bara händerna ..
Citera
2007-03-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Men kör upp färgen innan du häller i ny annars är det inga problem att blanda
hm borde inte vara några större problem att få upp de där med bara händerna ..

Har försökt dra av med tång, skruvat, skärt runt det, sen dragit med tång, inget funkar så det går knappast o få upp med händerna, om man inte är magnus samuelsson
Citera
2007-03-28, 19:16
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundartugg
känns som jag borde kunna posta här.
Fick hem 112 flaskor med flourserande märk-spray färg. Funderar på om man kan använda skiten, finns ju inga caps vad jag vet till det. Har 24st caps men det känns klent. En metallpinne är det som sticker upp, så det är ju inte vanliga heller.

Någon som vet vart man kan få tag på annorlunda caps?

btw så täcker färgen jäävligt bra samt att den lyser upp ordentligt. Helt klart värt. Funderar på om dom kan lagras liggande också, eller är inte det så bra?

Om färgen är bra men burkarna är dåliga så testa fyll över färgen till andra burkar med ett ventilsystem du tycker om.
Gör blandnignscaps av de du har och en vanlig fat som fungerar till din favvoburk.
Rensa gärna capsen efter användning med klotterborttagning eller annan färgborttagningsmedel på sprayburk. Då tar det lite längre tid innan de täpps igen.

Tips:
http://img119.imageshack.us/img119/8816/capsbk8.jpg
Citera
2007-03-28, 20:53
Medlem
Citat:

Du behöver absolut inte göra rent udden.
Det blir skit snyggt när den röda tar slut och den andra kommer mitt i en tag!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in