2010-06-24, 19:12
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnix
Jävlar! 99kr för en jäkla penna?

Annars kan du ju racka nån större pilot och fylla med nått roligare.
Citera
2010-06-24, 20:31
Medlem
Citat:
Jävlar! 99kr för en jäkla penna?

racka valfri klämbar skokräm/deo. så slipper du betala, om du nu är så hardcore.
Citera
2010-06-26, 20:53
Medlem
Fick en liten tanke nu såhär under grillningstider. Om mna på något sätt kanske skulle kunna använda tändvätska i ink, borde det få det att kunna bli antändande på något sätt. Jag vet att det är mycket brandfarliga ämnen i ink allt som allt, men det var bara en rolig tanke.

Ingen som sitter på ett soft recept till självantändande ink, kan ju skicka pm isf
Citera
2010-06-26, 21:12
Medlem
Svart hammarlack och lacknafta. Vilka propotioner?

sry för dubbelpost.
Citera
2010-06-27, 10:45
Bannlyst
kan man göra en ''ny'' sprayburk av en gammal? Alltså fylla på mer..
Citera
2010-06-27, 11:28
Medlem
mungos avatar
Citat:

Mer färg kan du ju fylla på med samma trick som att mixa sprayfärg direkt i kannorna, men att få med all drivgas blir nog knepigare.
Citera
2010-06-27, 18:08
Medlem
Citat:

Det är nog billigare att köpa en ny. men ja, det går nog.
Citera
2010-06-27, 20:29
Medlem
Fattar inte.

Vill du att inket ska börja brinna av sig självt? Det blir meckigt och förmodligen farligt. Glycering och kaliumpergamanat kanske..

vill du ha ett ink som du kan tända på för att det ska "sota av" sig? Då behöver du förmodligen inte göra mer än att ha ett bläck som är rinnigt och som du sätter en tändare mot när du målat det du ska, dock innan det dunstat.

Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Fick en liten tanke nu såhär under grillningstider. Om mna på något sätt kanske skulle kunna använda tändvätska i ink, borde det få det att kunna bli antändande på något sätt. Jag vet att det är mycket brandfarliga ämnen i ink allt som allt, men det var bara en rolig tanke.

Ingen som sitter på ett soft recept till självantändande ink, kan ju skicka pm isf
Citera
2010-06-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefare
Fattar inte.

Vill du att inket ska börja brinna av sig självt? Det blir meckigt och förmodligen farligt. Glycering och kaliumpergamanat kanske..

vill du ha ett ink som du kan tända på för att det ska "sota av" sig? Då behöver du förmodligen inte göra mer än att ha ett bläck som är rinnigt och som du sätter en tändare mot när du målat det du ska, dock innan det dunstat.

Förlåt för dålig formulering, men jag menade egentligen att det självantänds i när de buffar. Så någon kemikalie som reagerar med vilket medel de nu buffar med. (någon som vet?) men tack för tipset med glycering och kaliumpergamanat, vart fixar man sånt?
Citera
2010-06-28, 17:45
Medlem
Låter idiotiskt. Har riktigt svårt att förstå hur det skulle gå till, de flesta lösningsmedel man använder dunstar ju (färgen sitter kvar, inte lösningsmedlet..). För det andra låter det förjävla onödigt. De som buffar är ju vanliga anställda snubbar..

Glycerin och kaliumpergamanat? Låt bli det.

Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Förlåt för dålig formulering, men jag menade egentligen att det självantänds i när de buffar. Så någon kemikalie som reagerar med vilket medel de nu buffar med. (någon som vet?) men tack för tipset med glycering och kaliumpergamanat, vart fixar man sånt?
Citera
2010-06-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefare
Låter idiotiskt. Har riktigt svårt att förstå hur det skulle gå till, de flesta lösningsmedel man använder dunstar ju (färgen sitter kvar, inte lösningsmedlet..). För det andra låter det förjävla onödigt. De som buffar är ju vanliga anställda snubbar..

Glycerin och kaliumpergamanat? Låt bli det.

Hört rykten om att JSA hade något självantändande Så dum är jag inte så jag inte fattar att färgen sitter kvar. Men, om inket antänder vid sanering (det lär ju inte sprängas, bara börja brinna lite) så kanske det skickar en signal till kommunen om att just dessa tags är farliga och förhoppningsvis resulterar det i att saneringsbolag ger fan i dina tags

och sen vaknade jag

Nej men det vore bara kul att veta om det är möjligt!
Citera
2010-06-29, 12:30
Medlem
det är möjligt, kaliumpermaganat är jävligt lättantändligt... blandade det med dot 2 bromsolja igår och det började ryka! Låt bli att blanda det med glycerin bara, den personen som förslog det borde stänga in sig i ett badrum och testa det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in