2009-06-29, 17:03
Bannlyst
Tjenare!

Sitter här med min kompis, och vi har lite tråkigt. Tänkte vi skulle gå ut och köra lite ikväll, men allt vi har är slut Nåja, några markers har man ju, men serious, hur kul är det verkligen att bomba med en liten marker? Man vill ha real shit! Squeezers eller sprayfärg.

Har lite vit akrylfärg/husfärg i garderoben, så jag undrar vad man kan hitta på med det? Kanske kan göra någon härlig blandning? Först tänkte vi att vi skulle spä ut den med något medel, sen kasta det på nåt tåg, eller eventuellt på tåg-stationen. Hmm...

I alla fall, min fråga är vad man kan göra av vit akrylfärg och vit husfärg. Seriösa svar uppskattas!
Citera
2009-06-29, 19:21
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeze
Tjenare!

Sitter här med min kompis, och vi har lite tråkigt. Tänkte vi skulle gå ut och köra lite ikväll, men allt vi har är slut Nåja, några markers har man ju, men serious, hur kul är det verkligen att bomba med en liten marker? Man vill ha real shit! Squeezers eller sprayfärg.

Har lite vit akrylfärg/husfärg i garderoben, så jag undrar vad man kan hitta på med det? Kanske kan göra någon härlig blandning? Först tänkte vi att vi skulle spä ut den med något medel, sen kasta det på nåt tåg, eller eventuellt på tåg-stationen. Hmm...

I alla fall, min fråga är vad man kan göra av vit akrylfärg och vit husfärg. Seriösa svar uppskattas!
Vit akrylfärg och lite vatten i en skomop är najs. Dock rätt oanvändbar efteråt.
Citera
2009-06-29, 20:08
Medlem
crewmatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .54321
Vilka närbutiker finns det bingopennor eller skokrämpennor i? Hittar inte på mitt lokala ica, men det kanske är för att det är ett väldigt litet ica.
Skitaffärer eller bokaffärer, hittade bingopennor i en mataffär/klädaffär/pizzeria. Gå ut och sök
Citera
2009-06-29, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Vit akrylfärg och lite vatten i en skomop är najs. Dock rätt oanvändbar efteråt.

Vi kör på det då

Drar ut om cirka 2-3h
Citera
2009-06-29, 22:10
Bannlyst
T-Röd/T-sprit

Tjena!

Jag undrar kort och gott om T-Röd/T-sprit funkar till att lösa upp kulspetspennor med? Har ingen av dem själv, så jag undrar om det går innan jag köper en av dem... Och så undrar jag vad skillnaden är mellan T-röd och T-sprit. Vad är % alkohol i T-Röd?
Citera
2009-06-30, 10:03
Bannlyst
Haha,
Igår letade jag efter ideér på roliga saker att fylla på med akryl+vatten.
Hittade en tom Nezeril

Öppnade den (efter cirka 10min...) och sen fyllde jag den med mycket lös vit akrylfärg. Fan, det funkade som sprej!
Var kul och köra med faktiskt!
Citera
2009-07-01, 04:03
Medlem
ettäpples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettäpple
Jag har en fråga, har lite frågor runt stealth ink.

Bleks stealth ink tags ut? och går det att blanda stealth ink med andra inks som typ corio,alkej och hur skulle då resultatet bli?

BUMP
Citera
2009-07-01, 05:48
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
BUMP
Nej, det bleks inte bort. Det behöver solljus för att ens synas, det är genomskinligt från början.

Och finns det någon mening i att blanda det med ett annat ink? Det som är bra med det är att det inte syns. Om du häller i något bläck så syns det ju.
Citera
2009-07-01, 12:00
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
BUMP

I och med att stealth inehåller vatten så är det nog ingen höjdare att blanda med andra inks. Resten svarade han ovan på.
Citera
2009-07-02, 05:30
Medlem
ettäpples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
I och med att stealth inehåller vatten så är det nog ingen höjdare att blanda med andra inks. Resten svarade han ovan på.

tackar tackar!
Citera
2009-07-02, 19:58
Bannlyst
Vit grundmålarfärg + vatten i en tom flaska. Skakade, såg ut som fin vit färg, hällde i en 10år gammal tuschpenna som användes när man var lite mindre. Färgen blir ingen färg, utan bara genomskinlig när jag skrev på en träbro.

Varför? Lösningar?
Citera
2009-07-02, 20:15
Medlem
Kakdegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeze
Vit grundmålarfärg + vatten i en tom flaska. Skakade, såg ut som fin vit färg, hällde i en 10år gammal tuschpenna som användes när man var lite mindre. Färgen blir ingen färg, utan bara genomskinlig när jag skrev på en träbro.

Varför? Lösningar?

Du uppfann eget stealth ink?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in