2009-03-18, 21:00
Medlem
faixers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
någon som testat någon av de nya färgerna från grog?
http://www.youtube.com/watch?v=mi-Ml2JyY0o&feature=related
Citera
2009-03-18, 21:10
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faixer
http://www.youtube.com/watch?v=mi-Ml2JyY0o&feature=related
tack.
Citera
2009-03-18, 22:15
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Bläck som ger glansiga ytor? Bläck är ju lite trasparent och beror ju därför lite på ytan under bläcket också.

Konstigt formulerat men han menade att färgen skulle vara lite glansig ,svart alkej med celuosa förtunning ger en lite lack-aktig mycket snyggt .

Alltså villket tjat om att få bort allt gas i sprayfärgen för att ha i pennan , bara nice med tryck så det sprutar på när man kör=man kan köra snabbt och stort utan "torra" bokstäver .

Bara att spraya i en petflaska ,stänga skaka lite öppna typ 2-3 gånger så att det inte sprängs sedan,blanda ut med xylene eller thinner .
Citera
2009-03-18, 22:49
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Konstigt formulerat men han menade att färgen skulle vara lite glansig ,svart alkej med celuosa förtunning ger en lite lack-aktig mycket snyggt .

Alltså villket tjat om att få bort allt gas i sprayfärgen för att ha i pennan , bara nice med tryck så det sprutar på när man kör=man kan köra snabbt och stort utan "torra" bokstäver .

Bara att spraya i en petflaska ,stänga skaka lite öppna typ 2-3 gånger så att det inte sprängs sedan,blanda ut med xylene eller thinner .

Xylen
Citera
2009-03-18, 23:06
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Xylen

http://www.joewoodworker.com/veneering/xylene.jpg
Citera
2009-03-19, 21:27
Medlem
Brunnsparkens avatar
hej hoppsan, kom nyss över en färgspruta, väldigt semi.. men ändå!
Sitter med en burk vit lackfärg bredvid mig, och undrar vad jag ska blanda ut den med för att få ett sjyst flöde i sprutan? det är inte särsilt högt tryck i den så jag vill ha den så lös som möjligt men fortfarande så att den täcker..
Citera
2009-03-19, 21:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
hej hoppsan, kom nyss över en färgspruta, väldigt semi.. men ändå!
Sitter med en burk vit lackfärg bredvid mig, och undrar vad jag ska blanda ut den med för att få ett sjyst flöde i sprutan? det är inte särsilt högt tryck i den så jag vill ha den så lös som möjligt men fortfarande så att den täcker..

Lacknafta/thinner?
Citera
2009-03-19, 23:05
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Lacknafta/thinner?

Säkert att lacknafta räcker?

Kan beskriva den lite, det är en färgspruta i squeezerform. alltså inget man pumpar upp eller så, du klämmer och siktar helt enkelt. Som en ketchupflaska fast grymmare

Kan kanske ordna fram en bild.
Senast redigerad av Brunnsparken 2009-03-19 kl. 23:21.
Citera
2009-03-19, 23:20
Medlem
smaksaks avatar
Någon som vet ungefär hur lång tid det tar från att man fyllt en 50 cls petflaska med sprayfärg tills den exploderar?
Citera
2009-03-19, 23:22
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaksak
Någon som vet ungefär hur lång tid det tar från att man fyllt en 50 cls petflaska med sprayfärg tills den exploderar?

prova
Filma petflaskan när den står på en fotbollsplan, ha picknick bredvid och sen ser du på filmen när den sprängs om du råkar somna.
Citera
2009-03-19, 23:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
Säkert att lacknafta räcker?

Kan beskriva den lite, det är en färgspruta i squeezerform. alltså inget man pumpar upp eller så, du klämmer och siktar helt enkelt. Som en ketchupflaska fast grymmare

Kan kanske ordna fram en bild.

Det borde fungera, men den "skär" sig lätt, så skaka före
Det borde gå iallafall..
Citera
2009-03-20, 00:37
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaksak

handgranat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in