2009-06-06, 04:23
Medlem
crewmatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crile
Stealth vs oink ink i buff svårighet? Har även hört att stealth tagsen inte blir skarpa i kantena eller hur man ska förklara?
stealth tar oink alla kategorier utom glas, en nackdel med stealth är dock att det måste finnas ljus, svårt med underground tags
Citera
2009-06-08, 11:42
Medlem
nån som vet om montana bombing psycho black flowen e nice?
Citera
2009-06-08, 15:34
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mopess
Ja. Den är helt okej. Själva pennan alltså, inket var så länge sedan jag använde att jag inte kommer ihåg, men strunt samma, det tar ändå slut.
Citera
2009-06-08, 22:41
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Ja. Den är helt okej. Själva pennan alltså, inket var så länge sedan jag använde att jag inte kommer ihåg, men strunt samma, det tar ändå slut.

Det enda jag minns av det inket är att det inte bleks.
Citera
2009-06-09, 04:47
Medlem
Bulbasaurs avatar
Sitter med en 350 ml burk med vitt titanpigment, verkar vara bra skit. Hur skulle det funka att blanda med en alkohol, tex aceton, skulle de ingredienserna räcka för att bli ett bra ink eller måste något annat tillsättas? Jag har kollat igenom tråden men jag är ändå osäker eftersom alla ger så luddiga svar.
Citera
2009-06-09, 04:49
Medlem
Bulbasaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mopess

Jag gillar den. Riktigt skön konstruktion på markern (inget kladd som det lätt blir med golden) och bra täckning på inket, vet inte hur buffsen blir dock.
Citera
2009-06-10, 14:01
Bannlyst
Vilket lösningsmedel?

Hej,

Idag lyckades jag racka ett 50-pack med svarta bläckpennor, och jag tänkte att jag skulle göra mitt eget ink.

Först tänkte jag öppna upp och klippa varje bläckstav eller vad du nu heter i mitten.
Sen lägga alla klippta stavar i en tom colaflaska, och sedan tillsätta lite lösningsmedel.
Efter det skakar jag flaskan uti bara hel*ete, sen tillsätter jag ytterst lite bromsolja (hört att det är riktigt bra för mer permanent och lämnar ghost efter buff.)

Min fråga är nu, vilket lösningsmedel borde jag använda?
Helst vill jag inte köpa något bara för att göra ink, men någonting som man brukar ha hemma i garaget (typ T-röd, funkar det? )

Tacksam för snabba och vettiga svar!
Citera
2009-06-10, 14:21
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeze
Hej,

Idag lyckades jag racka ett 50-pack med svarta bläckpennor, och jag tänkte att jag skulle göra mitt eget ink.

Först tänkte jag öppna upp och klippa varje bläckstav eller vad du nu heter i mitten.
Sen lägga alla klippta stavar i en tom colaflaska, och sedan tillsätta lite lösningsmedel.
Efter det skakar jag flaskan uti bara hel*ete, sen tillsätter jag ytterst lite bromsolja (hört att det är riktigt bra för mer permanent och lämnar ghost efter buff.)

Helst vill jag inte köpa något bara för att göra ink, men någonting som man brukar ha hemma i garaget (typ T-röd, funkar det? )

Aceton, Förtunnings medel? Varför ska du späda ut färgen?
Citera
2009-06-10, 17:42
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeze
Hej,

Kör med vilket som helst. Dock rekommenderar jag inte t-röd (har prövat). Kör med aceton, lacknafta eller något liknande. Se också till att inte ha i för mycket lösningsmedel, det ska helst inte vara mycket mer än att det täcker pennorna. Ju mer lösningsmedel, desto mindre täckande och mer lättblekt blir det. Låt det stå över en natt åtminstone, annars kommer det inte bli något vidare.
Citera
2009-06-10, 18:42
Medlem
funderar på att tillverka eget ink, och undrar óm man kan öppna & fylla på dessa pennor?

http://highlights.nu/index.php?id=3&page=13&search_brand=34&page=14&sho phex=&pid=162
Citera
2009-06-10, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Kör med vilket som helst. Dock rekommenderar jag inte t-röd (har prövat). Kör med aceton, lacknafta eller något liknande. Se också till att inte ha i för mycket lösningsmedel, det ska helst inte vara mycket mer än att det täcker pennorna. Ju mer lösningsmedel, desto mindre täckande och mer lättblekt blir det. Låt det stå över en natt åtminstone, annars kommer det inte bli något vidare.

Ok tack för svaret. Då kör vi på lite lacknafta
Citera
2009-06-10, 18:45
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f4ke
funderar på att tillverka eget ink, och undrar óm man kan öppna & fylla på dessa pennor?

http://highlights.nu/index.php?id=3&page=13&search_brand=34&page=14&sho phex=&pid=162

Ja det går att fylla på dem. Men om du inte vet det är du nog inte redo att göra något eget bläck. Ge upp den idén och köp något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in