2008-05-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel
Har fått tag på metyleneblått (pigment)pulver..Vad jag förstått krävs det väldigt små mängder? Vill inte att udden ska torkas igen lr liknande pga för mkt pulver i inket. Nån som vet hur mkt som är lagom för en vanlig påfyllning av penna?

Lägg i allt du har

Om du inte har väldigt mycket pulver så torkar den inte igen.. Pulvret blandas ju med inket.
Citera
2008-05-31, 23:34
Medlem
vilket är det bästa inket för bra buffs ?
Citera
2008-05-31, 23:40
Medlem
Marcus_osds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t

Magic ink ..Ne men fixa en gammal flaska meto och mixtra lite med det så tror jag du har ett riktigt dunder ink !
Citera
2008-06-01, 00:52
Medlem
Pl0xans avatar
bump
Citera
2008-06-01, 02:26
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t

Stealth ink är nog det bästa i sin orginalform som går att beställa från sverige just nu. Annars är det bästa att mixtra med gamla inks, kaliumpremaganat, methyleneblått, xylene osv.
Citera
2008-06-01, 09:52
Medlem
jag hatar alla som bara målar med black.

alla burkar är bra till nånting så länge man lär sig att köra med dom!
Citera
2008-06-01, 12:31
Medlem
spraykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vogue
jag hatar alla som bara målar med black.

alla burkar är bra till nånting så länge man lär sig att köra med dom!

påverkar ju knappast dig om någon annan kör med en sorts burk
Citera
2008-06-01, 13:50
Medlem
har någon testat det vita grog inket ??
Citera
2008-06-01, 17:03
Medlem
någon som har tips på bra ink som inte är alltför rinniga?
Citera
2008-06-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasis.one
Det var inte lite.. Friflöda alla eller? Jag har själv aldrig vart med om att dom knasar sådär mycket. Tycker dom är helt okey faktist, men dock gillar jag black mer.

Aaa! Typ 10 friflödade utan direkt anledning, då har ja skakat dom som fan så det är inte heller därför, rätt cap o allt! Resten har typ småfuckat, sprutat ojämnt o hållt ojämnt tryck.. Några gamla burkar jag även testade verkade det som om gasen gått ur o färgen torkat till i?

Kan langa upp en rulle på youtube om dom burkarna för ja filmade visst de knaset..
Citera
2008-06-01, 18:47
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
någon som har tips på bra ink som inte är alltför rinniga?

Kan du specificera lite? Jag gissar att du inte vill ha drips?

Då kan du t.ex. köra med en stor Pilot penna (1.5-1.6mm udd) de har inte pump, så bläcket fördelas jämt utan drips.

Annars kan du ju köra med vilket bläck som helst, och använda ungefär vilken penna som helst (typ flowpen alltså) men lära dig att kontrollera pumpen i förhållande till det önskade bläckflödet, så att du får minimala/inga drips.

Jag hade t.ex. en sån här penna
förut, då jag var mer toy och inte fattade att man kunde göra saker själv och tyckte Montana var ascoolt. Nu för tiden har jag hemmagjorda mops eftersom jag älskar drips
Senast redigerad av Waq 2008-06-01 kl. 18:49. Anledning: Grammatik
Citera
2008-06-01, 18:57
Medlem
Hej_tjos avatar
Jag har blandat ett bra ink som fäster bra på fönster :S eller den som skulle ta bort det (sanering) fick då inte bort allt. Jag tog nån sorts "tush" ink som min kompis snodde från sin skola. Det jag blanda med ink:et var "stark(mycket alkohol)" parfym, bromsvätska, lacknafta och så var det T-röd. Hur kan det sitta så bra på rutor? Och på vanliga ytor tex som en blank dörr av aliminium sitter det inte alls :S. Var han som sanera bara dålig eller kan det var min blandning som gör så det sitter kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in