2008-04-21, 22:34
Medlem
Marcus_osds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganikos
Hur är violetta corio? vill veta så mycke som möjligt,tex hur de är utsidor vart de sitter bäst insidor vart de sitter bäst hur man kan göra för bättre buffs mm.

Corio SUGER utomhus..sen vet jag inte om någon färg är bättre eller sämre men svart är sämst utomhus..inomhus är det ok! passa dig i bussarna bara för det luktar apa !
Citera
2008-04-22, 12:23
Medlem
ARMENIAN SOULJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus_osd
Corio SUGER utomhus..sen vet jag inte om någon färg är bättre eller sämre men svart är sämst utomhus..inomhus är det ok! passa dig i bussarna bara för det luktar apa !

Påstående: sant. Hade tagit uppehåll ett tag men så fick jag ett ryck nyligen, laddade flödarn med den gröna Corion och bestämde mig för att dra ut och masskötta lyktstoplar. Efter några dagar - Kråkorna finito.

Lite surt, men nu har man lärt sig... igen.
Citera
2008-04-22, 17:11
Medlem
p3rss0ns avatar
vad ska man blanda det vita inket i woly skokrämarna med om man vill ha schyssta buffs? vet inte riktigt men kan de va så att det är vattenbaserad kräm?
Citera
2008-04-22, 21:05
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p3rss0n
vad ska man blanda det vita inket i woly skokrämarna med om man vill ha schyssta buffs? vet inte riktigt men kan de va så att det är vattenbaserad kräm?

Du ska inte blanda den vita woly färgen med något för att få buffs. Kör med den som den är, tjock skön rinnig vit färg, eller töm ut den och fyll på med något ink med bättre buffs om du vill ha det.
Citera
2008-04-22, 21:43
Medlem
p3rss0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Du ska inte blanda den vita woly färgen med något för att få buffs. Kör med den som den är, tjock skön rinnig vit färg, eller töm ut den och fyll på med något ink med bättre buffs om du vill ha det.
jamen den går ju att kissa bort xD kan man inte ha i xylene och bromsvätska lr ngt (har ingen aning om vad jag snackar om igentligen, men har fått för mig att det är vad man har i buff-proof-homemade inks)
Citera
2008-04-22, 22:17
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p3rss0n
jamen den går ju att kissa bort xD kan man inte ha i xylene och bromsvätska lr ngt (har ingen aning om vad jag snackar om igentligen, men har fått för mig att det är vad man har i buff-proof-homemade inks)

Jo, xylene och sådant har man i bra inks. Men woly färgen är inget ink, utan färg som sätter sig på ytan, fungerar helt annorlunda än ink/bläck och kan aldrig bli "buffproof". Skokrämsfärgen sitter mot regn och sol, men när buffen/rengöringsmedel kommer försvinner det. Ska du kötta insidor bör du nog byta till ett soft ink i den, men enligt mig kan du lika gärna köra med orginalfärgen tills den är slut Toknajs på fönster, busshållsplatser ect och grymt snygga drips.
Citera
2008-04-22, 22:45
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganikos
Hur är violetta corio? vill veta så mycke som möjligt,tex hur de är utsidor vart de sitter bäst insidor vart de sitter bäst hur man kan göra för bättre buffs mm.

Den är bra. Corio brukar luktar gott och har fina färger. Fungerar bra till insidor i Cx, pendeln i sthlm, på målade plåtytorna, golven på innomhusperronger och dörrar som inte ännu fått plast mm. Corio är även bra till utsidor på Cx.
Du kan blanda alla coriofärger med varandra och de fungerar bra med pigmentpulver.
Däremot mindre bra på plast och glas. Torkar sakta. Bleks i solen.
Citera
2008-04-24, 12:23
Medlem
metylenblått

vad gör metylenblått igentligen ? asså vad är resultaten om man häller de i ett ink ? bättre buffs eller vadå? kommer de koka ? vill veta så mycke som möjligt tack
Citera
2008-04-24, 12:55
Medlem
VIlket köp ink ger bäst buffs? och om man ska blanda själv blir det fetare buffs om man experimenterar med syror? eller pallar inte pennorna sånt? tänker på svavel syra och saltpeter syra och sånt. men det kanske är helt galet?

peace
Citera
2008-04-24, 13:08
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mens_one
VIlket köp ink ger bäst buffs? och om man ska blanda själv blir det fetare buffs om man experimenterar med syror? eller pallar inte pennorna sånt? tänker på svavel syra och saltpeter syra och sånt. men det kanske är helt galet?

peace

Stealth ink ger bäst buffs av de ink jag har testat! Blanda själv brukar kunna ge bra buffs om man vet vad man håller på med. Jag skulle inte börja leka med syror, defenitivt inte så starka. Har du någon gång sett vad som händer med papper, tyg ect. så lär du kunna lista ut vad som händer med udden och pennan efter ett tag. Inte jättekul att gå runt med i fickan, och vips så har man hål rätt igenom byxorna och jättefina blåsor över bena. Salpetersyra ger ifrån sig ångor i rumstemperatur som är giftiga och irriterande. On dessa ångor dessutom kommer i kontakt med fukt så bildas droppar av salpetersyra, du kan själv räkna ut vad det betyder. Svavelsyra kan börja fräsa och stänka i kontankt med vatten, vet inte hur det blir med ink. Så ja, det är nog ganska galet att blanda syror i ink.

Å andra sidan innehåller glasets Flourvätesyra, som är starkt frätande.
Senast redigerad av parkråtta 2008-04-24 kl. 13:12. Anledning: Tillägg
Citera
2008-04-24, 13:49
Medlem
haha jo det kan ju sluta rätt illa det där. ska testa stealth och hoppas inte skiten kräver mycket ljus för att funka.
Citera
2008-04-24, 14:18
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mens_one
haha jo det kan ju sluta rätt illa det där. ska testa stealth och hoppas inte skiten kräver mycket ljus för att funka.

Det enda ställe det inte har fungerat för mig är i hissar där det inte kommer in något solljus. Bussar coh andra inomhusmiljöer funkar det bra i. Och utomhus är det helt underbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in