2009-10-18, 19:41
Medlem
Hej!

Mitt tangentbord har fullständigt ballat ur. Grejen är den att det fungerar att skriva men det verkar som att alt gr knappen (eller någon/några andra knappar, vet inte helt säkert) är konstant aktiverad därför att när jag klickar på t.ex genvägarna jämte startmeny knappen så får jag upp rutan för egenskaperna istället för att t.ex internet explorer startas upp.
Den "fysiska" knappen sitter inte nertryckt.

Jag har provat att byta tangentbord men det löste inte problemet.
Citera
2009-10-18, 20:11
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurax
Hej!

Mitt tangentbord har fullständigt ballat ur. Grejen är den att det fungerar att skriva men det verkar som att alt gr knappen (eller någon/några andra knappar, vet inte helt säkert) är konstant aktiverad därför att när jag klickar på t.ex genvägarna jämte startmeny knappen så får jag upp rutan för egenskaperna istället för att t.ex internet explorer startas upp.
Den "fysiska" knappen sitter inte nertryckt.

Jag har provat att byta tangentbord men det löste inte problemet.
Jag tror du har på "tröga tangenter" leta lite i kontroll panelen.
Citera
2009-10-19, 15:25
Medlem
Var inne där och pillade lite men utan framgång(?). Problemet kvarstår.

Någon annan som har en lösning?
Citera
2009-10-19, 15:52
Medlem
Aldrig hört talas om fenomenet, men ngt håller inne ALT och därför öppnas "egenskaper" då du klickar på genvägarna i Quicklaunch. Eftersom du har provat annat tangentbord kanske du får leta på andra ställen. Blir det samma sak om du dubbelklickar på genvägarna som ligger på skrivbordet? Om så är fallet testa markera en ikon på skrivbordet, använd sedan "Enter" för att öppna denna. Är det skillnad mellan att dubbelklicka och att använda Enter kan det möjligen ha med ngn mjukvara till musen att göra? Provat en annan mus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in