Citat:
Ursprungligen postat av WankingVagina
Men nu ska vi ta detta enligt din logik... Eftersom jag kritiserar din kritik så är jag alltså ännu mer kritisk än dig och innehar således mer kunskap. Hmm... Kvinnlig logik var det vi fick se ett smakprov på här?
Nej vi fick smakprov på DIN logik här. Inte manlig eller kvinnlig logik. Utan DIN logik.
Kritiserat kritiken. Vart då någonstans?
Det enda du har gjort är en rad påhopp och använt härskartekniker emot mig.
Och kommit med påståenden som inte stämmer med vad jag har skrivit och tillskrivit mig åsikter jag inte har som inte finns underlag i mina repliker till dig att hävda att jag tycker så.
Citat:
Men om du nu är så kritisk, intelligent, och kunskapstörstande så vill jag att du letar upp en källa som motbevisar mitt påstående.
Men suck.
Då tar vi det ett varv till så att du kanske fattar.
Som sagt jag har sagt det förut.. Jag har inte förnekat att män och kvinnor är olika uppbyggda i hjärnan. Jag har heller inte förnekat att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor.
Bara för att man kritisera ditt val av källhänvisning, och inte håller med dig till hundra procent i texten du skriver, så betyder det inte att man förnekar att män och kvinnor är biologiskt olika i hjärnan.
Eller så kan du säga rent ut att du har fattat för länge sedan, och håller på och
provocera och trollar för att du vill jävlas bara för att du vill ha 100% rätt i det du påstår bara för att du tycker wikin är en bra källa i stället för urkällan.
Citat:
Istället för att bara döma ut wikipedia som källa utan att du ens har någon aning om hur det ligger till känns inte så produktivt.
Nu kommer du med falska påståenden igen.
Jag dömer ut wikipedian just för att jag vet hur det är.
Jag har till och med gett förklaring med till varför jag inte litar helt på wikipedian vid två tillfällen, och jag var inte ens nedlåtande mot dem som skrev.
Så ja jag vet hur wikipedian är.
Bara för att du väljer att inte hålla med i det, är din sak.
Det ger dig ingen rätt att sitta och hävda att jag inte vet hur wikin är för den saken skull.
Citat:
Men min huvudpoäng är bara att visa på biologiska skillnader mellan man och kvinna. Vi passar olika bra för olika roller. Där det idag finns mest män är män oftast bäst lämpade, likaså gäller det dagisfröknarna. Det är ingen slump att vi är på de positioner som vi är på idag.
Sen om vi män skulle ha 25% större hjärna eller 8-10% (som vi faktiskt har) är irrelevant i sammanhanget.
Vilket
ingen har förnekat heller. Bara för att man inte håller med dig förbehållslöst anledningen varför det är så, så är det inte samma sak som att man förnekar olikheterna som finns.
Citat:
Jag tycker att det är mycket tråkigt att det ska bli en sån hård ton här i debatten enbart för att jag kommer med fakta som vissa inte håller med om.
Du valde själv det hårda tonfallet från början.
Så om du vill ha bättre tonfall så kanske du skall kolla över själv hur du valt att bete dig och hur din egna attityd är. I stället för att sitta och tycka något är synd när du medverkar till det själv från inlägg #1.