• 1
  • 2
2009-10-18, 15:49
Medlem
Hej.

Fuji har ett erbjudande då man får en gratis fotobok och jag hade tänkt att ta tillfället i akt. Men frågan är om det är ett smart val eller inte. Tänkte ju självklart att fotoboken skulle fungera som en blackbook, alltså med bilder på mina verk. Tror ni det är lungt?
Om det är lungt med bilder på bara själva pieces osv, vad tror ni om jag har en eller annan bild på mig själv när jag står vid en piece?

Hela systemet går ju till så att jag helt enkelt bara ger ut namn adress osv, sen laddar upp de bilderna jag vill ha i den såkallade fotoboken.

Tack på förhand.
Citera
2009-10-18, 16:06
Medlem
Recapeds avatar
om du ger ut ditt namn och din adress.. Och lägger upp bara dina pieces... låter inte smart alltså Inte för att jag tror snuten går och kollar där, Men man vet aldrig!

Kids, Say no to drugs.
Citera
2009-10-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recaped
om du ger ut ditt namn och din adress.. Och lägger upp bara dina pieces... låter inte smart alltså Inte för att jag tror snuten går och kollar där, Men man vet aldrig!

Kids, Say no to drugs.

Man får ju fota väggar. Inte så att jag hade tänkt skriva MINA målningar. Inte det att snuten kollar upp utan större risk att fuji anmälar pga att de kanske har anmälningsplikt? jag vet inte.
Citera
2009-10-18, 17:46
Medlem
Recapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand3n
Man får ju fota väggar. Inte så att jag hade tänkt skriva MINA målningar. Inte det att snuten kollar upp utan större risk att fuji anmälar pga att de kanske har anmälningsplikt? jag vet inte.

nejmen, om du fotar saker bara en artist har gjort, Så skapar det ju misstankar, men du gör som du vill, Du är en vuxen människa
Citera
2009-10-18, 17:58
Medlem
smaksaks avatar
Torde vara lugnt så länge du inte gör något "direkt" olagligt på bilderna, pratade med en tant som skulle framkalla mina bilder om detta en gång. Hon sa att hon hade anmälningsplikt om det var någon olaglig gärning på bilderna. Slutade med att hon inte tog namn eller nånting utan gjorde nån symbol på fotokuvertet för att komma ihåg vems det var och så fick jag det utan problem dagen efter. (Var inga livebilder, men lite surf och ue typ)

Men många jag känner har framkallat utan problem så det borde inte vara någon fara.
Citera
2009-10-18, 18:13
Medlem
TomTITSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recaped
Du är en vuxen människa

Det vet man aldrig.
Citera
2009-10-18, 18:14
Medlem
Recapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomTITS
Det vet man aldrig.

Det va själva ironin
Citera
2009-10-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaksak
Torde vara lugnt så länge du inte gör något "direkt" olagligt på bilderna, pratade med en tant som skulle framkalla mina bilder om detta en gång. Hon sa att hon hade anmälningsplikt om det var någon olaglig gärning på bilderna. Slutade med att hon inte tog namn eller nånting utan gjorde nån symbol på fotokuvertet för att komma ihåg vems det var och så fick jag det utan problem dagen efter. (Var inga livebilder, men lite surf och ue typ)

Men många jag känner har framkallat utan problem så det borde inte vara någon fara.

Okey, intressant. Men man såg dig tydligt på bilderna och så? Lär ju bli så att jag låter de göra fotoboken me mina pieces men funderar över om jag vågar ha en bild på framsidan t.ex. med mig och en annan i famet med en piece bakgrunden osv.
Saken är också att det här inte är en liten affär utan ett stort företag.
Citera
2009-10-18, 18:27
Bannlyst
Citat:
Hej.

Fuji har ett erbjudande då man får en gratis fotobok och jag hade tänkt att ta tillfället i akt. Men frågan är om det är ett smart val eller inte. Tänkte ju självklart att fotoboken skulle fungera som en blackbook, alltså med bilder på mina verk. Tror ni det är lungt?
Om det är lungt med bilder på bara själva pieces osv, vad tror ni om jag har en eller annan bild på mig själv när jag står vid en piece?

Hela systemet går ju till så att jag helt enkelt bara ger ut namn adress osv, sen laddar upp de bilderna jag vill ha i den såkallade fotoboken.

Tack på förhand.

Svar: NEJ!
Citera
2009-10-18, 18:48
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Jaa det är klart det är lugnt.
Citera
2009-10-18, 20:17
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Okey, intressant. Men man såg dig tydligt på bilderna och så? Lär ju bli så att jag låter de göra fotoboken me mina pieces men funderar över om jag vågar ha en bild på framsidan t.ex. med mig och en annan i famet med en piece bakgrunden osv.
Saken är också att det här inte är en liten affär utan ett stort företag.
Alltså, står du bara framför målningarna eller så - så är det ju inget brott. De kan aldrig bevisa att bara för att du står vid målningen, så har du gjort den. Eller hur?

Sålänge det inte är live-bilder där du målar och syns bra så ska du inte oroa dig. I annat fall kan du väl oroa dig lite med det bör gå bra ändå. (Har hört skräckhistorier () om folk som blivit plockade av polisen när de skulle hämta ut bilderna, men det är nog ingen risk)
Citera
2009-10-18, 20:48
Medlem
.54321s avatar
Nu vet jag ingenting om Fotobok, orkar inte heller kolla upp det. Men det lär ju knappast skada om du skriver i massor av falska uppgifter, istället för ditt namn, adress, osv. Kanske inte hjälper så mycket heller..

Men enligt din beskrivning så låter det lugnt, så länge inte fel folk får reda var man kan hitta alla dina bilder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in