• 1
  • 2
2009-10-18, 13:53
Bannlyst
Det sgs att Anna Anka ( Anna Yeager). Fddes i Polen 1971. Hon har Polska frldrar. Mamman r dd och pappan har hon ingen kontakt med, t.o.m syskonen som fortfarande bor i Polen eller sina adoptivfrldrar i Sverige.

Men d r det s hr. Wikipedia sger att hon fddes i Polen, och sedan adopterades av ett par i Bjuv i Skne. Hon flyttade senare till USA r 1993 . Senare s gifte hon sej med Paul Anka 2006.

Normalt s brukar man sgas att man r X om man fds i Y land ( Y = t.ex. Norge. X = Norks).
Men enligt wikipedia s r hon amerikansk, n fast hon fddes i Polen. Hon har svenskt ursprung, n fast hon fddes i polen med polska frldrar.

Hur gr det till? r Anna anka svensk eller polsk eller amerikansk?
Som jag tycker s r hon Polska, fr hon fddes i polen, med polska frldrar. Logiskt va
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Anka

Paul Anka som r fdd i Kanada, men fick amerikanskt medborgarskap 1990, och bor i USA. Betraktas fortfarande som Kanadensare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Anka

Detta gller ven Alexander rydbak, som vxte upp i Vitryssland, men r Norman nu Werid eller hur?
Citera
2009-10-18, 14:14
Medlem
Mad monks avatar
Hon ser ut som en typisk polack. Det dr seniga och beniga utseendet r rtt vanligt bland polacker. S jag sger polack d.
Citera
2009-10-18, 14:21
Medlem
raggarsvins avatar
Fdd i Polen, uppvuxen i Sverige, bor i USA. Hon r ju polska, men vi sger att hon r svensk eftersom hon r uppvuxen hr och och pratar svenska men bor i USA. USA sger att hon r amerikanska eftersom hon bor dr. Det mest rtta tycker jag r att hon r Polska eftersom det r dr hon fddes, och hennes frldrar r polacker.
Citera
2009-10-18, 14:34
Medlem
balbas avatar
Hon r en polska uppvxt i Sverige men nu bosatt i USA.
Citera
2009-10-18, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Fdd i Polen, uppvuxen i Sverige, bor i USA. Hon r ju polska, men vi sger att hon r svensk eftersom hon r uppvuxen hr och och pratar svenska men bor i USA. USA sger att hon r amerikanska eftersom hon bor dr. Det mest rtta tycker jag r att hon r Polska eftersom det r dr hon fddes, och hennes frldrar r polacker.

Hon pratar svenska... haha driver du med mej?
http://www.youtube.com/watch?v=baPy2z0pvtE
Senast redigerad av persson121 2009-10-18 kl. 14:46.
Citera
2009-10-18, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Hon pratar svenska... haha driver du med mej?
Driver du med hela flashback eller? Exakt vad, r det du inte frstr?
Citera
2009-10-18, 14:45
Medlem
Jag trodde hon var en fgel.

Om hon har polska frldrar s r hon "rasligt" polsk. Kulturellt r hon vl svensk och "amerikansk".
Citera
2009-10-18, 14:54
Medlem
Kalle Anka r han inte lite polsk?
Citera
2009-10-18, 14:58
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
Driver du med hela flashback eller? Exakt vad, r det du inte frstr?
Jag anar ngon slags ironi, hon r svensktalande men hon pratar sknska vilket man skojar om att ingen frstr.
Citera
2009-10-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQzeagull
TRAGISK r det enda fru Anka r... Hon babblar p om hur avundsjuka alla r p henne...
Den flintskallige fredettingen till artist lr byta upp sig omedelbart om det nalkas lammktt.
Personligen tycker jag fru Anka ser ut att vara minst 50+ p de bilder jag sett av henne osminkad, trots att hon gjort flertalet operationer fr att fryngra sitt utseende. Innerst inne r hon en liten lgutbildad A-kupa med stort sjlvhvdelsebehov.

Det dr bidrog ju inte alls till diskussionen.

OnT: Teoretiskt sett borde hon vara polska.
Citera
2009-10-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Jag anar ngon slags ironi, hon r svensktalande men hon pratar sknska vilket man skojar om att ingen frstr.

Jag har inte alls fljt media om "Anna Anka" men nr jag hrde henne prata sknska i klippet ovan blev jag lite mer positivt instlld till henne.
Citera
2009-10-18, 15:28
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag har inte alls fljt media om "Anna Anka" men nr jag hrde henne prata sknska i klippet ovan blev jag lite mer positivt instlld till henne.

Hehe, hur kan du ha missat henne? Anna Anka r en rtt kul figur som gtt till angrepp mot den svenska jmstlldheten och frt fram ett hemmafruideal. Hon har drtill hvdat att kvinnan bara har att finna sig i att uppfylla alla mannens sexuella nskeml, annars fr hon skylla sig sjlv ifall mannen r otrogen. Nu klingar ju mycket av det hon sger falskt, i och med att hon r helt ekonomiskt oberoende och har en tjnstestab p runt tio personer. Hon lever ju i en helt annan verklighet n svenska kvinnor som helt enkelt MSTE jobba fr att kunna betala skatt till blattarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in