• 1
  • 2
2009-10-18, 13:53
Bannlyst
Det sägs att Anna Anka ( Anna Yeager). Föddes i Polen 1971. Hon har Polska föräldrar. Mamman är död och pappan har hon ingen kontakt med, t.o.m syskonen som fortfarande bor i Polen eller sina adoptivföräldrar i Sverige.

Men då är det så här. Wikipedia säger att hon föddes i Polen, och sedan adopterades av ett par i Bjuv i Skåne. Hon flyttade senare till USA år 1993 . Senare så gifte hon sej med Paul Anka 2006.

Normalt så brukar man sägas att man är X om man föds i Y land ( Y = t.ex. Norge. X = Norks).
Men enligt wikipedia så är hon amerikansk, än fast hon föddes i Polen. Hon har svenskt ursprung, än fast hon föddes i polen med polska föräldrar.

Hur går det till? Är Anna anka svensk eller polsk eller amerikansk?
Som jag tycker så är hon Polska, för hon föddes i polen, med polska föräldrar. Logiskt va
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Anka

Paul Anka som är född i Kanada, men fick amerikanskt medborgarskap 1990, och bor i USA. Betraktas fortfarande som Kanadensare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Anka

Detta gäller även Alexander rydbak, som växte upp i Vitryssland, men är Norman nu Werid eller hur?
Citera
2009-10-18, 14:14
Medlem
Mad monks avatar
Hon ser ut som en typisk polack. Det där seniga och beniga utseendet är rätt vanligt bland polacker. Så jag säger polack då.
Citera
2009-10-18, 14:21
Medlem
raggarsvins avatar
Född i Polen, uppvuxen i Sverige, bor i USA. Hon är ju polska, men vi säger att hon är svensk eftersom hon är uppvuxen här och och pratar svenska men bor i USA. USA säger att hon är amerikanska eftersom hon bor där. Det mest rätta tycker jag är att hon är Polska eftersom det är där hon föddes, och hennes föräldrar är polacker.
Citera
2009-10-18, 14:34
Medlem
balbas avatar
Hon är en polska uppväxt i Sverige men nu bosatt i USA.
Citera
2009-10-18, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Född i Polen, uppvuxen i Sverige, bor i USA. Hon är ju polska, men vi säger att hon är svensk eftersom hon är uppvuxen här och och pratar svenska men bor i USA. USA säger att hon är amerikanska eftersom hon bor där. Det mest rätta tycker jag är att hon är Polska eftersom det är där hon föddes, och hennes föräldrar är polacker.

Hon pratar svenska... haha driver du med mej?
http://www.youtube.com/watch?v=baPy2z0pvtE
Senast redigerad av persson121 2009-10-18 kl. 14:46.
Citera
2009-10-18, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Hon pratar svenska... haha driver du med mej?
Driver du med hela flashback eller? Exakt vad, är det du inte förstår?
Citera
2009-10-18, 14:45
Medlem
Jag trodde hon var en fågel.

Om hon har polska föräldrar så är hon "rasligt" polsk. Kulturellt är hon väl svensk och "amerikansk".
Citera
2009-10-18, 14:54
Medlem
Kalle Anka är han inte lite polsk?
Citera
2009-10-18, 14:58
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
Driver du med hela flashback eller? Exakt vad, är det du inte förstår?
Jag anar någon slags ironi, hon är svensktalande men hon pratar skånska vilket man skojar om att ingen förstår.
Citera
2009-10-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQzeagull
TRAGISK är det enda fru Anka är... Hon babblar på om hur avundsjuka alla är på henne...
Den flintskallige föredettingen till artist lär byta upp sig omedelbart om det nalkas lammkött.
Personligen tycker jag fru Anka ser ut att vara minst 50+ på de bilder jag sett av henne osminkad, trots att hon gjort flertalet operationer för att föryngra sitt utseende. Innerst inne är hon en liten lågutbildad A-kupa med stort självhävdelsebehov.

Det där bidrog ju inte alls till diskussionen.

OnT: Teoretiskt sett borde hon vara polska.
Citera
2009-10-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Jag anar någon slags ironi, hon är svensktalande men hon pratar skånska vilket man skojar om att ingen förstår.

Jag har inte alls följt media om "Anna Anka" men när jag hörde henne prata skånska i klippet ovan blev jag lite mer positivt inställd till henne.
Citera
2009-10-18, 15:28
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag har inte alls följt media om "Anna Anka" men när jag hörde henne prata skånska i klippet ovan blev jag lite mer positivt inställd till henne.

Hehe, hur kan du ha missat henne? Anna Anka är en rätt kul figur som gått till angrepp mot den svenska jämställdheten och fört fram ett hemmafruideal. Hon har därtill hävdat att kvinnan bara har att finna sig i att uppfylla alla mannens sexuella önskemål, annars får hon skylla sig själv ifall mannen är otrogen. Nu klingar ju mycket av det hon säger falskt, i och med att hon är helt ekonomiskt oberoende och har en tjänstestab på runt tio personer. Hon lever ju i en helt annan verklighet än svenska kvinnor som helt enkelt MÅSTE jobba för att kunna betala skatt till blattarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in