2009-10-18, 01:33
Medlem
Jag fick någon gång i Juni ett telefonsamtal från en telefonförsäljare som ville sälja tidningen Amelia till mig. Tackade vänligt men bestämt nej till det ganska snabbt då vi hade barnkalas här hemma.

Så, allt bra tills igår då jag får hem en påminnelse för att jag inte har betalat för Amelia Höst vad nu det är.. Därför också en x-tra avgift pga förseningen på 50:- på en tidning jag aldrig har fått, och nu undrar jag, VADFAN är detta och vad håller dom på med??
Vad 17 har jag för rättigheter nu och kan/får dom verkligen skicka ut en tidning utan mitt medgivande? Om det skulle komma från den här telefonförsäljaren så borde dom väl ha mitt medgivande på band för dom spelar väl in? Hur kan jag bevisa att jag inte fått tidning och ej heller aldrig gått med på att köpa den? ...Hjälp...

EDIT: Vet inte om tråden ligger rätt..
Citera
2009-10-18, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera.
Jag fick någon gång i Juni ett telefonsamtal från en telefonförsäljare som ville sälja tidningen Amelia till mig. Tackade vänligt men bestämt nej till det ganska snabbt då vi hade barnkalas här hemma.

Så, allt bra tills igår då jag får hem en påminnelse för att jag inte har betalat för Amelia Höst vad nu det är.. Därför också en x-tra avgift pga förseningen på 50:- på en tidning jag aldrig har fått, och nu undrar jag, VADFAN är detta och vad håller dom på med??
Vad 17 har jag för rättigheter nu och kan/får dom verkligen skicka ut en tidning utan mitt medgivande? Om det skulle komma från den här telefonförsäljaren så borde dom väl ha mitt medgivande på band för dom spelar väl in? Hur kan jag bevisa att jag inte fått tidning och ej heller aldrig gått med på att köpa den? ...Hjälp...

EDIT: Vet inte om tråden ligger rätt..
Tycker du det är obehagligt? Ännu obehagligare är det att hennes ansikte och kropp finns på varje framsida av tidningen...
Citera
2009-10-18, 09:53
Medlem
Lugna ned dig lite. Det är väl bara att ringa dem på måndag och förklara att du inte beställt någonting och be dem visa dig med vilken rätt de har fakturerat dig. Det är säkert ett misstag.
Citera
2009-10-19, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Träskmonster
Lugna ned dig lite. Det är väl bara att ringa dem på måndag och förklara att du inte beställt någonting och be dem visa dig med vilken rätt de har fakturerat dig. Det är säkert ett misstag.

Jag är lugn.. ni iaf!

Men är det så att bevisbördan ligger på deras sida iaf? Kan man 'kräva' att få se vart någonstans jag i sånt fall skrivit på eller kan dom neka en till det?
Citera
2009-10-19, 01:38
Bannlyst
De måste finnas en inspelad orderbekräftelse där säljaren läser upp det ni kommit överens samt frågar dig om din adress stämmer. Finns inte det så blir det svårt för dem.

Dock verkar det rätt märkligt att du får hem fakturor på en tidning du aldrig fått från ett så pass seriöst företag som Bonniers ändå är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in