• 1
  • 2
2009-10-18, 14:28
Bannlyst
s batteriet kan vara orsaken till att skiten inte startar?

Kan man inte fixa ngon himmasvits s man iallafall kan f ut sina dokument etc?
Citera
2009-10-18, 14:32
Medlem
Jaekts avatar
Ok att det r lite "longshot", men jag skulle testa skrmen p en dator du vet fungerar s man kan utesluta skrmfel.
Citera
2009-10-18, 14:40
Medlem
Felet r att minnet r trasigt. testa att byta minnet s kanske det fungerar. S var det fr mig.
Citera
2009-10-18, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaekt
Ok att det r lite "longshot", men jag skulle testa skrmen p en dator du vet fungerar s man kan utesluta skrmfel.
Har provat.

Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Felet r att minnet r trasigt. testa att byta minnet s kanske det fungerar. S var det fr mig.

Byta till ett nytt minne eller bara byta runt? fr byta runt ar jag provat.
Citera
2009-10-18, 18:15
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
Har provat.

Byta till ett nytt minne eller bara byta runt? fr byta runt ar jag provat.

Prva koppla ut hrddisken och se om du fr ngon bild. Har en hrddisk som glappade lite. Detta ledde till att min skrm vart svart i 1min innan den ens visade ngra tcken p att boota, mycket strande.

Koppla bara in hrddisken till en annan dator om du vill f ut information, frutsatt att den fungerar.

Sedan om du inte gjort det gr en CMOS reset kan fixa det om du har tur. 2 metoder: http://www.youtube.com/watch?v=Pdp_L5IxaNI
Citera
2009-10-18, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Prva koppla ut hrddisken och se om du fr ngon bild. Har en hrddisk som glappade lite. Detta ledde till att min skrm vart svart i 1min innan den ens visade ngra tcken p att boota, mycket strande.

Koppla bara in hrddisken till en annan dator om du vill f ut information, frutsatt att den fungerar.

Sedan om du inte gjort det gr en CMOS reset kan fixa det om du har tur. 2 metoder: http://www.youtube.com/watch?v=Pdp_L5IxaNI

okej fr prova det med hrddisken... men COMS-shittet verkar lite overkill fr mig s det struntar jag nog i
Citera
2009-10-19, 08:39
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
okej fr prova det med hrddisken... men COMS-shittet verkar lite overkill fr mig s det struntar jag nog i

Det r inte s svrt, ta ut klockbatteriet och vnta en minut och stt tbx det. Om du nd ska byta det s kan du ju passa p d
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in