• 1
  • 2
2009-10-17, 22:46
Bannlyst
datorjvlen startade inte imorse, helvete tnkte jag men palla inte fixa det d.
Skulle kolla skiten fr ett par timmar sen, men skiten starta inte. eler jo den starta men den gick inte igng, svart skrm. flkten snurrade och lite lampor ls. Fick igng den 1 gng sen men den dog igen efter 15 min, skrmen blev bara svart och fkten maxade.

vad i helvete har hnt och hur fan fixar jag det? vet inte vad det r fr dator, typ HP ngot,..

NGON!?

edit: oj satan fel forumm kanske?!
Citera
2009-10-17, 22:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
datorjvlen startade inte imorse, helvete tnkte jag men palla inte fixa det d.
Skulle kolla skiten fr ett par timmar sen, men skiten starta inte. eler jo den starta men den gick inte igng, svart skrm. flkten snurrade och lite lampor ls. Fick igng den 1 gng sen men den dog igen efter 15 min, skrmen blev bara svart och fkten maxade.

vad i helvete har hnt och hur fan fixar jag det? vet inte vad det r fr dator, typ HP ngot,..

NGON!?

edit: oj satan fel forumm kanske?!

Operativsystem?
Skulle kunna vara temperaturfel.
Citera
2009-10-17, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Operativsystem?
Skulle kunna vara temperaturfel.

jahaja och vad gr man t det utan att radera hela hrddisken?!
Citera
2009-10-17, 23:13
Moderator
MondoBizarros avatar
DOI -> Windows Support
/Mod
Citera
2009-10-17, 23:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
jahaja och vad gr man t det utan att radera hela hrddisken?!
Man ppnar datorn och undersker hur det ser ut kring kylflnsar osv, r det dammigt s gr man rent som ett frsta steg.
Citera
2009-10-17, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Man ppnar datorn och undersker hur det ser ut kring kylflnsar osv, r det dammigt s gr man rent som ett frsta steg.

gjorde det innan hjlpte inte.
Citera
2009-10-17, 23:41
Medlem
ivanrebroffs avatar
Om det r moderkortet som gtt snder r det lite att gra. Str det "No signal" eller dyl. p skrmen s kanske det bara r grafikkortet som sjunger sista versen.
Citera
2009-10-18, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
Om det r moderkortet som gtt snder r det lite att gra. Str det "No signal" eller dyl. p skrmen s kanske det bara r grafikkortet som sjunger sista versen.

Nr man stter i sladden mellan skrmen och datorn s str dr "no signal" 1 gng innan hela skiten blir svart. Om man sen startar om datorn s hnder inget med skrmen.
Jag fick i gng den 1 gng och d var dr ngot konstigt felmeddelande som jag inte hann uppfatta vad dr stod + klockan var t helvete fel. Sen efter 15 min s blev skrmen svart och flktarna varvade upp...
Citera
2009-10-18, 13:21
Medlem
SlaktarKents avatar
Skert moderkortet som pajade.
Citera
2009-10-18, 13:53
Medlem
dunderfarbrors avatar
Att det r moderkortet r inte alls helt skert, prova att plocka ut ett minne i taget (om du har flera av dem vill sga) och byt plats p dom lite hit dit, s kan ske du fr i gng skiten.
Citera
2009-10-18, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dunderfarbror
Att det r moderkortet r inte alls helt skert, prova att plocka ut ett minne i taget (om du har flera av dem vill sga) och byt plats p dom lite hit dit, s kan ske du fr i gng skiten.

Nix funka inte...

Vad i helvete r ett moderkort? det kretskortet dr all skit sitter fast?!
Citera
2009-10-18, 14:17
Medlem
TheOmnipotents avatar
Eftersom klockan visade fel s r nog moderkortsbatteriet slut ocks, men jag tror inte det skulle orsaka nt snt hr. Men byt det.

Edit: Ja, moderkortet r det stora kortet som allt sitter i. Moderkortsbatteriet r ett klockbatteri som sitter nnstans p det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in